Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Carsten1973 | 2013-01-06 09:42 | |
![]() | bingoer En bingo er jo skønt, men også svært. Ofte mangler man lige det sidste for at ramme plet. Hvor ofte laver de dygtigere spillere en bingo, og bruger man andre hjælpemidler end de brikker man har på brættet og mellem ørerne. Hvor blev den inspirerende tråd, gæt en bingo, af. Det var en interessant tråd. | |
Zebraen | 2013-01-06 11:26 | |
![]() | Der findes enanden tråd hvor nogle af de dygtige beskriver hvordan de gør. Jeg er ikke selv særlig god til og fokusere ikke meget på det, men er helt sikker på at de bingohajer der er ikke bruger hjælpemidler. Det er noget med at dels er de gode til at se mulighederne og så noget med at gemme s, e, r og den slags bogstaver. Men ellers led lidt på forum efter den gamle tråd og evt. kan du også genoplive gæt en bingo. | |
Lilli | 2013-01-06 12:03 | |
![]() | Fandt en tråd under"snak" tilbage til d. 19-8 2012 "Hemmeligheden bag mange bingoer" | |
steennielsen | 2013-01-06 16:34 | |
![]() | Min teknik er, at skille sig af med de bogstaver der ikke passer sammen, ved at skrive korte ord på de steder der giver godt, hvor ordene bliver flettet sammen. Det kan være ord som YP , BY osv de kan give rigtig mange point, når de bliver placeret rigtigt. pludselig begynder ens bogstaver så at passe sammen. Et godt trick kan også være, ikke altid at lægge alle bogstaver i et ord, selvom man kan, fordi du dermed bruger et godt bogstav, et godt eksempel er bydeformer hvor ordet lander på en konsonant, så selvom at du har vokalen så prøv nogle gange at gem den til din næste tur fordi så ved du at du kan fortsætte ordet, hvis ikke modstanderen altså har taget det. Jeg prøver også at gemme jokere til bingoer. Men en god ide er det altid at tænke på, at det ikke altid betaler sig at sætte endelsen på et ord, hvis ikke det er fordi det skal hen og ramme en farve. Det er min teknik, men kunne være interessant at få Babelbyggers, jeg tror han har den bedste bingo-statestik herinde på Ordkamp. i mobilspillene over 100% | |
Babelbygger | 2013-01-08 21:48 | |
![]() | Jeg er enig i Steens strategi, og den strategi, der er beskrevet i den tråd, som der henvises til ovenfor. Generelt forsøger man at smide de dårlige bogstaver hurtigt, altså væk med ZXCÅÆØJ, (men glem ikke at score point, imens du gør det). Og man holder på bogstaverne i ARTENS samt den blanke. Når jeg har lidt mere tid, kan jeg evt. forsøge at sætte lidt flere ord på, da jeg har nogle ekstra tips, som måske kan være til hjælp. Det er bare svært at beskrive på begrænset plads... | |
Himmelpinden | 2013-01-10 23:07 | |
![]() | Babelbygger det kunne være rigtig interessant hvis du på et tidspunkt får tid til at sætte lidt flere ord på. | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-01-11 11:11 | |
![]() | Ja MEGET interessant - jeg er også med på en lytter ;-) | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-01-13 01:24 | |
![]() | Steennielsen og Babelbygger: Takker for de gode råd! Har fordoblet antal af bingoer på 2 dage! Vildt sjovt!!! Har mange flere....men mangler ideer til hvad jeg gør, når de ikke kan placeres? Har forsøgt med at lægge et enkelt el. to bogstaver og har så nogle gange kunnet lægge bingoen efterfølgende. Andre råd??? | |
Himmelpinden | 2013-01-13 02:35 | |
![]() | Meget tit når man har bogstaver til en bingo kan der være flere bingoer i samme bogstaver. Så hvis man ikke umiddelbart kan lægge den kan der måske byttes rundt på bogstaverne så der bliver plads til den. Selvom det er et dårligt eksempel og ved ikke om stokene er et godkendt ord, men bare så du kan se hvad jeg mener: kostens - stokene osv. | |
