Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
thora | 2021-01-23 22:52 | |
![]() | Thora 508 Sommer 20 477 | |
IFC | 2021-01-24 11:36 | |
![]() | IFC 455 Bestmann 407 I dag glæder jeg mig over at det er søndag og tørvejr. Jeg vil gå en lang tur i skoven med familien :) | |
UffeBNielsen | 2021-01-24 11:50 | |
![]() | Heldigvis ved fuglene ikke hvad der foregår, og begynder allerede at lege forår. Jeg havde en skøn tur med en ven og vores store kikkerter til Tåsinge Vejlen. To slags skalleslugere, hvin- , trold- og gravand, sangsvaner, en træløber, sølvhejre.... og meget mere. Et godt tip til en hobby, det aldrig er for sent at komme i gang med :-). | |
Hagura11 | 2021-01-24 12:32 | |
![]() | Hagura11 621 bestmann 441 Det er jo altid dejligt at vinde en kamp- endnu dejligere var det at finde udsprungne erantis og vintergækker i haven i dag:) | |
nroc | 2021-01-24 16:26 | |
![]() | I går inviterede vi to skønne kvinder til chili sin carne og drinks. Selvom dem ene er amerikaner, gik der fire en halv time, før vi kom ind på amerikansk politik. Og så gik der hurtigt en time mere, før de sagde godnat :-))) Selskabet var så spændende, at den 16-årige søn blev siddende ved bordet hele aftenen .... skønt. Doex, mon ikke du kan regne med, at den lille ny også lærer dansk? Hvis din søn bør i Frankrig, vil han måske få det, som jeg havde det: at man gerne vil have en at tale sit modersmål med. (En anden vigtig faktor var i øvrigt også, at de små skulle kunne kommunikere med bedsteforældrene.) Det er dejligt også at høre fra jer “på sidelinjen”! Og jeg finder det livsbekræftende at høre også om det svære. Det er ikke altid, man kan have de lyserøde briller på, og problemer er der altså også i tilværelsen. De skal ikke ties ihjel. Hvilket kunne føre til en helt anden sproglig diskussion om ordet UDFORDRING, der synes at have skubbet ordet PROBLEM helt af banen. For mig at se er der stor forskel på de to ting. En udfordring er i min bog noget positivt, noget man kan lære af eller udvikle sig af ved at overkomme det eller noget, man ligefrem kan glæde sig til! Den rolle kan problemer godt udfylde nogle gange, men folk, der fx har helbredsproblemer skal ikke tvinges til at kalde dem udfordringer, bare fordi det i managementspeak (åbenbart) er forbudt at betragte noget som svært eller måske endda uoverkommeligt. Enough .... | |
nroc | 2021-01-24 16:31 | |
![]() | nroc 493 sjælefred 425 | |
nroc | 2021-01-24 16:33 | |
![]() | Der mangler 14 kampe, deadline i morgen aften. Jeg håber, kampene med Bestladie er i gang? :-) | |
Bestladie | 2021-01-24 17:40 | |
![]() | Det kører | |
bestmann | 2021-01-24 17:46 | |
![]() | Bestmann. 484 Kal_kat. 463 | |
Ruth k | 2021-01-24 19:11 | |
![]() | Lidt mere fra sidelinien, hvor det ville være spændende at at være med. Selv en pensionist oplever et helt andet liv i disse tider. Plejer at være meget aktiv, med kulturelle oplevelser, foredrag, teater, flere forskellige former for motion og som frivillig hå Hospice. Heldigvis har vi naturen lige uden for døren, så det bliver til mange skønne traveturen sammen med mand og hund. Børn og børnebørn ser vi næsten kun udendørs, men godt, det er kontakt gennem medierne. | |
telib | 2021-01-24 19:43 | |
![]() | Telib 462 Holk61 429 | |
Sommer 20 | 2021-01-24 20:10 | |
