Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Babelbygger | 2012-11-01 22:44 | |
![]() | Wordfeud vs. Ordkamp - hvem er de bedste? Hej ordkæmpere, Jeg er blevet udfordret af nogle af de stærkeste Wordfeud-folk til en duel om, hvem der er de bedste i Danmark: Wordfeud-toppen, eller Ordkamp-toppen. Wordfeud-toppen holder til på Wordfeudia.com og feudmaster.dk og skulle efter sigende have en pæn styrke. Men jeg tvivler jo på, at der er lige så god som ordkæmperne :) Så nu skal det afgøres. Hvis det lykkes mig at stille et hold, kommer vi til at spille to turneringer: 1. En Wordfeud-turnering. Man spiller sandsynligvis i alt 9 spil, og kun et spil ad gangen. Det enkelte spil skal afsluttes på 72 timer. 2. En Ordkamp-turnering - på mobilen. Her spiller man tilsvarende ni runder, et spil ad gangen, og igen skal det enkelte spil tilsvarende afsluttes på 72 timer. Reglerne er de samme, kun platformen er anderledes. Det hele styres via turneringssystemet på Wordfeudia.com. Tanken er, at fordele/ulemper ved de forskellige ordbøger opvejes, når man spiller én turnering på hver platform. Jeg har en fornemmelse af, at Wordfeudia-folkene ikke er helt uden evner (det siger de i hvert fald selv), og de stiller sikkert med 3-5 stykker fra top 10, så derfor er jeg selvfølgelig interesseret i at stille det stærkest mulige hold af ordkæmpere. Jeg spiller selv for Ordkamp-holdet og skal bruge yderligere ca. 4 spillere til holdet, og det mest fair er nok at lade ratingen afgøre, hvem der skal med. Dvs. de højest-ratede (på mobilen) kommer med på holdet. Derudover vil det være godt med nogle, der har lidt Wordfeud-erfaring, for ordbogen er jo lidt anderledes på den platform. Det ville være rart at give dem lidt modstand på deres hjemmebane også. Hvis du har lyst til at være med, så skriv her i tråden, og så vil jeg udvælge holdet, når alle har haft en chance for at melde sig til. Jeg tror, vi sætter det op på den måde, at det er alle mod alle, og det vil sige, at Ordkæmpere også kommer til at møde hinanden indbyrdes. Både i Wordfeud og ordkamp. Er man øm over sin rating, kan man evt. lave et særligt login til turneringen :) Hvis der kommer tilmeldinger nok, kan vi starte den første af turneringerne om nogle uger. | |
Eln | 2012-11-02 10:30 | |
![]() | Sjov ide - men det havde selvfølgelig været endnu sjovere, hvis turneringen også indeholdt Wordfeud vs Hast eller Panik her på hjemmesiden, for det er jo her, vi ordkæmpere for alvor kan give Wordfeuderne kam til deres hår ;) Jeg ligger kun 7'er på mobilen og spiller slet ikke mobil pt, men hvis ikke tilstrækkelig mange højererankede spiller byder ind, er jeg gerne med :) | |
Babelbygger | 2012-11-02 14:33 | |
![]() | Det lyder godt, Eln. Jeg ville også have foretrukket spil på tid, men der var nogle, som mente, det var svært at samle folk en aften, så vi tager den på mobilen i første omgang... | |
Babelbygger | 2012-11-02 14:34 | |
![]() | Så mangler vi tre mere :) | |
carmet | 2012-11-03 08:54 | |
![]() | Sjov ide, men da brættet er ret forskelligt er ok spillere jo handicappede. Dilemma, jeg er i top ti på wf og nr to på ok, mobil.... Men stiller gerne op. Mvh mette | |
Lilli | 2012-11-03 09:55 | |
![]() | Jeg er slet ikke i den klasse, men vil gerne vide hvordan man bliver ranket på wf og hvor man ser listen???? | |
carmet | 2012-11-03 10:27 | |
![]() | hej lilli, jeg ved faktisk ikke hvordan systemet med ranking fungerer på wf, men på hjemmesiden www.wordfeudia.com kører alle turneringer. Når man melder sig ind, bliver turneringsspillene registreret, og forskellig statistik om spillerne. Jeg tror kun rankingen virker i turneringsspil. Der er så en "global" ranking liste. Jeg har lige været inde og kigge, jeg er desværre ikke i top ti, men måske top 25 :-)) | |
Lilli | 2012-11-03 21:22 | |
![]() | Tal, jeg bil se lidt på hjemmesiden, jeg har aldrig prøvet turnering i wf. Spiller kun mod familien:-) | |
mj141414 | 2012-11-03 22:43 | |
![]() | Det er kun spil på www.wordfeudia.com, der bliver rated, ikke WF generelt. Man bruger (så vidt jeg kan vurdere) et ELO-rating system (almindeligt i skak) med udgangspunkt i 1500, når man melder sig til. Herefter beregner systemet ændringer i rating for hver kamp. Slår man en højt rangerende spiller, får man højere tilvækst i rating, end hvis man vinder over en lavere rangerende spiller. Ranglisten er så en international liste sorteret efter aktuelt ratingtal. Det er selvfølgelig en dansker, der fører :-). Hvis I er interesseret i at vide mere om Wordfeudia, så ligger der en vejledning på min side: www.feudmaster.dk/tu...or dfeudia/ | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-11-04 02:12 | |
![]() | Jeg vil gerne være med til at kæmpe for vores ære! :) | |
Babelbygger | 2012-11-04 09:59 | |
![]() | Super, Horsens. Det bliver et stærkt hold! Vi spiller standard, er du med på det? | |
Babelbygger | 2012-11-04 12:15 | |
![]() | Jeg har netop skrevet sammen med Manna, som også gerne stiller op. Holdet bliver derfor undertegnede, carmet, manna, Horsens og eln. Dvs. at vi stiller op med nr. 1,2,3,5 og 6 fra mobil-listen. Det kan jo ikke være meget bedre :) Så jeg lukker for tilmeldingen nu. Hvis nogle skulle være interessede i at fungere som reserve i tilfældet af, at én skulle falde fra, så skriv herunder... Jeg vender tilbage, når jeg har fået talt med wordfeud-folkene :) | |
Eln | 2012-11-04 12:19 | |
![]() | Fint! Opbygning af præstationsnerver ER sat i gang ;) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-11-04 12:24 | |
![]() | Jeg har godt regnet ud, at det skal foregå på standard, defor er jeg også gået i træningslejr på begge platforme :) | |
Babelbygger | 2012-11-04 16:30 | |
![]() | Super :) wf-folkene er ikke helt nok endnu, så der går måske nogle dage. Jeg opdaterer her, når der er nyt. | |
trolde | 2012-11-04 16:38 | |
![]() | vi andre venter spændt på et udførligt referat - når I har vundet - knæk og bræk | |
mrloop | 2012-11-05 00:42 | |
![]() | Glæder mig til at være med til at slå jer ;-) Men lige et spørgsmål, så jeg kan komme i gang med Ordkamp: Jeg venter på tilfældig modstander med matchende rating, men der sker nada - why? :-) Jaja, man (eller de fleste) lærer jo at kravle, inden man lærer at gå :0) | |
mrloop | 2012-11-05 00:56 | |
![]() | Nå, never mind - det var bare tålmodigheden, det kneb med :0) | |
Babelbygger | 2012-11-05 08:15 | |
![]() | Super, vi glæder os til at give dig klø :) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-11-05 11:07 | |
![]() | Bitchfight :) | |