Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 966
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2012-02-25 12:33
Antal indlæg: 1956

Er man nørd, eller hva*
Jeg er så glad, fordi jeg har fundet ordjagt, der er altid nogen at spille med.
Jeg har altid været vild med scrabble, men manglet nogen at spille med.
Jeg kan fortælle, hvor nørdet jeg var engang; når jeg ikke havde nogen at spille med, fandt jeg på mit eget spil!!
Ville finde ud af hvad den maksimale topscore på en scrable-plade var og kom op på over 3500 point og det bedste ord gav 1427 point, jeg vil gerne afsløre det, hvis nogen er interesseret!
Jeg spillede nærmest baglæns, men det færdige resultat, ville kunne lade sig gøre, hvis man havde fået de bogstaver.
Er der andre nørder herinde ligesom mig?
 
Marlin2012-02-25 16:27
Antal indlæg: 423

Jeg har erklæret mig som nørd på min profil og det står jeg ved.
 
Marlin2012-02-25 16:32
Antal indlæg: 423

Se i øvrigt indlægget Mange Point! også her under snak forummet et par sider henne. Flemming og SteenKr skriver om deres point.
Jeg tror All in også har regnet end del ud, hvis jeg husker ret, muligvis også horsens.
venlig hilsen
Marlin
 
Marlin2012-02-25 16:34
Antal indlæg: 423

Under Flotteste bingo kan du se nogen af os nørder gå i selvsving over vores bingoer, jeg er gammel bingojæger, alt for en bingo!
 
steennielsen2012-02-25 17:25
Antal indlæg: 1956

Tak for svar Marlin, men i scrabble ligger de farvede felter ikke så tæt.
Det spil jeg havde med mig selv er urealistisk, men var sjov hjernegymnastik.
Mit ord var; "PÅFUGLECICHLIDE" og gik fra den ene ende til den anden over tre 3xORD.
Er der nogen som forstår legen?
 
itj2012-02-25 20:13
Antal indlæg: 443

Det er det gode ved 'rigtig' scrabble: når man sidder sammen, kan man blive enige om at bruge nogle af de gode, sammensatte ord, som RO ikke kender. Plus en masse fagudtryk.
 
torbenrj2012-02-26 00:10
Antal indlæg: 3836

ja - går jo nok ikke her ... men.. så må der jo i forvejen have stået FUGLE og LID på linjen.... ellers ka' du jo ikke sætte 7 bogstaver ind - på alle røde felter...
 
steennielsen2012-02-26 01:14
Antal indlæg: 1956

Torben, det var lige netop det, som var den store kunst, at finde lange ord som kunne deles, så man til sidst kunne lægge hele ordet, få alle tre
3x ord samt 50 for at lægge syv og det var sjovt og udfordrene.
Her nogle flere, som alle giver maksimalt:
MEDICINFLASKENS
PSYKOPATOLOGISK
BORDEAUXVÆSKENS
SELSKABSLOKALER
SYNDEREGISTERET
 
steennielsen2012-02-26 08:21
Antal indlæg: 1956

Dengang vi scrabblede, havde vi den regel, at ordet skulle kunne slås op i ordbogen og vi brugte den røde Politikens Nudansk og Retskrivningsordbogen, lige præcis PÅFUGLECICHLIDE har jeg taget fra en anden ordbog (synd), men det var jo en leg.
Men man er jo nødt til at have klare regler når man spiller, fordi ellers bliver diskussionerne lange.
Jeg undrede mig meget da jeg startede med at spille her, hvilke ord der blev accepteret, vi godkendte ikke egennavne, ord som blev skrevet med stort og det gør de her, hvilket jeg syntes er forkert, men det gode er, at man har en overdommer.
Ordet skal stå i RO.
Sjove ord i RO;
Muhko
Mæhlam
Aftenkaffe o.s.v.
Vi havde altid store diskussioner omkring sammensatte ord, fordi mange kendte man godt, men de stod ikke i RO

 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?