Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 993
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
jensfarmer2012-03-22 21:53
Antal indlæg: 15

Ordlister til fri afbenyttelse
Hej alle

På nedenstående adresse har jeg samlet en række lister over ord. Spændende, ikke? Og jeg har ovenikøbet fået de vises velsignelse til at fortælle alle jer andre om det!

Listerne er til fri download og LÆSNING og læring.
Når I spiller, lægges de langt væk. OR ELSE!!

Som jeg skriver på siden, fralægger jeg mig naturligvis ethvert ansvar for, om du kan bruge et af de utallige ord i et spil Ordjagt.

Men kig på det. Og lær.

Gå ind på http;//www.jeh.dk/ordjagt

God fornøjelig LÆSNING!
jensfarmer
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-03-22 22:59
Antal indlæg: 9750

Jeg kan kun sige: Hold da magle, jensfarmer - respekt!!!
Hvor er det bare super flot og imponerende, det du har lavet.
My god, jeg blev helt bims af alle de ord.

Og så fik jeg da også et lille indblik i, hvad du er for en starut :)
 
Bendix23032012-03-23 08:46
Antal indlæg: 12

IMPONERENDE! Det må ha' taget en del timer:)
 
itj2012-03-23 10:42
Antal indlæg: 443

HOLD da op. Det er herlig læsning. Især din samling af mærkelige ord. Den slags elsker jeg!
 
trolde2012-03-23 10:51
Antal indlæg: 29

det er dog det vildeste - RESPEKT
 
labas022012-03-23 11:15
Antal indlæg: 76

Hej! Jeg har forsøgt at gå på din side, men der fremkommer ikke nogen liste, så kan man få lidt hjælp?

Kærligst Christina
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-03-23 11:19
Antal indlæg: 989

Synes også det er rigtig godt arbejde!

Så lige en fejl i linket, forkert tegn er kommet ind, prøv dette i stedet:

www.jeh.dk/ordjagt

Caw
 
langager2012-03-23 11:24
Antal indlæg: 81

HOLD DA OP -sikke en godnatlæsning jeg skal i gang med.Godt lavet.tak.
 
labas022012-03-23 11:42
Antal indlæg: 76

Hej igen! Caw - jeg var inde på forkert hjemmeside, nu har jeg fundet den rigtige og sikke et stort arbejde. Jeg syntes i starten da jeg spillede herinde at der fremkom nogle mærkelige ord, og tænkte mit :-) Men nu har jeg spillet i et par måneder og de pudsige ord hænger ved og jeg bruger dem selv nu (har en super hukommelse) Men min hukommelse kommer da godt nok på overarbejde hvis jeg skal huske alle disse ord, men hvis der hænger et par stykker ved hver dag, kan jeg måske deltage i DM næste år :-) Tak for inspirationen Jens
 
Ulrik2012-03-23 14:02
Antal indlæg: 4

Godt gået, dér!
Tak for ildhuen.

Ulrik
 
Marlin2012-03-23 16:48
Antal indlæg: 423

Tak for listen.
Jeg har lagt mærke til at mange gange bliver ord afvist, som ender på i.
Det er tit når vi spiller almindeligt brætspil, at vi godtager at klaske et i på et ord. Men det er måske så ikke altid korrekt, vi diskuterer også tit om et ord kan godtages.Kan man nu skrive " renderi" f.eks., "det er noget slemt renderi " når man har en hurtig mave. Ord af tilsvarende slags skal man ikke regne med at spillet godtager.
De sammensatte ord er et tilbageværende problem også selv om man synes der er ord der er almindeligt brugt.
Venlig hilsen
Marlin
 
jensfarmer2012-03-23 23:50
Antal indlæg: 15

Beklager tyrk-fjelen i adressen. Bare skriv jeh.dk/ordjagt i browseren, det er nok.

Apropos Marlins kommentar til sammensatte, ALMINDELIGE ord, så har jeg indtil videre svovlet over manglende accept af VEJSKILT og BRUDEKJOLE. Damn RO ... :-)
 
jensfarmer2012-03-24 14:02
Antal indlæg: 15

[Man skal ikke opdatere fejl for sent om aftenen :-) ]
Det var BRUDEVALS, jeg blev snydt for. Kjolen er med i RO.
 
steennielsen2012-03-25 18:11
Antal indlæg: 1956

Det må jeg sige Jens;
Hatten af:)
 
jensfarmer2012-03-29 14:29
Antal indlæg: 15

Den 29. marts 2012 har jeg opdateret alle ordlisterne. Dels har jeg muget ud for fejl, dels lavet ny udgave af 2-3-ordslisten (manglede en del) og dels tilrettet udseendet, så de ser lidt mere ensartede ud, blandt andet er alt nu med versaler som på brikkerne.

Besøg www.jeh.dk/ordjagt og se de nye udgaver.

Og husk, de må ikke bruges under spil. :-))
 
store-A2012-03-29 14:52
Antal indlæg: 107

Har kun lige set på 2-3-ordlisten. Må sige, at den minder meget om den liste, der ligger på Dansk Scrabbleforenings hjemmeside, men det er jo også fint nok.

Vores ordlister er også til fri afbenyttelse, selvfølgelig med det forbehold, at man ikke må bruge dem under ordjagt-spil:

scrabbleforening.wik.../O rdlister
 
ingem2012-03-31 23:05
Antal indlæg: 7

sikke et stort arbejde.... kan godt se at det er smart , hvis jeg skal følge med alle jer med rigtig mange point,-... men synes nu alligevel ikke det føles helt rigtigt, med al den udenadslære. Synes altså at det er sjovere bare at spille - og så gør det spillet lidt skævt , at mange har lært alle fiduserne eller har listerne liggende, trods opfordringer om det modsatte. Men det er nok ikke til at undgå at nogle hasr lister - andre ikke, så gælder det vel bare om at spille for sjov og ikke for point... og det er altså bare ikke lige så spændende!
hilsen Inge
 
ttranborg2012-04-02 19:19
Antal indlæg: 22

Hold da op hvor er der mange underlige ord...
 
birnie12012-04-12 21:52
Antal indlæg: 28

Sikken et stykke arbejde - hvor er det flot. Jeg var f.eks ikke klar over at fornavne og efternavne kunne bruges. Har endnu ikke stødt på det i de kampe jeg har spillet. Interessant. Spændende om man kan huske bare en brøkdel af de ord der i listerne.
Men igen superflot arbejde. Så er man ordnørd. Sjovt nok prøvede jeg at skrive ordjagt iaftes men den gik altså ikke.
 
vibeke1612012-04-13 21:30
Antal indlæg: 8

Hej ordjagtmedlemmer
Blot et opklarende spørgsmål - jeg spillede i går aftes og efter et par ord lagde min modspiller ordet cremen og fik 640 point endda uden det var i kombination d.v.s. kun et enkelt bogstav i kombination, jeg undrer mig over så mange point!!!!! dog var det på dobbeltord osv.
vibeke 161
 
Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?