Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 859
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
rebecca1963 - Ikke længere medlem2013-03-06 08:46
Antal indlæg: 618

Snyd?
Det er forbudt at bruge alle former for hjælpemidler, mens man spiller. Er det heller ikke tilladt, at slå et enkelt ord, der lige er lagt, op? Hvis man undrer sig over betydning eller bøjning f.eks.? Jeg har nemlig lige gjordt det i en pause i spillet og kom til at drøfte det med modspiller efterfølgende. Vi er begge i tvivl....

danishhottie2013-03-06 13:49
Antal indlæg: 7836

Hej Rebecca1963..
Det må da være tilladet, for mange steder kan man læse at folk har prøvet at finde div. ord i ordbogen.. og som så er blevet diskuteret.. ;)
Glæder mig til at vi en dag igen mødes til kamp og chat hygge..

Lilli2013-03-06 17:12
Antal indlæg: 3916

Det er selvfølgeligt efter at ordet er smidt på brættet, alt andet er SNYD !

rebecca1963 - Ikke længere medlem2013-03-06 17:28

Danishhotte, det kan snart blive aktuelt i en kommende turnering :-))
Lilli, jeg er helt enig med dig, at HVIS det er tilladt under spillet, er det KUN det ene ord, og naturligvis EFTER det er lagt! Men jeg tror faktisk ikke det er tilladt før EFTER spillet er afsluttet. Jeg har desværre så overtrådt reglen :(

danishhottie2013-03-06 22:37

Det var jo det jeg mente ;) lidt svært at tjekke hvad det betyder, før man ved hvad der er blevet skrevet ;)

Lilli2013-03-06 22:57

Hvis ordet er lagt og man derefter tjekker det i ordbogen kan det vel ikke være snyd , hvis man skal vente dec72 timer eller mere som det kan tage at spille færdigt og hvis man som jeg har flere spil igang, vil jeg for det meste da have glemt det inden vi var færdige ! I de fleste tilfælde ved modspilleren hvad det de har lagt betyder :-)

birnie22013-03-06 23:05
Antal indlæg: 826

Jeg har da nogle gange lagt et ord som jeg rebt faktisk ikke vidste hvad betød. Det gjorde min medspiller heller ikke men vi aftalte at slå ordet op. Vi er vel også et eller andet sted nødt til at stole på hinanden når vi spiller ellers bliver vi da paranoide. Og at vide med sig selv at man ikke har snydt men spillet alt det bedste man kunne må være en større tilfredsstillelse end at vinde og have snydt. Ihvertfald i min verden. Så jeg mener ikke at ovenstående er snyd.

Til danishhottie jeg venter svar på dit spørgsmål. Har smidt ud i mit forum hvem der ved noget om det.

danishhottie2013-03-07 14:33

Til birnie2.. det Er bare helt ok.. takker fordi du ville prøve at hjælpe @-'-,-

pvillumsen - Ikke længere medlem2013-03-07 18:02
Antal indlæg: 362

Snyd og snyd, Nu må i holde op. Ordkamp bruger Ro, det gør vi selvfølgeig også. Flere gange har det været gavnligt, derved kan man også støde på ord som kan bruges i Bingo gæt et ord. Inden for rammerne må det være okay :-) Go vind fremover :-)

horsens - Spil admin/Forum admin2013-03-08 12:53
Antal indlæg: 9756

rebecca, Caw og jeg er enige om, at det ikke decideret regnes for snyd, at man slår et ord op EFTER at det er lagt, enten fordi man ikke kender betydningen, eller tvivler på, at det er korrekt (bøjet).
MEN...
I Ordkamp's ånd spiller vi efter bedste formåen, og når man så slår et ord op under et spil, så tilegner man sig jo en viden, som man ikke havde. Man får en viden om, hvordan ordet bøjes, og tit også forslag til hvordan man kan bygge videre på et ord. Så LIDT snyd er det, men det er selvfølgelig ikke noget, vi kan eller vil gribe ind overfor. Det må være op til den enkeltes egen samvittighed og moral.

Lilli2013-03-08 15:32

Synes det er helt fint dom du beskriver det. Oftest kender den der lægger ordet det ko, men man kan jo også prøve sig frem og i mobil bliver man jo ikke fanget af de tre forsøg. Jeg har svært at vende mig til byldemoderne uden e men det lærer man vel en dag.

rebecca1963 - Ikke længere medlem2013-03-08 21:01

Ok, tak for input, horsens og Caw! Det nemmeste er så bare at lade være, så er der ingen tvivl ;-)))

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?