Spillerum
Giraffen1
Krokodillen0
Indloggede1
Mobilspil
Igangværende2 876
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Dalsgaard2020-03-31 09:12
Antal indlæg: 1250

Sejre og nederlag i stimer
Advarsel: Privilegieblind, ciskønnet mands tudekiksberettigede first world problem i det følgende :) - men stadigvæk …

Er jeg den eneste, der mistænkeligt ofte oplever, at store sejre og store nederlag kommer i stimer? … Det føles virkelig tit som om, at Ordkamp kan mærke, at nu har man haft et par gode spil, hvor bogstaverne faldt nogenlunde heldigt og rankingen steg godt, og så skal man altså bare ned med nakken hurtigere end du kan stave til PC. Og så slam bam, 5 hurtige klask og du er ude af alle turneringer og har mistet 200 point i rating :)

Jeg synes sjældent, at jeg skiftevis taber og vinder regelmæssigt, når jeg spiller mod modstandere med nogenlunde samme rating (+/- 500) - det er meget 4-5 sejre i træk og så 4-5 nederlag - også dem, hvor man hverken kan gøre fra eller til, fordi bogstaverne bare falder uheldigt ud og modstanderen hælder bingoer ud af ærmet (og omvendt).

Er Ordkamps tildeling af bogstaver virkelig 100% tilfældig, eller har den en indbygget "anti-kæphøjsfunktion"? :)
 
Tove2020-03-31 09:35
Antal indlæg: 3097

Du er bestemt ikke alene med den oplevelse - jeg kender det alt for godt, men har lallende tillid til systemet og givet mine egne fantastiske/manglende evner skylden :)
 
biwo2020-03-31 10:19
Antal indlæg: 13887

Dalsgaard: er total enig;-)
 
danishhottie2020-03-31 11:29
Antal indlæg: 7617

Den teori har jeg luftet i flere år... men et af svarene har været, at det ved jeg jo ikke er rigtigt (!) ;0)
Det er for tit, at bogstavfordelingen afgør kampe og ikke os selv
 
doex2020-03-31 12:33
Antal indlæg: 3251

Sådan en fornemmelse har jeg også altid haft
 
Himmelpinden2020-03-31 16:52
Antal indlæg: 6088

Når jeg har tabt, har min modstander bare været bedre.

Men jeg oplever også stimer hvor jeg spiller dårligt og stimer hvor jeg spiller lidt bedre. Synes bare ikke perioderne er 4/5 kampe, men mere 1, 2 eller 3 uger. Jeg tror når man er inde i en god stime tager man bedre beslutninger og er man inde i den dårlige tror jeg også ens beslutninger er dårligere.

Jeg er med på man kan tabe en kamp fordi man får z til sidst, men så har man bare ikke været dygtig nok i den øvrige del af kampen.
 
UffeBNielsen2020-03-31 18:32
Antal indlæg: 9137

Følelsen kender vi alle. :-) Men sandheden er jo bare, at det går op og ned, og i perioder med mange turneringer og måske travlt i privaten, tænker man færre sekunder pr træk. Og det koster..... eller den korte variant: det himmelpinden siger!
 
danishhottie2020-03-31 18:50
Antal indlæg: 7617

Himmel..
Så giver det da ingen mening at du skriver i lms
" Alle de gode bogstaver faldt min vej. "
Tror næppe Torben er så dårlig, som point viser, hvis man ingen dårlige bogstaver får ..

;0)
 
Lear2020-03-31 22:14
Antal indlæg: 5

Jeg er fuldstændig enig med Dalsgaard
 
holk612020-04-01 20:38
Antal indlæg: 7920

Enig med Uffe og Himmel. Personligt her, går det skidt, jo flere turneringer jeg deltager i. ....
 
nroc2020-04-02 09:16
Antal indlæg: 5584

Skønt jeg udmærket kender fornemmelsen af, at både Ordkamp og hele universet har rottet sig sammen mod mig ("Nu gik det lige så godt!"), så er jeg 100 % overbevist om, at det er en subjektiv fornemmelse. Eller rettere: Jeg spiller dårligt, fordi jeg har meget andet at tænke på/er stresset/bekymret osv. og samtidig er jeg ramt af uheld (= dårlige bogstaver) i flere spil i træk. Grunden til, at det kan blive til en stime for mig, er at jeg bliver demotiveret af at tabe (meget), mens jeg stimuleres af at vinde.
Alt andet - altså at Ordkamp ikke uddeler bogstaver efter tilfældighedsprincippet - er i mit hoved en absurd tanke, for hvad skulle formålet dog være med det? :-)
 
Bedstefar2020-04-02 22:28
Antal indlæg: 1475

Vi må have fat i RO og få tilføjet “antikæphøjsfunktion” ;-)
 
UffeBNielsen2020-04-21 21:18
Antal indlæg: 9137

Det handler jo ikke om enkelte kampe, men det store billede.... jeg er lige rykket i SL, har vundet påske tema og dobbeltchancen, men er blevet skampryglet i 4x og kontinentbattle 3 omgang..... det går sgu lige op i længden, nå måske jeg bare skal bruge min egen brokketråd.....
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?