Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
steennielsen | 2012-09-11 15:57 | |
![]() | Hvem kan lige trylle et ord frem, der har fem vokaler lige efter hinanden, sådan et havde jeg igår. Undskyld, men man bliver jo lidt ordnørd herinde. Jeg skal nok afsløre det senere................... ........... tihi | |
lepenepe | 2012-09-11 16:41 | |
![]() | yoyoer f.eks. Og der findes et dansk ord på 10 bogstaver med syv konsonanter lige efter hinanden - kan du så gætte den? | |
steennielsen | 2012-09-11 19:42 | |
![]() | Godt klaret; lepenepe, havde den som bingo igår "yoyoers", så du det? Nej den er for svær for mig, glæder mig til at hører hvad det er! | |
lepenepe | 2012-09-11 20:27 | |
![]() | Nej, din bingo så jeg desværre ikke. Men de 7 konsonanter i træk finder du i et aNGSTSKRig... ;) | |
Lilli | 2012-09-12 06:28 | |
![]() | Hej Lene! Er det et af de sammemsatte ord man må lægge? | |
steennielsen | 2012-09-12 07:43 | |
![]() | Ja det står i Retskrivningsordbogen:) | |
itj | 2012-10-07 17:10 | |
![]() | I dag lagde min modstander TOTN ... Det måtte jeg undersøge. Det er såmænd bydemåde af TOTNE, som betyder: 1.hale et tov e.l. stramt til; synonym totte. | |
itj | 2012-11-04 18:07 | |
![]() | Jeg prøvede i dag med helt ordet STRAP. RO siger, der findes et verbum, at strappe. Derfor kan jeg skrive bydeformen strap. Men hvad katten betyder det? Jeg synes, jeg har været vidt omkring, men kan ikke finde betydningen. Det må være en, der kan hjælpe. | |
vaffi | 2012-11-04 20:45 | |
![]() | hvad er polymyositis kunne ikke finde den i retskrivningsordbogen | |
Sukkermus | 2012-11-06 21:52 | |
![]() | poly=mange myositis=muskelbetændelse - altså en betændelsestilstand i mange muskler på en gang | |
vaffi | 2012-11-06 22:10 | |
![]() | tak sukkermus | |
itj | 2012-11-07 06:53 | |
![]() | Ingen, der kan hjælpe med STRAP, som jeg skrev om??? | |
itj | 2012-11-07 06:55 | |
![]() | Og vaffi har ret i, at polymyositis ikke står i RO ... har en lagt det i spillet? | |
vaffi | 2012-11-07 10:24 | |
![]() | strap er det første af strapudemaj? i den danske ordbog står strapning ental ubestemt strapningerne flertal bestemt men der star ikke hvad det betyder ? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-11-07 11:09 | |
![]() | Fandt dette på pludr.dk STRAP: er åbenbaret endnu ikke et ord, der har fundet vej til danske ordbøger, selv om man med Google sagtens kan finder mange henvisninger til ordet. I Retskrivningsordbogen findes udsagnsordet, strappe, og så har vi selvfølgelig bydeformen, strap. En strap er for eksempel den anordning, som findes på dykkerbriller, og som skal sikre, at brillen isidder godt fast på dykkerens ansig. En strap kan således strammes modstat en strop. Gad vide, om så ikke udsagnsordet, strappe, betyder at stramme en strap? Og gad vide om ikke en kabelbinder eller “elektrikerstrip” er en form for strap? Der findes også såkaldte strapmaskiner, som kan snøre for eksempel en stabel papkasser sammen. | |
metex | 2012-11-07 13:52 | |
![]() | jeg så den anden dag ordet : ecu hvad betyder det?? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-11-07 14:08 | |
![]() | ecu sb., -en, ecu, bf. pl. ecuene. 1.administrativ valutaenhed anvendt inden for Den Europæiske Union Falder du over ord, du ikke kender betydningen af, kan du for det meste slå dem op her på www.sproget.dk | |
MrsSweDane | 2012-11-07 20:48 | |
![]() | Forleden sad jeg og byttede fortvivlet rundt på mine bogstaver for at ramme et kulørt felt. Og pludselig accepterede den ordet DEVOT. Jubiii - men jeg måtte da lige Google: devot, adj. [deˈvo?d] (af lat. devotus, indviet, hengiven, perf. part. af devovere) 1) ivrig efter at opfylde religionens bud; strengt religiøs; gudhengiven; from; andægtig; nu især nedsæt. og m. bibet. af, at ens religiøsitet er af mere udvendig art: fromladen; skinhellig. Moth.​Conv.& ;#8203;D36. de saa kaldede devote Folk . . ere gemeenligen meest Rang-Syge.Holb.​ ;Forv.3sc. Alle devote Christne ventede den yderste Dag. Bagges.​L.I.186 . i den ydre Gudfrygtigheds devote Former fandt det huslige Liv en Modvægt mod Fritænkeriet.NMPet.&# 8203;IV. 14. den devote Overholdelse af Sabbathen. StBille.​Gal.&a mp;#8203;III.55. (hun) var i sin Optræden snart lystig og kaad til Simpelhed, snart fornem og devot.Bobé.R.177. den tunge, devote Atmosfære i Filip II's Regeringstid.VVed. 203;B.270. 2) (nu l. br.) som er fuld af ærefrygt over for nogen ell. noget; ydmyg; underdanig. JBaden.​FrO.II. erotiske Sværmerier af devot Tilbedelse. VVed. B.228. (den henrettede forbryders fader) hævede sit hvidstubbede Ansigt mod Herredsfogden og spurgte stille og devot: Maa A fo hans Træsko?JVJens.​ HF.99. | |
Misbehave | 2013-06-06 17:58 | |
![]() | Jeg savner AGILITY. | |
itj | 2013-06-08 17:19 | |
![]() | Jamen så glæd dig. Det er med i den ny RO, så før eller siden kan du også bruge det i spillet! | |