Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 905
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Ninni - Ikke længere medlem2012-09-27 23:34
Antal indlæg: 57

Pause
Der stod engang i det höjre felt i spillerummet, at min modspiller havde bedt om 5 min. pause. Hvordan gör man det? Jeg troede det var noget, man spurgte modspilleren om.

vaffi2012-09-28 15:12
Antal indlæg: 790

knappen lige under antal bogstaver tilbage. to lodrette streger der skal både trykkes for at holde pause og for at stoppe pausen

Lilli2012-09-28 15:29
Antal indlæg: 3871

Ved at trykke på strengere, spørger man om man må holde pause og så er det op til modstanderen at svare ja eller nej. Det bør være før modstanderens tur, så han/ hun får fordelen;) . De fleste siger ja, men har dog været ude for en sur snegl, det bestemt ikke mente det var nødvendigt! Når man så er færdig så trykker man samme sted igen

Ninni - Ikke længere medlem2012-09-28 19:47

Tak for svar, vaffi og Lilli! Jeg gik ind på Krokodillen og spillede med mig selv og prövede. Det funkede med de to streger, men der blev ikke spurgt om jeg ville gå med til pause, bare at der blev pause i 10 min.
Lilli, jeg går ud fra, at du måske har skrevet forkert: strengere - der skal vel stå stregerne? - Jeg har selv väret ude for at blive spurgt om jeg gik med til pause - hvilket jeg selvfölgelig gjorde - men som sagt, nu da jeg prövede i Krokodillen, så gik det ikke.
Venlig hilsen

Ninni - Ikke længere medlem2012-09-28 19:48

PS Der er også - ved siden af de to streger - et symbol, som jeg undrer over. Det ser ud som en höjtaler, men det kan det vel ikke väre. Der står ikke nogen steder, hvad det er, efter hvad jeg kan se.

vaffi2012-09-28 20:15

det er højtaler. og du bliver ikke opfordret til at sig ja eller nej til pause når du spiller med dig selv :-)

Ninni - Ikke længere medlem2012-09-28 21:35

OK vaffi og tak for din hjälp! Jeg kan da godt se, det ville väre lidt dumt at sige ja eller nej til sig selv, men var ikke klar over at en krokodille kunne tänke så langt... :-) Troede, jeg kunne narre den altså.
Höjtaleren må vel väre den, der giver lyd til forskellige momenter - (jeg tror jo ikke, der kan komme dejlig musik imens man spiller, desvärre...). Ja, mine spörgsmål virker nok lidt dumme, når man ved svaren, men jeg tänkte ikke på lyden og at man kan få den väk. Jeg synes nu den er god at have.
Men altså, tak igen og held og lykke til jer begge to med fortsat spil.

vaffi2012-09-28 23:33

nej dine spørgsmål er slet ikke dumme vi andre har været i samme bås, jeg var heldig at der var flere der opfordrede mig til at stille spørgsmål mens vi spillede. så hvis I møder en ny spiller kunne I jo spørge om de mangler lidt hjælp

Ninni - Ikke længere medlem2012-09-28 23:57

God idé! Jeg er jo ikke helt ny mere, så jeg skulle vel vide bedre, men der er een ting, jeg undrer over. Det står nok et sted, men jeg har ikke fundet det. Altså: De bogstaver, man får, når man spiller - er det en pulje, som begge spillere deler, eller har man hver sin? Jeg spurgte en venlig medspiller, som sagde, at det nok var samme pulje og at der er 2 C og Z og X. Men jeg har da fået flere Zer, selvom jeg har byttet brikker - det samme med C. Man bytter - og får det samme igen! Det sker, at min modspiller ved, at jeg sidder f.eks. med et Z til slut. Det undrer mig lidt, for jeg kan da ikke regne ud, hvad den anden har af bogstaver! Så hvis jeg kunne få lidt hjälp med dette, ville jeg väre meget taknemlig!

Lilli2012-09-29 08:25
Antal indlæg: 3871

Det er den samme pulje. Kender du brætspillet? Der tager man af en fælles pulje og hvis man bytter lægger man sin brik i puljen med risiko for at tage den igen senere;) det samme sker her.
Du kan jo se på brættet om z er lagt, er det ikke det er der ikke flere bogstaver i puljen så må modstanderen jo have det!
Der er osse 2 blanke, hvis ikke man kan huske de er gået , må man kigge godt efter, de har en lidt anden farve og så er der jo ikke nogen værdi i hjørnet.

Ninni - Ikke længere medlem2012-09-29 11:30

Tak Lilli for dit gode svar! Nej, jeg kender ikke det brätspil - har egentlig ikke spillet så meget af den slags, så Ordkamp er ret nyt for mig - endnu! Nå - man lärer så länge man lever.
Nu kan jeg forstå, at jeg får z flere gange, selvom jeg har byttet brikker. (Der må väre en eller anden magnet i min computer for de z-ere og c-ere... :) ) Men så bliver man glad, når man får et s eller e, for ikke at tale om de blanke!
Ellers bruger jeg en del af spilletiden til at lägge svedismer, som selvfölgelig ikke bliver godtaget. De to sprog ligner jo sådan hinanden, at den arme hjerne af og til ikke kan göre forskel. Jeg kan se, at der er flere medlemmer af min slags i Ordkamp, så jeg er nok ikke alene om det problem. Men man lärer mange underlige ord her, som man aldrig har hört - og det gälder nok også indfödte danskere?!

itj2012-09-29 12:21
Antal indlæg: 443

Åh ja, vi møder alle nye ord! Se den del af chatten, der handler om netop dette.

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?