Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 022
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2012-03-13 18:45
Antal indlæg: 1956

chat i spillerummet
jeg har bemærket at der er nogen som chatter i spillerummet, jeg chatter også mens jeg spiller, men jeg håber da, at det kun er os to som spiller, der kan se det.
Ikke at det generer mig, at der er nogen som chatter i spillerummet, men første gang jeg oplevede det troede jeg at det var en fejl.
Jeg syntes dog ikke, at kritik af andre spillere hører sig hjemme, som jeg oplevede forleden.
mvh Steen
 
itj2012-03-13 19:10
Antal indlæg: 443

Hvis du med spillerummet mener ude til venstre, mener jeg, alle kan se det. Men det, du chatter i dit spil, kan kun din modspiller se.
 
steennielsen2012-03-13 22:22
Antal indlæg: 1956

JA lige præcis, spillerummet ude til venstre.
Der er nogen som chatter, som vi alle kan læse, jeg går ud fra at de ikke spiller samtidig:)
Det virker da hyggeligt, men som jeg skriver;
Lad vær med at kritiser andre spillere der.
Jeg læste noget i retning af:" Ih, så var der en som trak tiden"
Hvilket jeg så ikke forstår, når man spiller på tid, så går det jo kun ud over en selv?
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-03-13 22:33
Antal indlæg: 989

Det er ikke tilladt at kritisere andre personer, hverken i chatten eller forummet. Når der er adminer til stede i rummet og vi ser det, bliver vedkommende som regel også gjort opmærksom på det =)

Caw
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-03-13 22:37
Antal indlæg: 989

Har faktisk lavet en tråd med netop reglerne for omtale af andre spillere:
www.ordjagt.dk/forum...re adid=278

Caw
 
ConnyP - Ikke længere medlem2012-03-14 09:04
Antal indlæg: 19

Jeg har også haft en oplevelse af, at modstanderen trak tiden; men som Steen siger, kan det vel ikke passe, for det vil jo i princippet også gå ud over vedkommende selv. Det "irriterer" mig dog, når en modstander blot lader tiden gå ud uden at foretage sig noget - hvorfor ikke bare "passe" eller bytte bogstaver, hvis man ikke kan noget ?????
 
Bendix23032012-03-14 10:04
Antal indlæg: 12

Jeg havde også en ubehagelig oplevelse i går - for første gang her på siden, må jeg sige. Det er min evige taktik IKKE at åbne brættet op for modstanderen, så selvom jeg faktisk godt KAN lægge et langt/længere ord, så fravælger jeg det ofte, for at undgå at åbne op for dw/tw for modstanderen. Samme taktik brugte jeg i går, og "tvang" dermed min modstander til at åbne op - præcis som min taktik var. Så skrev min modstander "jeg er sød ikke?" hvortil jeg svarede "jo bestemt" - troede vi havde gang i en hyggelig chat...Derefter skrev han, "ja, hvis man ikke har evnerne, så må man jo satse på en sød modstander". Jeg tror generelt det bedste om folk, og troede stadig det var sagt med glimt i øjet, så jeg skrev "hov hov:) Insinuerer du, at jeg ikke har evnerne?", hvortil der blev svaret "ja lidt - der er jo ingen tvivl om, at det er mig, som bærer dette spil frem"...og inden jeg nåede at tage til genmæle, var vedkommende logget af...synes det var en rigtig ubehagelig oplevelse!
 
Bendix23032012-03-14 10:54
Antal indlæg: 12

Hov har lige set, at mit ovenstående indlæg skulle have været stilet direkte til en spiladmin, men nu ved jeg ikke, hvordan jeg kan slette det igen?
 
MiaVN2012-03-16 09:38
Antal indlæg: 41

Bendix, det var mærkeligt skrevet af ham.
Omvendt er det meget irriterende at spille med folk, der lukker spillet inde. :)
 
steennielsen2012-03-16 13:22
Antal indlæg: 1956

Det er sjovt, som denne tråd er blevet til noget andet!
Men når den nu er gået i en anden retning, har jeg da også en mening om det.
Det første; Jeg syntes, at det er noget sludder, at man siger; at nogle trækker tiden, man vælger selv tiden og der er hele fem tidsintervaller, så hvis man ikke syntes at det går hurtigt nok, må man bare spille et hurtigere spil og så ellers respektere at nogle har brug for tid til at tænke.
Den anden; man vælger selv sin strategi og det er en del af den, at forhindre modstanderen i at få mange point, sådan er spillet.
Der er så mange muligheder og det opdager man jo mere man spiller.
Nogle gange tror man, at man har lagt et ord, der ikke kan bygges videre på, men får så pludselig en slem overraskelse og respekt for det.
Et eksempel: Havde lagt ZOO, med to farvede foran, bum, KAZOO
Det gør spillet sjovt og man lærer og bliver dygtigere
 
Controvento2012-03-16 13:51
Antal indlæg: 13

Steen, jeg vil tildels give dig ret, men til Bendix, ja jeg synes også det er irriterende at spille med nogle der "lukker spillet inde" Fx spillede jeg med en den anden dag, som blev ved med at passe måske op til 6 gange så jeg spillede med mig selv, for så at lægge en bingo ud fra et ord jeg havde lagt. Det er tilladt ja, men mægtig irriterende. Man vælger jo selv sine modstandere, så nu ved jeg i hvertfald hvem jeg ikke vil spille med mere. :-)
 
Controvento2012-03-16 13:57
Antal indlæg: 13

Hov min kommentar var vedrørende det Mia skrev og ikke Bendix.
 
steennielsen2012-03-16 16:42
Antal indlæg: 1956

Måske vi skal en starte en ny tråd, med dette emne, kan se der er interesse!
Jeg chatter med flere af dem jeg spiller med under spillene, netop også derfor, holder jeg af de ikke for hurtige spil. De fortæller også om de oplevelser og andre, det er mærkeligt, jeg har ikke selv prøvet det en eneste gang, trods over 600 kampe.
Controvento du har ret i, at man så kan fravælge de modstandere.
Men jeg kan heller ikke se noget problem i en som passer 6 gange, jeg tror, at jeg ville ha* lavet så mange point, på de 6 gange, at vedkommende ville fortryde det!
 
SteenKR - Spil admin2012-03-16 22:37
Antal indlæg: 976

Først og fremmest: Strategien ér en del af spillet - dermed også at afholde andre fra at score mange point. Det er også evner. Så Bendix: Du spiller ikke dårligt, du spiller godt.
Selvfølgelig er det sjovere at spille mod en modstander, der åbner og giver os chancer, men sådan en er ikke nødvendigvis smart. Spørgsmålet er, om man tør tage en kalkuleret risiko...
Nogle gange klumper det sig sammen, og som bekendt: 'it takes two to tango'.

Og med hensyn til den passende modstander: I mellemtiden kan du jo lægge et enkelt bogstav hist og et enkelt pist. Bytte et par gange eller to, emns du selv gør dig klar til en superbingo. Modstanderen udnytter din utålmodighed kombineret med reglerne, og når du opdager det, kan du udnytte situationen.
 
Bendix23032012-03-18 18:22
Antal indlæg: 12

Tak for gode kommentarer. Min strategi er dog ikke så "kynisk", at jeg ligefrem passer, selvom jeg godt kan lægge på. Er enig med steen i, at modstanderen så hurtigt vil kunne løbe fra en, så det gav bagslag i stedet for.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?