Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 859
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Carmen2012-02-26 00:47
Antal indlæg: 12

Jeg er enig i, at det er surt nogle gange at miste mange ratingpoint, når man faktisk har vundet klart.
Jeg accepterer også tit spil mod spillere med meget lavere rating end min egen, skønt jeg ved, det kan blive dyrt. Fordi jeg ikke er ret tilbøjelig til at sige nej til eller smide nogen ud.
Problemstillingen kunne evt. løses ved, at man kunne oprette spil, hvor man kunne definere, hvor stor en ratingforskel fra ens egen, man vil spille imod. Den mulighed har man på flere andre spilsites. :-)
 
steennielsen2012-02-26 08:36
Antal indlæg: 1956

Efter denne debat og efter at jeg blev banket af flere af hajerne herinde, (tak for tæskene) har jeg fundet ud af, at rating-systemet er ok.
Jeg troede selv, at jeg var lidt god(ha ha), jeg er blevet klogere, når man møder de der hajer, får man ikke lov til at lægge alle de gode ord.
Jeg er fascineret af, hvor dygtige de er og hurtige, det fatter jeg slet ikke endnu, det er mit store problem (tiden).
 
Controvento2012-03-03 18:33
Antal indlæg: 13

Min smid ud knap virker ikke, er det kun mig der har det "problem" da der er enkelte spillere jeg ikke ønsker at spille mod?
 
SteenKR - Spil admin2012-03-03 20:43
Antal indlæg: 976

@Controvento:
Du har to muligheder:
1. Når du opretter spillet, skal du afkrydse "Kun invitation". Så kan du selv invitere de spillere, du vil spille imod. (Højreklik på deres navn i fælleshatten og vælg 'Inviter'.) Så kan kun de komme ind i dit spil.
2. Skriv pænt til dem, at du venter på en anden, så du helst ikke vil spille imod dem. Det plejer alle at forstå og fortrække. (Der er også chatmulighed, inden du starter spillet.)
3. Træk dig selv ud af spillet, inden du har trykket på start. (Men vent til efter du har spurgt pænt. Nogen har rapporteret, at de bliver låst, hvis andre spiller det spil, de har oprettet).
 
Marlin2012-03-18 17:35
Antal indlæg: 423

Tænk sig, jeg har lige spillet et spil, hvor modstanderen gik 268 ned i rating, jeg gik 141 op. Det må somme tider være lidt surt at være i toppen.
Venlig hilsen
Marlin
 
jamach2012-03-18 17:52
Antal indlæg: 25

ja det blir for kedeligt hvis man spiller efter sin rating desværre og de nye lærer ingenting hvis man ikke vil spille med dem. Af samme grund er min rating nok mindre end den "burde" være da jeg sjældent siger nej til et spil,men ja det gir lidt irritation,da det jo er sjovt at havenoget at kæmpe om
 
