Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Taudal | 2013-04-30 21:00 | |
![]() | opsætning af bogstaver Jeg synes at spillet består af for meget held med hvilke bogstaver man får. Jeg synes spillet vile blive meget mere interesant , hvis der f.eks altid kun fantes 4 konsonanter og 3 volaler på hånden.samt at samme bogstav kun måtte findes 2 gange på hånden. | |
carmet | 2013-05-01 00:53 | |
![]() | Det er vel en del af charmen, at det er så tilfældigt, ligesom scrabble. Sjovt nok er de samme spillere jo temmelig fast i toppen. Der er da nogen, jeg feks næsten aldrig vinder over. Kun hvis jeg en sjælden gang er meget heldig med bogstaverne | |
Lilli | 2013-05-01 08:19 | |
![]() | @taudal Din pointen kan tit være et drømmescenarie, men så har det slet ikke noget med scrable er gøre, spiller du brætspillet kan du jo heller ikke selv vælge hvilken fordeling du har! | |
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin | 2013-05-01 11:30 | |
![]() | @Taudal: jeg er sikker på at selv med den foreslåede bogstavfordeling vil du støde på mange frustrationer ;-) X Z C J A Å I giver ikke meget bedre muligheder end udelukkende konsonanter eller vokaler. Og ind i mellem følger heldet formentlig også dig, så bogstaverne nærmest falder i Bingoer ;-) I Ordkamp er man afhængig både held og dygtighed! | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-05-01 11:52 | |
![]() | Det uforusigelige i spillet forsvinder da også helt, når man ved, at modstanderen altid har kons. og vokaler på hånden! Nogle gange kan jeg godt finde på at narre fjenden ved at lade som om, jeg kun har konsonanter ved at lægge rene konsonater ned, så når han vover sig ud af busken, slår jeg til :) Der vil også være bingoer, der aldrig ville blive lagt, fordi der skal være begrænsning på antal af samme bogstav: MISSERS, REPETER, KØKKENS etc. Så alt i alt, synes jeg det er et dårligt forslag. | |
Lilli | 2013-05-01 15:02 | |
![]() | Helt enig | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-05-01 17:28 | |
![]() | Mee too :) Jeg elsker de udfordringer, der ligger i det uforudsigelige. Man kan dog sagtens sidde i spil hvor modstanderen i den grad forfordeles, så man virkelig bliver prøvet på sin tålmodighed. Jeg øver mig i ikke at brokke mig og være misundelig - det lykkes også....næsten altid ;)) Der vil være gode og dårlige perioder, det kender vi alle til herinde :) | |
Carsten1973 | 2013-05-01 20:25 | |
![]() | Så er der jo også glæden ved at komme igennem et tidspunkt med virkelig dårlige bogstaver, og så se at det også kan give noget godt. Sådan er lille cv lagt rigtigt kan jo også give mange point Med tiden bliver man bedre og bedre til det. | |
Roed | 2013-05-01 23:10 | |
![]() | Ligger man i uheld kommer man fint igennem det med blokeringer op til de røde felter - men pas på. | |
Taudal | 2013-05-02 10:20 | |
![]() | Undskyld at jeg brokker mig, men jeg mener nu stadivæk at jeg har ret. men jeg må jo se om jeg kan finde et spil der harmonerer mere med mine synspunkter For jeg synes prinsippet i spillet er alletiders. | |
Babelbygger | 2013-05-02 17:28 | |
![]() | Hej taudal, det er et interessant spørgsmål. Jeg er ikke selv den store tilhænger af tilfældigheder, men jo mere jeg spiller, jo mere glider tilfældighederne i baggrunden, da man som regel kan kompensere for dem. En spiller i top5 på ordkamp vil vinde mindst 9 ud af 10 gange mod en normal spiller med 1500 i rating. Så jo, en sjælden gang imellem spiller tilfældighederne ind, men det er mindre, end man skulle tro. Computeranalyser har vist, at selv verdens bedste scrabblespillere - på vm-niveau - misser ca. 50 point per spil, mens mere mellemgode spillere gennemsnitligt dropper 100-200 point per spil ift. at finde de bedste træk. Så selv om man føler, at det er brikkernes skyld, så er det faktisk næsten altid ens egen skyld, at man taber, da man ikke ville have tabt, hvis man havde fundet de bedste træk :) Jeg er selv tidligere skakspiller og er derfor ikke vild med tilfældigheder, men som ovenstående viser, så er man desværre ofte selv ansvarlig for sine nederlag :) | |
Taudal | 2013-05-05 08:51 | |
![]() | Ja det er vældig intersant at sidde og se på min hånd md flg.bogstaver x,z,n,v,g,c,j og lkke flere muligheder for at bytte og vente på at modspilleren splller spillet færdig | |
Lilli | 2013-05-05 08:59 | |
![]() | Det er jo desværre et scenarie der kan overgå os alle ;-(, men det sker jo ikke så tit. Kan se du kun har spillet få kampe, så jeg synes bestemt du skal give det en chance. | |
Carsten1973 | 2013-05-05 21:12 | |
![]() | Det vil jeg også opfordre dig til. Og så spiller jeg som oftest sådan at jeg lægger de bogstaver med det samme. Med mindre jeg kan lægge noget markant bedre. Jeg oplever sjældent at brænde inde med svære bogstaver. Og jeg er ikke nogen haj. Mener også det er nemmere at lægge de bogstaver i ordkamp end i wf. Men det står får min egen regning. | |
Carsten1973 | 2013-05-05 21:15 | |
![]() | Har i øvrigt sendt dig en udfordring. Prøv at kigge lidt i nogle ordlister på nettet | |
Himmelpinden | 2013-05-06 13:10 | |
![]() | Meget interessant Babelbygger det giver stof til eftertanke og jeg tror du har helt ret. Det har i hvert fald givet mig noget at tænke over. | |
Anneli68 | 2013-05-06 17:26 | |
![]() | jeg elsker tilfældigheder det er charmen ved både livet og spillet. så har man som mindre erfaren spiller en chance for at vinde over de mere erfarne. Juhu. | |