Himmelpinden | 2013-01-13 02:36 | |
![]() | Skulle selvfølgelig stå stokens:-) | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-01-13 03:04 | |
![]() | Tak, det var vældig illustrativt og det er ofte muligt. Så er de også normalt til at lægge. Men sidst i spillet er det svært og hvis der ikke er flere i en. | |
steennielsen | 2013-01-13 13:43 | |
![]() | Man oplever tit ikke at kunne lægge en bingo, jeg har to gange på 3000 spil passet og så været heldig at lægge den i næste tur, den ene gang blev modstanderen sur og syntes det var usportsligt, det ved jeg ikke rigtig om det er, jeg kan passende spørge her , hvad folk mener om det? Jeg vil også lige sige at bingoer kan sagtens være en dårlig ide, jeg har prøvet at have tre i et spil og TABT | |
Himmelpinden | 2013-01-13 13:54 | |
![]() | Steennielsen det er der da ikke noget usportsligt i. Taktik er da en stor del af dette spil og du spillede jo taktisk for at kunne lægge den i næste træk. | |
Lilli | 2013-01-13 18:10 | |
![]() | Hvis nogen synes det er usportsligt at passe en enkelt gang for at lægge en Bingo, må det stå for deres regning, det går vel principielt ud på at vinde, med de lovlige midler man har! At man så sagtens kan tabe selvom man lægger bingoer er jo en helt anden snak. | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-01-13 19:01 | |
![]() | Jeg synes det var sejt!!! ;-)) Har oplevet at en bingo kun kunne placeres, så modstanderen fik en masse bonus forærende. I de tilfælde vil ueg ikke lægge den for så kunne jeg klart tabe! | |
Frk Schmidt | 2013-01-14 08:18 | |
![]() | Rent taktisk forholder det sig vel ofte sådan at omend en Bingo er fin og gør godt til statestik, så er det ikke altid der spillet vindes. Bingoen, "Asernes" giver jo kun 9 point plus naturligvis bonus samt point fra det tilkoblede ord, hvis ikke man rammer de pointgivende felter. Desuden åbner de jo ofte hele spillepladen for modstanderen. Iøvrigt vedrørende Taktik, hvor mange gange man melder Pas, bytter bogstaver eller lignende det er en del af taktikken og kan dårligt beskrives som usportsligt, jeg har da personligt aldrig hørt om at man "Skal Bekende" i Scrabble ;-) | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-01-16 03:16 | |
![]() | Carsten1973 Du fik ikke svar på hvor du finder"Gæt en bingo". Jeg går ud fra at du efterlyser den, der ligger i Forum under kategorien "Ordleg"? | |
Carsten1973 | 2013-01-17 15:42 | |
![]() | Tak for de mange indlæg. Om en bingo er god skal man altid overveje. Synes ofte de giver modstanderen mulighed for et efterfølgende godt træk. Til gengæld er ideen om at bygge op til et godt ord ved at holde på bestemte bogstaver meget givtig generelt set. Det gør det også nemmere at nå bestemte felter. | |
Marlin | 2013-01-20 20:26 | |
![]() | Mine hemmeligheder sat ind igen: Min bingohemmelighed. Jeg gemmer blanke, e, r, n, s og t og en nem vokal. Så lægger jeg de andre, selv om jeg måske kun kan lægge en eller to brikker. Jeg passer så på ikke at lægge brikkerne der hvor der er en bingomulighed, det er jo tit at man har én bingo men ikke et sted at lægge. Hvis man ikke har et bingosted kan man være tvunget til at lave et, selv om man kun kan lægge en smule, som ikke giver noget særligt. hvis man f.eks skriver lå kan man jo siden skrive blå, slå, flå eller lås, lår osv. Hermed blev bingohemmeligheden så skrevet igen, stod under turnering venlig hilsen Marlin | |
Carsten1973 | 2013-01-23 21:25 | |
![]() | Jeg kan jo så tilføje, at man godt kan tabe selvom man laver 2 bingoer i samme spil. Nok fordi en bingo ofte åbner for en lækkerbidsken til modstanderen. | |