Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Fatter Eskil | 2013-02-16 22:29 | |
![]() | Jeg mistede 138 i rating i rent pas-spil ØV! Jeg spillede et spil, hvor min modstander skulle have startet, men passede, så passede jeg, og så passede min modstander igen. Dermed var spillet slut uden nogensinde at være startet rigtigt. Resultat: Jeg mistede 138 point og min modstander vandt derimod 125 point. Jeg fik -14 som score idet mine bogstaver talt sammen gav -14. Min modstander fik -11, hvilket jeg går ud fra var summen af hans bogstaver. Det er dødsygt at kæmpe for sin rating, når systemet kan frarøve en den igen på så meningsløs vis! Jeg er chokeret og meget meget skuffet! | |
Lilli | 2013-02-16 22:35 | |
![]() | Hvis man passer tre gange i et mobil spil, stoppes det, normalt vil man jo have lagt nogle brikker og så regnes der på normalt vis, men her taber du mest fordi du formentlig havde en væsentlig større rating end din modstander. Du skulle enten have lagt noget eller byttet bogstaver, så var det ikke gået så galt | |
Fatter Eskil | 2013-02-16 22:43 | |
![]() | Hej Lilli, tak for dit svar! Jeg forstår godt, hvad du skriver, og du har jo grundlæggende ret. Det virkede bare så meningsløst at systemet overhovedet regnede spillet for noget, når det aldrig kom igang. Min rating var lidt højere end min modstanders, ikke meget, men jeg er sikker på, at det var forskellen på -14 og -11, der gjorde udslaget. Spillet blev noteret som en sejr til min modstander. Havde jeg haft mindre værdifulde brikker og min modstander mere værdifulde brikker, ville jeg have vundet på papiret. Måske ville jeg endda have vundet et betydeligt antal point til min rating. Det ville være lige så meningsløst, da spillet jo ikke afspejler hverken min eller min modstanders evne til at spille spillet. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-02-16 22:54 | |
![]() | Det er det gode ved systemet, at man ikke bare kan passe sig ud af et spil, hvis man f.eks. ikke gider spille med en bestemt modstander, eller at brættet virker for svært at spille på. Systemet straffer dig, fordi du som den højst rangerende ikke formår at sætte gang i spillet. Men rart med en skrækhistorie, så ved folk, hvad de IKKE skal. | |
Fatter Eskil | 2013-02-16 23:09 | |
![]() | Ok, horsens Tak for inputtet, men jeg køber dog ikke, at det skal anses for det gode ved systemet. Det var min modstander, og ikke mig, der passede to gange. Det var mig, der blev straffet. Og som sådan var det ikke forskellen i rating, der gjorde udslaget, men tilfældigheden i, at mine bogstaver var mere værd end min modstanders, hvorfor jeg fik flest strafpoint for ubenyttede bogstaver. Så i min optik er det en svaghed i systemet, men jeg indrømmer straks, at det må forekomme meget sjældent. Derfor forstår jeg måske nok godt, at programmørerne ikke har valgt at undtage ratingudregningen i denne helt usædvanlige situation. Jeg troede, at jeg ved at passe kunne tvinge min modstander til at lægge det første ord, som ikke ville give specielt meget, da der ikke var mange pointfelter. Så kunne jeg lægge det næste ord på en masse 3x ord og 2x ord. I stedet blev jeg snydt af en teknikalitet i ratingsystemet, som jeg ikke havde kalkuleret med. | |
danishhottie | 2013-02-16 23:12 | |
![]() | Men det er da bestemt øv at miste så mange rating, især når du var den der kun nåede at passe en gang. Det burde da også ha givet minus til den anden, som jo havde passet de 2 gange | |
Fatter Eskil | 2013-02-16 23:35 | |
