Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
steennielsen | 2012-11-27 19:37 | |
![]() | jeg forstår stadig ikke argumenterne. kan ikke se forskellen på CD CV IT og BS MF o,s.v. | |
mj141414 | 2012-11-27 20:20 | |
![]() | Der er såmænd ingen argumenter; det er bare det valg som man (Wordfeud) har truffet. CD, CV og IT kunne skrives med både store og små bogstaver ifølge RO 2001, mens BS og MF KUN kunne skrives med store bogstaver, og derfor er de sidste to ikke med i Wordfeud. Der er ikke taget "sproglige hensyn" til om det er navneord eller sådan noget; kun om de kunne skrives med små bogstaver og uden specialtegn. | |
mj141414 | 2012-11-27 20:25 | |
![]() | Det er i øvrigt også en teknisk meget nem løsning at implementere, da man kan bruge RO 2001 Ordlisten uden at ændre i den; jvf. min side om Wordfeud Ordbogen. Det er betydeligt mere krævende at lave ordlisten til Ordkamp, da det kræver et opslag i RO for at se om et givent ord er et substantiv. | |
steennielsen | 2012-11-27 21:43 | |
![]() | Ja, let er det ikke, spændende bliver det, hvad man vælger, når vi skal køre efter den nye RO............ | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2012-11-27 21:52 | |
![]() | Hvad angår reglerne omkring forkortelser, så er der ikke planer om at ændre på det. Hovedregelen er jo, at forkortelser er ikke tilladt på Ordkamp. Dog er der nogen forkortelser, som er gået hen og blevet et navneord (man siger jo f.eks. ikke i daglig tale "putter du ikke lige digital versatile disc'en på"). Da navneord gælder, så er det jo også korrekt at alle navneord skal godkendes (dvs. også forkortelser, der også er angivet som navneord). Derfor burde det ikke være specielt krævende at lave ordlisten for Ordkam, da de netop er angivet som navneord, og går derfor ind under listen over navneord =) Caw | |
steennielsen | 2012-11-28 12:47 | |
![]() | Det er nemlig rigtigt Caw, jeg hentydede nu også til WF. Jeg syntes jo deres forkortelser er ulogiske, så skrives de med stort, så skrives de ikke med stort eller også begge dele. Men som vi mennesker er forskellige, således også vores meninger. Men spændende bliver det, med den nye ordbog, fordi der er mange ændringer og det bliver en ny udfordring. Man kan sige omkring forkortelser, som er blevet til navneord, at os som spiller meget herinde kender dem efterhånden. Men jeg må give folk ret i, at det er svært at vide at BS , BA , TF er navneord, når HF eller( IT som godkendes i WF) f.eks. ikke er, men man lærer det jo efterhånden. Og til sidst; jeg ved godt at dem som udvikler spillene ikke er herre over hvad Dansk Sprognævn beslutter. Jeg håber dog, at man vil sløjfe alle ord som skrives med stort, når den nye udgave kommer, det er helt forkert at skrive Cuba etc. | |
mj141414 | 2012-11-30 22:28 | |
![]() | @Caw. Vil det sige, at Ordkamp-programmørerne i Sverige har fået en special-liste fra Dansk Sprognævn, hvor der både er alle endelserne og de enkelte ords type? De ordlister fra Dansk Sprognævn, jeg kender til, indeholder nemlig kun ordene og IKKE information om, hvorvidt det er navneord, biord eller lignenede, det kræver et opslag i Retskrivningsordbogen. Det er jo det basale problem igennem 10 år hos Dansk Sprognævn, at Retskrivningsordbogen ikke indeholder alle endelserne, og at disse dannes udfra et program, der som bekendt ikke fungerer 100% (jvf. TFS, PRS, JAZ, ÅER og mange flere) Det ville være "rart", hvis Dansk Sprognævn endelig kommer med en fuld XML-version, hvor al tilgængelig information er samlet et sted. Vi håber :-) | |
Babelbygger | 2012-12-01 13:02 | |
![]() | Jeg er overbevist om, at programmørerne får den samme liste som alle andre. Men det er ikke noget stort problem, for det drejer sig primært om 2-3-bogstavers ord, og dem er der ca. 1100 af. Det tager ikke særlig lang tid at gennemgå, da en rutineret spiller ikke vil behøve at slå særligt mange ord op. Jeg har selv gjort det med den nuværende liste, og det tog mig ikke mere end en lang eftermiddag | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2012-12-03 11:54 | |
![]() | Om ejerne har fået en ordliste af DSN hvor alle forkortelser, som også er angivet som substantiver, er med, skal jeg ikke kunne svare dig på. Men i hvert fald blev det gjort. Men Nu var det jo så mest den nye ordliste jeg hentydede til. Jeg tror nu DSN har taget højde for netop dét at kunne sortere ord fra kriterier, hvis ønsket :-) Caw | |
mj141414 | 2012-12-10 12:49 | |
![]() | Slutstilling m.m. vedrørende turneringen ligger på: www.feudmaster.dk/20...ch allenge/ | |
msv fck | 2012-12-10 21:30 | |
![]() | Ordkamp er meget meget sjovere, da det virker mere dansk produceret og vigtigt der er på mobil hele det ranking system rating. Hvor meget har i topspillere i rating? Jeg ligger på de 2000 | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-12-10 23:27 | |
![]() | Du kan tjekke toplisten for både pc- og mobilspil her www.ordkamp.dk/topli...hi ghscore/ disen ligger nr. 1 for pc med ca. 5300 Babelbygger for mobil med ca. 3900 | |
msv fck | 2012-12-11 00:40 | |
![]() | Hvorfor ligger jeg ik på den rankingliste? Jeg har da omkring de 2000? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-12-11 00:52 | |
![]() | Nr. 100 har 2026, så du skal skrabe nogle flere point sammen for at komme på listen. | |
Diskussionen er arkiveret og ikke åben for nye indlæg.
Viser side 1 2 3 4 5