Spillerum
Giraffen2
Krokodillen0
Indloggede2
Mobilspil
Igangværende2 991
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2012-11-06 15:53
Antal indlæg: 1956

Sammenlignet med skak
I skak, der lægger man kongen ned og accepterer at den anden står i en situation, der gør det umuligt at vinde, man giver hinanden hånden og siger tillykke og tak for kampen.
Man behøver ikke ydmygelsen ved at spille spillet færdigt og man ydmyger faktisk også den vindende person, ved ikke at stole på vedkommendes evner til at vinde i situationen.
Bare en tanke.................... .........
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-11-06 17:06
Antal indlæg: 9750

Hvad er det du vil sige med det? :)
 
Marlin2012-11-06 23:01
Antal indlæg: 423

Det er da sket at jeg har spillet med nogle som pludselig har forladt spillet, formentlig fordi de var håbløst bagud. Selv har jeg altid spillet videre til den bitre ende. Det kan dog være vældig frustrerende hvis modstanderen lægger 800 eller flere i første læg!!!!
 
aomame2 - Ikke længere medlem2012-11-07 02:15
Antal indlæg: 1

I scrabble er det feigt å avslutte spillet før det er ferdig. Eller?
 
Lilli2012-11-07 09:20
Antal indlæg: 3734

Ja, det er dårligt sportmansship at forlade et spil fordi man er langt bagud, man bør da tage det oppe fra og ned, det er da lun et spil:-)
 
mj1414142012-11-07 11:59
Antal indlæg: 55

Forskellen er jo, at i Skak, der vinder man, spiller uafgjort eller taber, og det er kun de tre udfald, der påvirker ratingsystemet og placeringen i en turnering, derfor er det ok at opgive. Faktisk er det meget usportsligt at spille videre i en håbløs stilling i skak, kan jeg oplyse som gammel turnerings skakspiller.

I Scrabble, Ordkamp og Wordfeud betyder pointscoren noget både med hensyn til ratingberegningen og med hensyn til at finde placeringen i en turnering, så reglen er: man spiller altid færdig.
Mvh. FeudMaster.dk
 
steennielsen2012-11-07 12:30
Antal indlæg: 1956

Lige præcis mj141414, usportsligt at spille videre.
Jeg forstår bare ikke rigtig forskellen, man bliver så vidt jeg ved straffet ved at opgive spillet (pointmæssigt), men selvfølgelig også i statistikken med afbrudte spil.
Men vi kender vel snart hinanden herinde og ved hvem som opfører sig ordentligt.
For mit vedkommende, ville det ikke betyde noget for mig, hvis min modstander tilbød at stoppe spillet, hvis jeg f.eks. lige havde scoret 700 i udlægget, jeg som vinder syntes ikke resten af spillet er interessant, hvis sejren er så tydelig.................. .
 
steennielsen2012-11-07 12:33
Antal indlæg: 1956

Det jeg egentlig vil sige; er at jeg ikke syntes, det er usportsligt, at opgive, hvis man er enig om det...................... ..
 
mj1414142012-11-07 12:47
Antal indlæg: 55

Usportsligt: KUN I SKAK !

Jeg spiller mest turneringer (i Wordfeud på Wordfeudia) og der forventes det naturligvis at man gør sit bedste mod enhver modstander og spiller til enden (også den bitre) for fuld skrue, da pointscoren og pointforskellen kan betyde noget for de andre spillere i turneringen.

Spiller man udenfor turneringer, så afhænger det af, hvordan ratingberegningen foretages, om det betyder noget, at man opgiver.

Lad os sige at din modstander, som har højere rating end dig, lægger 75 i første træk, og du opgiver. Hvis ratingsforskellen siger, at din modstander burde vinde med 100 point i jeres spil, så taber din modstander rating, når du opgiver, og du vinder rating ved at opgive, fordi du kun har tabt med 75 point.

Det er muligt, at ratingberegningen tager hensyn til afbrudte spil og ikke rater dem, men hvis det er tilfældet, så kan man bare starte en hel masse spil og så spille dem, hvor man får en god start, og så opgive resten og så kunstigt booste sin rating på den måde.

Så igen, jeg fastholder, at man bør spille færdig. Det er faktisk diskvalifikationsgrund, hvis man opgiver i de turneringer, som jeg er arrangør af: www.feudmaster.dk/tu...-g enerelt/
 
steennielsen2012-11-07 12:53
Antal indlæg: 1956

I forhold til alt det, så giver det mening :-)
 
steennielsen2012-11-07 13:17
Antal indlæg: 1956

Men så spiller i heller ikke tilfældig og det giver et helt andet billede.................. .....
Jeg kunne aldrig finde på at opgive et Scrabblespil............. .
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-11-07 13:24
Antal indlæg: 9750

Hvis man opgiver/afbryder, kan man højst få 0 point, så det kan ikke betale sig at spekulere i kunstig ratingboosting :)
 
mj1414142012-11-07 13:26
Antal indlæg: 55

Nej, jeg er ikke så vild med tilfældig, det er for, ja nemlig, tilfældigt :-).

De tilfældige plader, der er i Wordfeud, er ikke så balancerede, som de burde være. Jeg har set startord på 700 point, og så er det jo klart op ad bakke :-).

Hvis man lavede nogle plader, hvor de dyre felter var koncentreret ude i kanten af brættet, så ville det blive langt mere interessant og strategisk.
 
mj1414142012-11-07 13:27
Antal indlæg: 55

Angående opgiver/afbryder: Hvad sker er så med rating for modstanderens vedkommende i det tilfælde?
 
steennielsen2012-11-08 02:19
Antal indlæg: 1956

Jeg er vild med tilfældig og i gennemsnit er det ikke så tilfældigt, hvem som vinder og der er langt mere strategi end i gammeldags Scrabble, men der er jo også lidt forskel på felterne i Wordfeud/Ordkamp/Scrabble .
Men jeg føler en større udfordring i Random/tilfældig
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-11-08 08:12
Antal indlæg: 9750

Hvis du er foran og afbryder, får begge 0 point. Hvis du er bagud og afbryder, bliver du straffet hårdt med minus og modstander får plus.
 
mj1414142012-11-08 12:41
Antal indlæg: 55

Fedt nok, det er sådan det skal være :-)
 
steennielsen2012-12-10 13:02
Antal indlæg: 1956

Nu har jeg lige været udsat for det igen.......
Jeg starter med et ord til 802 og det gider min modstander ikke og opgiver, med et ratingtab på 180 .
Jeg må sige, at jeg forstår min modstander.
Hvorfor bruge mere tid på det spil og vi er ikke i en turnering.
Jeg tror jeg vil, næste gang det sker, tilbyde at opgive, for så går den i nul, se det vil jeg syntes er sportsmanship.
Fordi det er helt tåbeligt, at man ikke har sorteret de tilfældige brædder, så der ikke ligger tre røde ud for start, det kan ikke være så svært.................
Og det ødelægger glæden ved tilfældig
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?