Spillerum
Giraffen2
Krokodillen0
Indloggede2
Mobilspil
Igangværende2 829
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
grusombach2013-10-16 18:04
Antal indlæg: 255

brug af hjælpemidler i Ordkamp
Jeg ved godt at reglerne siger at man ikke må bruge hjælpemidler i Ordkamp -men ofte når man spiller med modstandere med meget høj rating dukker der pludselig ord op som ikke ses på regulær basis - tager man så bogstaverne , blander dem og sætter dem i Wf snyd så er det sjovt nok altid det første ord der dukker op .
DET KAN SELVFØLGELIG IKKE BEVISES - og spørger man så benægtes det altid - ærligt at der er nogen der ikke kan bruge deres hjerne -men heldigvis er det personen selv der bliver snydt. Jeg nægter at bruge hjælpemidler selv om jeg taber -hellere en ærlig taber end en uærlig vinder :)

Busterogmor2013-10-16 20:13
Antal indlæg: 22

Nu er du sørme grov i din talemåde hva! Aner personligt ikke selv hvad Wf snyd er,- men åbenbart et sted selv du kommer ;-)

anno1953 - Ikke længere medlem2013-10-16 23:15
Antal indlæg: 264

@grusombach......der er svindlere selv i det virkelige liv.....så hvorfor ikke her :))
De vil jo bare til tops....:))

grusombach2013-10-16 23:56

Ja ja det ved jeg godt :)

Kimsne2013-10-17 21:57
Antal indlæg: 1201

Enig , ord som ikke er almindelig kendt. Nå man så slår ordet op, stammer det fra år. 1700, så det har du ret i. Mange har samme mening som dig.

horsens - Spil admin/Forum admin2013-10-17 22:27
Antal indlæg: 9756

Fordi man kan mærkelige ord er ikke ensbetydende med at man snyder. Jeg har et lager af mærkelige ord oppe i hovedet, som jeg har lært gennem alle mine spil.

grusombach, hvorfor har du også WF snyd installeret på din telefon?
Jeg vil da aldrig betale for det lort.

itj2013-10-18 09:23
Antal indlæg: 443

Somme tider forsøger jeg mig med en bogstavkombination for at ramme et bonusfelt ... og dermed får jeg somme tider lagt et ord, jeg ikke selv kender. Men slår det op bagefter og bliver klogere, og så har jeg et nyt ord 'på lageret'.

Flaban2013-10-18 10:27
Antal indlæg: 130

Det kan tænkes at nogle snyder.

Det kan også tænkes, at man kan finde på at sidde med diverse bogstavskombinationer og smide dem ind i en ordgenerator for at blive bekendt med ord, lave sig nogle brugbare lister og lære dem udenad. Vel at mærke når man ikke spiller et spil.

Det kan tænkes, at man går systematisk til værks for at lære ord som der er stor sandsynlighed for at få på sit rack. Jeg har som Horsens et lager af ord i min hjerne, som jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til udover i et ordspil. Jeg ved heller ikke altid hvad de betyder, og jeg er også ligeglad. Bare de kan få mig til at vinde.

Det kan tænkes, at dem med høj rating har en høj rating, fordi de har brugt mange timer på at lære ord, som andre ikke kan.

mia and2013-10-18 11:06
Antal indlæg: 379

Jeg har efterhånden spillet en del spil på ordkamp - nogle vinder jeg og andre taber jeg. Når jeg taber er der, i min optik, tre mulige forklaringer:
1. Min modstander spillede bedre end mig
2. Min modstander var mere heldig med bogstaverne end mig
3. En kombinationen af 1 og 2
Jeg har haft fornøjelsen af at spille med rigtigt mange superdygtige spillere her på ordkamp - de har lært mig meget, herunder mærkelige ord og en masse strategi. Skulle den dag komme, hvor jeg begynder at tro at mine nederlag skyldes snyd fra modstanderens side, så skal jeg nok finde mig et andet mobilspil at spille. Hellere det, end at miskreditere mine modspillere på et ualmindeligt løst grundlag..

grusombach2013-10-18 18:08

Horsens jeg har ikke installeret wf snyd og betaler ikke for det.
Jeg har bare et par gange tjekket når jeg har spillet med modstandere som jeg normalt spiller lige med og som pludselig disker op med ord på 5-6 bogstaver som jeg aldrig har set før.
Derudover er jeg godt tilfreds , jeg har en stor kreds af spillere herinde som jeg nyder at konkurrerer med og hvis folk vil snyde er det deres problem , jeg påpeger bare at det er umuligt at kontrollere.
God weekend til alle :)

Ludvig49 - Ikke længere medlem2013-10-18 20:06
Antal indlæg: 1751

Kunne det ikke være en værdig afslutning på en lidt uværdig diskussion? Der er - selvfølgelig - nogle, som sætter rating over moral. Men de fleste hygger sig på forskellige niveauer med dette herlige spil. Og vi lærer nok alle ved at spille med kombattanter med et større ordforråd. Nyd spillet :-)

grusombach2013-10-20 11:39

Jeg forstår ikke helt det uværdige i diskussionen ?

