Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 931
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
MrsSweDane2014-06-18 11:15
Antal indlæg: 5786

HOLD Ordkamp - en turneringsform for alle
HOLD Ordkamp er en ny turneringsform, hvor 8 spillere dyster i tomandshold.

Turneringen er bygget op i et Google Sheet regneark (turneringsark) udenfor Ordkamp og kan derfor benyttes af både mobil og PC-spillere.

En spilleleder, som selv er en af spillerne, ejer turneringsarket og står for al indtasting, både af opsætning og resultater.
Spilleleder organiserer turneringen og definerer vilkår for deltagelse i turneringen (rating, persongruppe el.lign.)
De øvrige deltagere får kun tildelt læseadgang til selve spillet.

Spillerne fordeles på fire hold á to spillere. Alle spillere skal spille 6 kampe i løbet af turneringen.
Fordelingen kan enten ske automatisk efter rating (for at sikre mest retfærdig fordeling på holdene) eller ved manuel indtastning.
Øvrige spillevilkår (plade, spillerum o.lign.) kan beskrives i turneringsarket.

Indrapportering af kampresultater kan foregå gennem en tråd oprettet i Ordkamp Forum.
Hvis turneringsdeltagerne vil små-snakke meget på tværs af kampene undervejs, kan det i stedet anbefales at oprette et alternativt chat-rum i f.eks. på Skype eller Messenger.

Holdene spiller alle-mod-alle i det modspillende hold.
Spillernes scoring lægges sammen pr. hold.
Holdet med højest samlet score når alle fire kampe er spillet, vinder og får 2 point. Uafgjort mellem to hold giver 1 point til hvert hold. Tabende hold får 0 point.
Kampens udfald i Ordkamp-sammenhæng er uden betydning for turneringens resultat.

Hvordan bliver man spilleleder?
------------------------- -----------
Du skal have en e-mail adresse, som kan logge på Google for at kunne indtaste i turneringsarket.
Send en anmodning om en kopi af turneringsarket til okturnering@gmail.com
Du vil så indenfor et par dage modtage en mail med skrivelink til dit personlige turneringsark.

Så er det bare om at samle en gruppe spillere at lege med - god fornøjelse :-)

DEMO-arket kan ses her:

===> goo.gl/cQSJwI

Spilleleder vil få tilsendt skriveadgang til siden Indtast og alle vil få læseadgang til siden Holdspil.
 
lenelum - Ikke længere medlem2014-06-18 22:09
Antal indlæg: 1255

Vil godt prøve også :)
 
MrsSweDane2014-06-19 12:32
Antal indlæg: 5786

Det er ikke spor svært at være spilleleder i HOLD turneringerne!

Og selvfølgelig bliver nye turneringsledere hjulpet den eller de første gange.
 
Himmelpinden2014-06-19 19:02
Antal indlæg: 6087

Kan man være spilleleder uden selv at deltage?

Da jeg synes der sker for lidt for pc spillerne, overvejer jeg at lave en hold turnering for dem, jeg har bare ingen interesse i selv at deltage.
 
MrsSweDane2014-06-19 19:03
Antal indlæg: 5786

Egentlig har jeg lavet det til at spilleleder skal spille med. Men det kan jo ændres hvis behovet er der ;-)
 
Himmelpinden2014-06-19 19:09
Antal indlæg: 6087

Altså hvis Pc folkene giver udtryk for de gerne vil prøve og ingen melder sig som leder, så gør jeg det gerne men ønsker ikke selv at spille med.

Så vi kan se om der er interesse for projektet.
 
MrsSweDane2014-06-19 19:16
Antal indlæg: 5786

Måske skulle du oprette en tråd til det for at fange evt interesserede PC spillere ;-)
 
Himmelpinden2014-06-19 19:21
Antal indlæg: 6087

Jeg ser lige om nogle skriver herinde først.

Hvad er tidshorisonten på sådan en pc turnering?
 
luc2014-06-19 19:43
Antal indlæg: 5538

Jeg vil gerne være med. Og hvis man som spilleleder kan indberette på mobil, prøver jeg gerne det. Jeg tager til Spanien næste torsdag, men der skulle være net, så det burde være ok
 
MrsSweDane2014-06-19 19:52
Antal indlæg: 5786

Luc - det burde man kunne. Men du kan også vente til du kommer hjem igen ;-)
 
luc2014-06-19 20:03
Antal indlæg: 5538

Lad mig bare prøve nu ...
 
MrsSweDane2014-06-19 20:34
Antal indlæg: 5786

Jeg har sendt dig en mail med link til dit ark
 
luc2014-06-19 20:40
Antal indlæg: 5538

Super - skal jeg så oprette en turnering?
 
acjmo742014-06-19 20:46
Antal indlæg: 11017

Dejligt at se at både spillere og spilleledere melder sig til denne nye form for turnering. Det er en super hyggelig måde at spille turnering på og utroligt nemt og ligetil at være spilleleder med MrsSweDanes turnerings ark :)
 
MrsSweDane2014-06-20 14:04
Antal indlæg: 5786

Jeg har skrevet en lille vejledning til turneringen.

Den kan læses her:

====> goo.gl/KapxPG
 
luc2014-06-21 17:15
Antal indlæg: 5538

SweDane - tak for vejledningen. Den er rigtig god og som jeg forstår kan man bruge den tilsendte igen næste gang, uden at skulle ulejlige dig ;-)

Nu er jeg i gang med at taste resultaterne ind, og jeg tænkte på, om det var muligt under hvert hold at kunne se en gennemsnitsscore? Så havde alle en fornemmelse af, hvor det bar hen og hvor der skulle "sættes ind". Bare et forslag ;-))
 
MrsSweDane2014-06-22 13:52
Antal indlæg: 5786

Der er tilsyneladende behov for en række ændringer i turneringen.

En del af ændringerne vil kunne vælges til og fra efter behov.

Inden I starter på en 2. runde, kan I få byttet jeres skema til seneste version med de seneste ændringer.

Vejledningen vil løbende blive opdateret til at beskrive seneste version!
 
MrsSweDane2014-06-23 18:29
Antal indlæg: 5786

Som følge af de ønskede ændringer bliver Hold arkene efterhånden udskiftet med en ny version.
Arket med læselink bliver opdateret samtidig med at spilleleder får det nye ark.

Vil man se resultatet af igangværende version, må man finde linket længere oppe i pågældende tråd.
Man kan også gemme link til de turneringer, man spiller som bogmærke på sin mobil.

Jeg kan IKKE påtage mig at køre det her som en professionel it-virksomhed; det er noget jeg laver for min og jeres fornøjelse i det omfang jeg har lidt overskud i mit liv.
 
IFC2014-06-23 19:13
Antal indlæg: 3548

Fedt, at du vil lave det mrs swedane. Det er vi mange der sætter pris på :)
 
bzn2014-06-24 18:44
Antal indlæg: 2555

Dejligt at vi har dig SweDane.
Det er vi mange der sætter stor pris på ;-))
 
Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?