![]() | Sommer 20 481 lelib. 475 Var i den lille, havekrog fuglene synger de bader, for nok at bliver frisket op de sidder i kø.. må fylde det bad flere gange daglig, juleroser blomstrer flittig, de små vintergækker er lige kommet op af jorden, erantis kunne jeg ikke se.. ved de er der så jeg venter med glæde, kan se det meste fra mit køkkenvindue... glæder mig g så meget til foråret og alt bliver lysegrønt.. bliver nok først vaccineret i midt af maj.. nu må vi se.. 😊 | |
limo12 | 2021-01-24 20:54 | |
![]() | Limo 466 Telib 443 | |
IFC | 2021-01-24 23:05 | |
![]() | IFC 471 Bestladie 441 | |
Bestladie | 2021-01-25 08:54 | |
![]() | Bestladie 436 Lsho 410 | |
nroc | 2021-01-25 09:40 | |
![]() | Der mangler 8 kampe i første runde. Jeg minder om, at der er deadline i aften. Husk at få spillet færdig til tiden af hensyn til de andre spillere, der gerne vil i gang med runde 2. I dagens kommentar varmer vi op til håndboldkampen i aften med insiderinformation fra den kroatiske lejr. :-) De kroatiske håndboldherrer har det ikke nemt. Ud over, at de ligesom danskerne og flere andre hold lider af turistmave i Egypten, er de også trænerløse og har været det længe. Da Lino Cervar efter kampen mod Argentina (som jeg ikke så, men som efter sigende udstillede det usammenhængende og svingende spil, der har præget dem i denne turnering) sagde, at han stopper som landstræner efter dette VM, er det en sandhed med modifikationer. Han er stoppet for længe siden. Han er uengageret og modvillig, og de kroatiske timeouts er præget af råben, når de stakkels spillere i munden på hinanden forsøger at aftale, hvordan de skal spille de næste angreb, mens landstræneren nærmest bare står og ser på. Problemet er, som så meget andet i Kroatien, politisk. Man får ikke et topjob, end ikke et ledende job, i statslige organisationer eller andre, højprofilerede steder (som leder for kroatisk Røde Kors eller som landstræner), hvis man ikke er medlem af HDZ, afdøde Tudmans parti. Det samme princip gør sig gældende på regionalt, amtsligt og lokalt niveau, skønt partibogstaverne dér variererer. Når et partimedlemskab er første krav til en ansøger, er det ikke svært at regne ud, at antallet af kvalificerede kandidater indskrænkes betragteligt. Resultatet bliver udbredt inkompetence på alle niveauer. Således også i sportens verden, hvor Cervar var vågen og kompetent for 20 år siden, men for længst burde være fjernet som leder for en gruppe ellers talentfulde spillere. Nå, det lyder deprimerende, ikke? Men don't worry - for os hernede er det hverdagskost, og vi har for længst vænnet os til det. Fun fact: Ligesom min fødeby, Viborg, har Labin, hvor jeg nu bor, gennem tiden haft en overproduktion af håndboldspillere i topklasse, set i forhold til indbyggertallet. Luka Stepancic, som desværre er ude med en skade og derfor ikke deltager ved dette VM, er fra Labin. Det samme er Valner Frankovic, der var med til at vinde guld i Atlanta i 1996. (Det var også i 1996, at de danske kvinder vandt OL.) | |
oule | 2021-01-25 10:03 | |
![]() | oule 538 sjælefred 333 | |
kal_kat | 2021-01-25 11:30 | |
![]() | Kal 484 Bestladie 439 | |
biwo | 2021-01-25 12:06 | |
![]() | Nroc: tak for at dele din insiderviden, som så også forklarer en del om håndboldholdets (mgl) præstation. Bliver nu ret spændende i aften - også mht hvem der kan/skal spille;) | |
Hagura11 | 2021-01-25 13:02 | |
![]() | Hagura11 491 Bestladie 400 | |