Anja Flou2013-10-21 00:26
Antal indlæg: 105

Jeg har lært af min mor som er højt ratede.. At lave en liste på min mobil med de ord jeg syntes er mærkelige! Så nu har jeg en go lang liste med mærkelige ord og ikk så mærkelige ord! For så har jeg dem! Og kan bruge dem i alle mine spil ;0)

horsens - Spil admin/Forum admin2013-10-21 08:43
Antal indlæg: 9756

Hej Anja, jeg håber ikke at du kigger på listen, mens du spiller, for det anses også som snyd!
I Ordkamp spiller vi efter bedste formåen, dvs. det man kan huske eller prøve sig frem, så hellere prøv at huske ordene i stedet.

anno1953 - Ikke længere medlem2013-10-21 23:55
Antal indlæg: 264

Ordlister i højtratede familier ???
Du har fat i noget @grusom :))

grusombach2013-10-22 08:52

Det ved jeg :) har masser af oplevelser hvor spillere pludselig dukker op med ord der normalt ikke findes i spillene jeg har haft med dem -eller spillere som jeg har vundet over i 90% af spillene og så lige pludselig dukker op med en rating der ligger 4-500 point over deres niveau- men jeg har som sagt en god gruppe af spillere som jeg nyder at dyste med på ordkamp og de snyder ikke

Caw - Spil admin/Forum admin2013-10-23 12:23
Antal indlæg: 989

Jeg synes ikke det er fair at beskylde nogen for snyd, bare fordi man ikke kender de ord der bliver lagt. Hvis man er højt ratet er der også en grund til det. Man kan ikke forvente at højt ratede altid lægger normale ord - der er jo en grund til at de er gode. Samtidig er der en vigtig detalje, der ofte er afgørende for om man er en god spiller - strategi.

For at være højt ratet skal du også være god til at lægge ordene de rigtige steder, ellers får du ikke særlig meget ud af dine ord - hvor komplekse de nu end er. Wf-snyd kan så vidt jeg har hørt ikke fungere på Ordkamps spilleplade. Derfor er det kun ordblandingen du kan bruge.
Jeg er på et tidspunkt blevet bekendt med at jeg har spillet mod en, der snød med wf-snyd. Vedkommende var ikke speciel højt ratet, og jeg vandt faktisk. Hvorfor? Fordi jeg kunne udnytte spillepladen, og få meget mere ud af mine ord end vedkommende.

Jeg er en af dem, der er god til at huske ord (til dels), men elendig til at huske deres betydning.
Der er visse spillere her på Ordkamp, der har en sport i at huske på unormale ord. F.eks. CZARDAS. Jeg kan huske det ord, fordi jeg har set en spiller spille det (en som jeg ved dyrker "sporten" "specielle bingoer"). Og har man set et ord én gang, så er der mange, der kan huske det til andre gange. Vi lærer derved hinanden nye ord - om vi så kender betydningen eller ej, det er jo egentlig ikke det spillet handler om. Det handler om at kunne huske stavelserne og udnytte pladen ved hjælp af den rette strategi.

Da wf i sin tid kom ud, stoppede jeg hurtigt med at spille mod random personer. Hver gang jeg spillede mod en ukendt spiller, blev jeg anklaget for snyd, fordi jeg var langt bedre end dem. Grunden til at jeg var meget bedre end dem var, at jeg havde langt mere erfaring (fra Ordkamp) end dem, men det vidste de jo ikke, de gik bare automatisk ud fra at jeg snød, fordi jeg lagde ord ned de ikke kendte. Så derfor synes jeg ikke det er fair, at man beskylder nogen for snyd, bare fordi man ikke kender de ord de lægger ned.

Caw

Majao2013-10-23 12:39
Antal indlæg: 61

Enig CAW, og så er det i øvrigt rigtig sjovt når man støder på nye ord hos modstanderen. Jeg spørger altid, hvad de betyder -og hvis svaret er, at det bare var et gæt -så skriver jeg ordet ned og tjekker bagefter. Elsker nye mærkelige ord :-D

steennielsen2013-10-23 14:10
Antal indlæg: 1958

Jeg spiller også lidt wordfeud, men kan bedre lide Ordkamp. dels p.g.a forkortelserne og standardbrættet i WF, indbyder til lukkede spil, fordi det er farligt at åbne.
Jeg oplever også WF snydere og bliver irriteret (mest hvis de vinder), men hvis jeg selv vinder, er det jo bare endnu mere fedt.
Men man kan, som flere af jer siger, tænke at man lærer nye ord.
Jeg tror jeg kender ham der med czardas :-)

bzn2013-10-23 17:53
Antal indlæg: 2555

Så har vi da lært en nyt ord mere - czardas

Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?