![]() | Hej danishhottie Det er en trøst, at nogen forstår min ærgrelse. Tak for det! Mange kan sikkert forstå, at jeg blev skuffet. Måske kan nogen endda forstå at jeg følte mig snydt. Min frustration kom så lige til udtryk her på forummet, selvom jeg aldrig før har skrevet herinde :) | |
danishhottie | 2013-02-16 23:54 | |
![]() | Kan bestemt godt forstå dig, ville jo nok også selv ha reageret sådan, især når det Er så mange rating.. selvfølgelig skal man ikke bare kunne passe, men det kan vel ske, den anden gjorde de stadig 2 gange, men du taber den pga de dyre bogstaver du havde. Så fortæller det jo egentligt at man faktisk bare kan passe når man evt har billigere bogstaver og håbe at den anden også gør det, så vinder man da for hårdt.. held og lykke med dine andre kampe.. ;) | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-02-17 00:00 | |
![]() | Jeg kan sagtens forstå din ærgrelse :-( Jeg ville føle det på nøjagtig samme måde! | |
Fatter Eskil | 2013-02-17 00:02 | |
![]() | Tak! Ja, man fristes til at afprøve teknikken, men jeg ville nu have det dårligt med at vinde ratingpoint på den måde. Desuden kræver det jo, at begge passer. Taktikken kan endda også bruges efter at spillet er kommet igang. Hvis man fører og man når til en ugunstig spilsituation, kan man passe og håbe på at modstanderen gør det samme. Derpå kan man passe for anden gang, hvorved man får effektueret sin føring i form af ratingpoint. | |
carmet | 2013-02-17 01:03 | |
![]() | Meget enkelt, brug aldrig pas som taktik, det er dårlig spillestil og du risikerer at blive " straffet". Det er også dødsygt at spille med nogen der tror de vinder noget ved at passe. | |
danishhottie | 2013-02-17 01:39 | |
![]() | Det var heller ikke det vi mente med at passe.. Vi fleste er vel herinde for at spille spillende og hygge med og uden chat ;) men mener bare at den der når at passe 2 gange i mod den ene i et nyt spil, burde være den der tabte flest rating. Så der ikke helt kunne snydes sig til alle de rating.. Ved ikke lige hvordan jeg lige skal forklare det vi mente, men håber at du forstod ;) | |
CrookedNote - Ikke længere medlem | 2013-02-17 02:13 | |
![]() | Den der laver det sidste pas og derved afgør at kampen er slut bør ikke belønnes! | |
Lilli | 2013-02-17 07:42 | |
![]() | Det er ski.. Irriterende at miste så mange ratingpoint lige gyldig næsten hvordan det sker - at passe er vel en del af taktikken hvis man har mulighed for at lægge noget godt ( en Bingo), men alt for ofte ender det som ris til egen r.. I mobil versionen skal man også værre klar over at tre x pas stopper spillet ,på pc skal der seks pas til at stoppe...det man kunne have gjort fra Fatter Eskilds side var at bytte et enkelt eller to bogstaver, og så evt spørger modspilleren om hvad problemet var hvis han stadig ikke kom på banen. Med hensyn til ikke at blive belønnet for at lave det sidste pas vil jo altid ske, hvis man ender op med ubrugelige bogstaver i slutfasen og det tilfældigt er vinderen der foretager det sidste pas, så det skal der vel ikkelaves om på..... | |
steennielsen | 2013-02-17 09:31 | |
![]() | Som jeg ser det, har i begge ville være taktiske, i kunne ha' valgt at bytte brikker, problemet lyder til at ingen ville lave oplæg til den anden og det straffes, jeg er enig med Horsens, hvis begge sidder og passer kommer man ingen vegne | |
Fatter Eskil | 2013-02-17 21:53 | |
![]() | Lad mig tilføje, at jeg har chattet med modstanderen, der også var ret overrasket. Og vi har spillet en revanche-kamp - som jeg også tabte, men denne gang på regulær vis. Så måske er jeg bare en 138 point mere elendig spiller, end jeg gik og troede, og det var så ratingsystemets luskede måde at fortælle mig det på. | |