tittit542012-04-12 15:10
Antal indlæg: 278

jeg spillede igår mod en mere rutineret spiller der havde en meget højere rating end jeg - hun vandt de først 2 og det var jo fint nok med mig da rating IKKE betyder noget for mig jeg vil bare gerne spille og spurgte hende om hun var frisk på et mere. Det var hun, men undrede sig dog over at jeg var blevet grundigt banket 2 gange og stadig ville stillede op til flere tab - mit svar var at rating ikke spiller en rolle for mig og at jeg kun spiller for hyggens skyld..... so far so good. Spillet starter og hun kommer ret hurtigt foran indtil jeg får et heldigt oplæg og indhenter hende + lidt til - det henter hun næsten med det samme, men så får jeg et yderst heldigt oplæg med de rigtigt dyre bogstaver på flere felter med 2x samt 3x ord og bogstaver og kommer flere hundrede foran hende. I løbet af spillet indhenter hun mig langsomt men sikkert og når med sit sidste oplæg lige nøjagtigt at komme foran og vinder da hun får lagt sin sidste brik før mig. På trods af at hun vandt bliver hun desværre alligevel "muggen" fordi hun tabte rating fordi der var så stor forskel i rating på hende og jeg. Men hun havde jo intet nævnt om rating i de først spil hun vandt stort, så jeg blev da yderst overrasket og følte "jeg havde stjålet af kagedåsen" - Jeg er ny herinde og måske kan man allerede gøre det, men ellers et muligt forslag herfra: Kan man ikke lave det sådan at man har mulighed for at vælge indenfor hvilken ratings-grupper man ønsker sin modstandere skal komme fra?? ELLER den helt ULTIMATIVE løsning på at blive smidt ud af et spil eller møde en muggen modstander kunne være at man istedet for den nuværende ranking udregning blot gik over til at den der vinder får 1 point (måske 2 hvis man vinder stort) og den der taber får 0 point. Man vil så stadig kunne se hvem der er den bedste spiller men den bedste spiller har ikke noget at tabe og derfor måske flere der vil spille med novicer som jeg - efter gårsdagens oplevelse og hele denne tråd, virker det meget på mig, som dette site KUN er for sprognørden og IKKE for os der blot gerne vil hygge os med et spil. TRIST, for det syntes jeg er en skam, og skræmmer måske andre væk som ellers gerne ville blive på sitet og som ikke har en makker hjemme man lige kan spille kriblekryds med.
 
KirstenB2012-04-12 17:47
Antal indlæg: 9

hej Titti54. Jeg spiller lige som dig for hyggens skyld og jeg har heller ikke noget imod at spille mod nogen med lavere rating. som jeg skrev da vi lige spillede, så er der vist også en delheld med i spillet.
 
Lilli2012-04-12 18:26
Antal indlæg: 3736

Det med rating er virkelig svært, på den ene side vil man gerne have mest muligt, på den anden side vil man jo også gerne spille med nogen der er rigtig gode for evt. at lære noget!
Jeg forsøger at melde på hos nogen på "mit" niveau, men spiller mod dem der melder ind:) når jeg har oprettet et spil. Man kan jo være heldig at slå en af de gode (det gjorde jeg i går;-)) eller man kan få bank af een der ikke er så højt på rangstigen, men det er jo en del af spillet og ret meget er virkelig basseret på held, de gode får jo også dårlige bogstaver ind imellem.
 
steennielsen2012-04-12 22:12
Antal indlæg: 1956


til tittit
Der er rigtig mange herinde, som går højt op i spillet, jeg er også iblandt dem, nogle gange når det driller rigtig meget har jeg lyst til at forsvinde fra spillet, men gør det ikke og prøver at være høflig og bander inde i mig selv.
Men det jeg vil sige til dig er; jeg er sikker på at du finder nogle yndlings-spillere, når du har været herinde et stykke tid
 
tittit542012-04-13 00:10
Antal indlæg: 278

mange tak for respons KirstenB, det var hyggeligt at spille med dig og jeg stiller gerne op igen :)

Til lilli: jeg ved godt at det med rating er en vanskelig ting og måske slet ikke noget "en ny" skal prøve at stikke sin snude ned i, men et bagholdsangreb fordi man klarede sig godt mod en god spiller i 3.die spil efter at have fået bank i 2, tja så er det jeg personlig syntes at raitingssystemet slår fejl. Taber man må man da mindst kunne klare det med oprejst pande - vi spiller jo ikke om penge ;)

og til steen: jeg forsvinder ikke lige med det første, men er dog lidt spændt på om jeg ikke kan/må spille mere, når jeg ikke har flere ratingspoint at tage af ;) jeg er nemlig en god taber og en venlig spiller der anerkende og roser mine modstanders dygtighed og held, på trods af jeg kun sidder med en række konsonanter og har lige havde lavet et oplæg for at komme af med mit z eller x på fordoblingspunkter og dette oplæg igen blev brugt af min medspiller - thats the game :)
Men den lidt "afvisende" tone i nogle af trådene over for nye spillere eller dem med lavere rang er IKKE vejen frem til at få flere til at bruge dette site, hvilket jo er ret ærgerligt nu hvor rigtigt mange unge er begyndt at spille word zap/word freud på smartphones. Disse unge mennesker burde jo strømme til en side som denne ;)

