Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Xanthippe | 2015-05-24 18:25 | |
![]() | Hvad pokker skal man gøre? Jeg er godt gal i skralden over den HELT FORKERTE tildeling af en modspiller med under 700 i rating - i forhold til min egen på 1865… det har jo intet at gøre med MATCHER i rating. Har allerede skrevet et indlæg om det idag. Nu ser jeg, at standart spillebræt ovenikøbet er ligeså forkert tildelt og er blevet TILFÆLDIGT! Taber man til den spiller - risikerer man mange, mange hundrede points tab. Trykker jeg på afbryd spil koster det vel 70-80 stykker. Har aldrig prøvet det. HVORFOR er der ikke nogen, der er i stand til at gribe ind, hvis sådan en KÆMPEFEJL sker?? Og nulstille spillet? Venligst SURE XANTHIPPE | |
Himmelpinden | 2015-05-24 20:07 | |
![]() | Hej Sure Xanthippe Der er ikke så meget at gøre, det har været diskuteret tidligere. Det har vist noget at gøre med at man får en modstander tildelt inden for en given tidsfrist og så får man den modstander der er tættest på og det kan som i dette tilfælde være stor afstand. Jeg benytter aldrig den metode til at finde modstandere og kender mange andre der heller ikke gør. Find nogle faste modstandere, prøv at kigge i matchtoppen, ratingtoppen og ugens raket, endelig er der også Jonisa's model i den anden tråd. Dobbeltchancen eller andre turneringer kan klart anbefales. Til sidst opgiv ikke det er meget dyrere i rating, tag det som en udfordring, du er helt sikkert meget dygtigere end din modstander og se om du ikke kan score nogle plus ratingpoint :-) Jeg spiller selv indimellem mod modstandere med endnu lavere rating og man kan godt få plus :-) | |
holk61 | 2015-05-24 20:11 | |
![]() | Når man søger spil mod helt tilfældige spillere så sker alt! Deltag hellere i de mange rigtig gode turneringer, ledet af dygtige og kompetente medspillere, men prøv selv, du bliver positivt overrasket :•) | |
Ludvig49 - Ikke længere medlem | 2015-05-24 21:39 | |
![]() | Man kan også blive positivt overrasket og få en modspiller, der gør en glad uanset tabte eller vundne point. Det er jo heller ikke at kimse ad ;-) | |
ABN | 2015-05-25 06:38 | |
![]() | Jeg forstår godt Xanthippe. Jeg bruger selv samme søgefunktion men har ikke været ude for at blive matchet med en spiller væsentlig forskellig fra min egen rating men jeg ville heller ikke bryde mig om at skulle spille på tilfældigt bræt når jeg kun ønsker at spille på standard. Det er fint med alle de "gode" forslag til at spille i turneringer men jeg savner erkendelse fra Admin af at der er en "programfejl" som der bør kigges på at få rettet i stedet for at sige at der ikke er så meget at gøre og at man selv er ude om det når man søger tilfældige spillere. Det er rigtigt at problemet har været nævnt før, så nu må det være på tide at det bliver taget alvorligt. | |
Himmelpinden | 2015-05-25 08:32 | |
![]() | Jeg vil lige sige at jeg har aldrig skrevet at man er selv ude om det når man søger tilfældig spiller, kun prøvet at forklare hvordan systemet virker og kommet med nogle forskellige forslag til at undgå det fremover. Vil også lige nævne at det er nemmere at vinde stort nok over en lavt ratet spiller på tilfældig bræt end standard bræt. Husk at dem der har skrevet er bare spillere der vil trådstarter det bedste. Men vi må se om der kommer en admin forbi:-) | |
BenteA | 2015-05-25 10:29 | |
![]() | Jeg kom til at trykke forkert og fik en modspiller med 200 points ;-) men det var min egen skyld jeg spiller meget mod tilfældige modstandere og det plejer at passe nogenlunde med rating forskellen. Det er også fint for mig at spille mod forskellige modstandere, og jeg spiller både standard og tilfældigt | |
ABN | 2015-05-25 13:03 | |
![]() | Jeg synes også at det plejer at fungere OK, men andre har åbenbart uheldige oplevelser ind i mellem. Jeg savner at Admin fortæller hvordan funktionen er tænkt til at skulle virke. Altså er det sådan at man altid vil blive matched med en spiller indenfor et givet tidsrum og derfor kan "risikere" at få et spil med en anden brættype og med en meget højere/lavere rangering end en selv. | |
anno1935 | 2015-05-25 22:33 | |
![]() | .Kan vi ikke deles i en overklasse og en underklasse? | |
Xanthippe | 2015-05-26 11:53 | |
![]() | Kære Alle. Jeg fik skabt en diskussion og det er jo ikke så dårligt. Og det er rigtigt, at så store udsving ikke pludselig bør omstå. Det handler sikkert om en omprogramering ( nemt nok at påpege!) Jeg er ellers faldet lidt ned… og min modspiller er sikkert blevet lige så forskrækket som jeg! Det er hans tur til at åbne spillet og det har han ikke gjort indtil nu (der er gået 48 timer fra starten på spillet). Hvad sker der så? Bliver nogen af os tildelt strafpoint eller går spillet "i sig selv efter 72 timer? Tak for kommentarer og i det hele taget TAK for frivilligheden til at få ORDSPIL til at køre! Dejligt spil. Venligst Xanthippe. | |
Himmelpinden | 2015-05-26 17:00 | |
![]() | Hvis din modstander ikke svarer indenfor 72 timer vinder du og er spillet ikke gået i gang kan du faktisk få rigtig mange plus point ud af det. | |
mcp | 2015-05-26 18:02 | |
![]() | Jeg forstår ikke at man kan vinde et spil og så alligevel miste point ??? Har efterhånden prøvet det et par gange og det er da ØV :-( | |
Søren S | 2015-05-26 19:31 | |
![]() | Du er ret ny her, mcp, og så ved du måske ikke at ratingsystemet er strikket således sammen, at de points man får i rating er afhængig af modstanderens rating. Vinder du over en modstander med en højere rating - hvilket jo er svært - får du en del point. Men vinder du over én med en lavere rating, vil du ofte miste point, med mindre du vinder stort og/eller pointforskellen i selve spillet er stor. Du kan læse mere om det i spillereglerne. Min oplevelse er, at pointtildelingen er baseret på en helt fair beregning. | |
remming | 2015-05-26 21:46 | |
![]() | Hejsa MCP det er ikke et PC spil der snakkes om her, men mobil spil, du spiller på en anden måde på PC end vi gør på mobil. | |