Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 972
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Sløjfen - Ikke længere medlem2012-11-23 22:49
Antal indlæg: 34

Mystiske fænomener
Jeg har spillet et stykke tid på Ordkamp og har opdaget
nogle pudsige sammentræf eller som jeg kalder dem:
"Mystiske fænomener"

Jeg starter med en der har været i forum før.

A'er... det er som om der er rigtig mange A'er og
man får dem hele tiden

Lægger man et langt ord, får man meget tit kun konsonanter tilbage

Bytter man for at få et bogstav, så man kan lægge et ord
der gir' mange point, får man det aldrig.
Men i samme øjeblik man bruger af de bogstaver som ordet består af, ja så kommer det bogstav man mangler
(for sent desværre)

Får man virkeligt dårlige bogstaver i starten, følger det
tit, hele spillet igennem.

Starter man med at lægge et ord, som giver mange point
så for man tit meget gode bogstaver hele spillet igennem.

Hvis begge spillere undgår et område hvor der er mange
bonusfelter, så har man hele tiden goe' bogstaver.
Men i samme øjeblik modspilleren lægger et ord i
"Bonushavet" og uværgeligt lægger op til at man kan få
mange point: Ja så har man lige pludselig virkelig dårlige
bogstaver.

Er der nogen der har opdaget andre Mystiske fænomener
så fortæl fortæl... :))))))














 
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-23 23:11
Antal indlæg: 57

Åhh, hvor jeg kender det!! Tak for et morsomt og meget sandfärdigt indläg!!
 
MrsSweDane2012-11-23 23:39
Antal indlæg: 5793

Og jeg som troede at det bare var MIG som oplevede den underlige adfærd fra bogstavfordelingsmekanism en :-)
 
mj1414142012-11-23 23:43
Antal indlæg: 55

Jeg skal ikke gøre mig klog på de andre mystiske fænomener, men med hensyn til A-erne, så har det en helt logisk forklaring; der er simpelthen for mange A-er i spillet i forhold til hvor mange A-er, der er i ordbogen. Med 8 A-er ud af 100/102 brikker, så har man omkring 8% A-er i et spil, men det er kun 5% af bogstaverne i ord-databasen, der er et A, så der er faktisk 60% for mange A-er i spillet.
 
BenteA2012-11-24 09:58
Antal indlæg: 2590

Ja jeg giver dig fuldstændig ret, og det med at man straks får det bogstav man har siddet og ventet på straks efter man har opgivet og lagt et andet ord oplever jeg alt for tit.
 
steennielsen2012-11-24 10:12
Antal indlæg: 1956

Sådan opfører mine bogstaver sig 9 ud af 10 gange, når jeg spiller mod Caw, på mobilen og jeg tror disen vil sige det modsatte i vores indbyrdes på mobilen.
Jeg har beskyldt Caw, for ar være gode venner med ham som deler bogstaver ud, men hun påstår, at det er en pige????????????

Og ja, lad os få byttet 2 A'er med f.eks. 2 S'er, hvad skal vi med alle de A'er og de gi'r kun 1 point
 
steennielsen2012-11-24 10:17
Antal indlæg: 1956

Det kunne være sjovt om maskinen kunne lave en statistik, hvilke bogstaver man oftest bruger som jokere.
 
Poul2012-11-24 10:36
Antal indlæg: 28

Hej Steen. Jeg tror, at S er mest anvendt som jokerbogstav...
 
Eln2012-11-24 11:58
Antal indlæg: 37

Jeg får dårlige bogstaver, når jeg er i lidt dårligt humør eller egentlig er for træt til at spille.

Jeg tror, det hænger mere sammen med, at når min hjerne er skarp og glad, kan jeg få noget godt ud af alle bogstaver, end det hænger sammen med bogstavuddelerens humør.

Jeg prøver at lære mig selv at lade være med at spille, når jeg hele tiden (synes jeg) får dårlige bogstaver - for der ER jo bedre ting at tage sig til end at sidde og blive arrig over hele tiden at være uheldig ... ;)
 
mj1414142012-11-25 13:27
Antal indlæg: 55

Det kender jeg godt, Eln. Det er som om der bare ikke er noget der passer sammen, når spille-humøret mangler, og det kan det jo ikke undgå at gøre engang imellem, når man spiller meget, som vi begge gør.

Det er især problematisk i lange turneringer (som f.eks. WF/OK Challenge), når man forpligter sig til at have lyst til at spille i en hel måned i træk, hvad man jo ikke altid har.
 
mj1414142012-11-25 13:34
Antal indlæg: 55

Men for nu at kommentere på det oprindelige indlæg, så er tilfældigheds-generatorer i programmering i dag så veludviklede, at man godt regne med, at der IKKE er en observerbar skævhed i fordelingen af bogstaver; det er 99.9999999% tilfældigt.

Så de observationer, som er nævnt på denne side, er et resultat af, at hjernen husker alle de negative situationer bedre end de positive.
 
Sløjfen - Ikke længere medlem2012-11-25 14:18
Antal indlæg: 34

Den sidste påstand vil jeg lige tygge lidt på....
 
MrsSweDane2012-11-25 16:19
Antal indlæg: 5793

Heldigvis oplever man da også selv at være på den modsatte side: brugbare bogstaver er næsten hele tiden tilstede. Et par gange har jeg såmænd oplevet at få en Bingo foræret - lige klar til brug.

Men jeg er enig i, at spillene ofte falder enten meget heldigt eller meget uheldigt ud.

Mht de mange A'er har Ordkamp faktisk et mere end WF. Og et mindre af N, R og S iflg oversigten på Feudmaster.dk.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?