Jeg personligt bruger også spillet til at prøve at holde mit sprog vedlige, da jeg efterhånden ofte står en en situation og har glemt et konkret ord (alderen trykker og det er frygteligt), eller måske er det en kombination af alder og fordi jeg "tusser" rundt alene og ikke har den store kontakt med mennesker i det daglige - hvem ved, men jeg elsker at spille dette spil ;)
 
steennielsen2012-04-13 18:30
Antal indlæg: 1956

Man kan blive virkelig bidt af dette spil og det går meget op og ned, hvor heldig man er med bogstaverne og felterne.
Det betyder også at ratingen kan gå meget op og ned.
Så Tittit når du kommer op i rating, kan du sikkert også få den oplevelse at tabe rigtig mange rating-point til en lavere rangeret og det tackler alle ikke lige godt, men jeg kan trøste dig med at du helt sikkert vil finde nogle rigtig søde nogen at spille med, der har jeg gjort og vi griner,pjatter og driller hinanden, det er skønt, nogle gange så mister man point på tiden:)
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-04-14 00:41
Antal indlæg: 989

tittit54: Måden ratingen regnes ud på er lavet sådan, at jo bedre du bliver, jo mere skal du yde. Derfor kan "hajerne" godt tabe mange ratingpoint, hvis de kun vinder med en sjat point.
Din oplevelse mht. til en højereranget spiller, der havde svært ved at tackle ratingpoint, skyldes ren uhøflighed. Personligt er jeg åben over for alle slags rating, så længe de er med på samme tempo =)
Jeg ved selv hvor frustrerende det kan være at tabe point, men jeg plejer altid at bande lidt for mig selv (og af mig selv), og så er det glemt efter 1-2 minutter. Det er jo trods alt kun et spil =)

Caw
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-04-14 01:09
Antal indlæg: 9750

tittit54: Der er ikke noget galt med ratingsystemet, men derimod den pågældende spiller der bitcher over at tabe rating, selvom vedkommende har vundet.
Kan man ikke tåle at miste ratingpoint ved sejr, skal man enten holde sig fra at spille mod en lavererangeret eller spille uranket.

Ellers skal man bare trække på skuldrene og videre til næste spil.
Det samme med dem, der ikke gider hilse og snakke. Fair nok, de skal også have lov at være her.
 
gonzo2012-04-14 19:01
Antal indlæg: 1

Det undrer mig at jeg vANDT ET SPIL OG FIK +24 I RATING MEN DE BLEV IKKE REGRISTRERET
 
steennielsen2012-04-22 16:32
Antal indlæg: 1956

Jeg er enig med dig Ly.
Men jeg syntes dog stadig, hvis jeg måtte bestemme, at man ikke skulle tabe rating-point, når man vinder.
Jeg har selv sammenlignet det med golf, men der spiller heldet ikke ligeså meget ind.
Som nogle også skriver, kan det afholde dem med høj rating, at spille med lavere rangeret og det er synd.
Undskyldningen med at man kan lade være med at spille med rating, duer ikke.
Jeg ved at man efterhånden lever med betingelserne, men hvis flertalet syntes, at man ikke skulle miste rating når man vandt, så!!!!
 
tittit542012-04-22 19:37
Antal indlæg: 278

Til Steen, Caw, og horsens:mange tak for jeres svar. :) - vil glæde mig til jeg engang (måske) bliver SÅ god at jeg kan spille med jer - ses ;)
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-04-22 21:07
Antal indlæg: 989

Jeg spiller nogen gange lidt forskellige spil et andet sted, hvor jeg på ingen måde er rating orienteret. Grunden til det er,at man her får man en god rating, lige meget hvor meget man vinder med, og af den grund har nr. 1 på highscoren en rating på over en million, og der starter man altså med en rating på 2000. Så jeg har ingen intentioner om nogensinde at nå toppen.

Så jeg synes det er fint at jo bedre man er, jo mere skal man bevise. På den måde kan man ikke opnå en skyhøj rating, der er umulig at opnå, for nye spillere.

Caw
 
Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?