Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
almora | 2013-02-04 17:59 | |
![]() | BRAS! Dette spil er generelt noget bras, så længe det ikke indeholder en helt almindelig dansk ordbog, - som slavisk bliver fulgt!! almora | |
vaffi | 2013-02-04 18:21 | |
![]() | retskrivningsordbogen er almindelig | |
Himmelpinden | 2013-02-04 18:47 | |
![]() | Almora har du et eksempel for den skulle som vaffi så rigtig skriver følge retskrivningsordbogen. Synes selv det er et super spil. | |
vaffi | 2013-02-04 19:25 | |
![]() | ja det er et dejlig spil og er kan selvfældig ske fejl som de plejer at være hurtige til at rette | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2013-02-04 19:31 | |
![]() | Jeg synes at det er en voldsom udmelding. Virker til at du ikke helt har sat dig ind i reglerne vedrørende ordlisten. Ordlisten følger Retskrivningsordbogen 2001 (snart bliver den opdateret til 2012-versionen). Der er visse ordklasser og bøjninger der ikke går, som du kan læse mere om her: www.ordkamp.dk/rules/ Caw | |
CrookedNote - Ikke længere medlem | 2013-02-04 21:15 | |
![]() | Hvis man ikke bryder sig om Ordkamp, ka' man bare melde sig ud og spille 7-kabale istedet for... | |
almora | 2013-02-04 22:57 | |
![]() | @Caw: Jeg kender udmærket retskrivningsordbogen. Jeg finder det imidlertid ret besynderligt, at dette spil ikke anerkender forkortelser som: kr, cm, cl, etc, med mange flere, - alle kan findes i Retskrivningsordbogen. Men her har man så bare sine egne regler? I så fald skulle de måske være en anelse tydeligere! | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2013-02-04 23:13 | |
![]() | Har slettet et indlæg. Uacceptable udsagn (også selvom de er forkortelser) er IKKE noget vi gider at have i dette forum. Så hold en pæn tone! almora: Det er netop under spillereglerne (som jeg linkede til) at du kan læse hvilke regler der går. Jeg vil kopiere dem for dig her: Alle ord i Retskrivningsordbogen (fra 2001) og disse ords bøjninger er godkendte på Ordkamp. Der er dog et par undtagelser: - Ord som indholder tegn som ikke er et bogstav: f.eks. A4-FORMAT og A-BREV. - Ord som kun indeholder et flerordsudtryk, der står som selvstændigt opslag, f.eks. AL DENTE. - Ord som kun står markerede som forkortninger og ikke som substantiv f.eks. ATP og ADHD. - Passivsformer af verber i datid, f.eks. BEGIKS, SPRANGS, VARS og VILS. - Ord med accent (f.eks. ALLÉ og MOSKÉ) er tilladte at bruge, selvom accenten ikke er med på bogstavsbrikken. Caw | |
camillapigen - Ikke længere medlem | 2013-02-05 19:23 | |
![]() | Hørt!! - CrookedNote . | |