Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 911
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
OrdMesteren2022-12-20 19:24
Antal indlæg: 2387

Føler du dig snydt?
Jeg vil gerne spørge - hvad er snyd i dette forum?
Er det at besøge ebn.dk og dermed få en løsning til sine bogstaver, nogle gange med ord man aldrig har tænkt over eller har stiftet bekendtskab med?
Har selv besøgt siden - brugt ord derfra, hvis de er nogenlunde genkendelige - men har også oplevet, at modstandere har brugt ord som må ligge uden for alles fantasi...
Jeg efterlyser, at det er i orden at bruge - så er gamet lige for alle - og jeg behøver fx ikke at føle, at min modstander bruger ufine tricks.
Er jeg den eneste der tænker sådan?
I hvert fald synes jeg det er vigtigt at få en dialog omkring det!
Anette alias OrdMesteren
 
Nørholm2022-12-20 19:40
Antal indlæg: 5969

Jeg kender ikke ebn og bruger aldrig andre sider end RO+. Jeg bruger ikke RO for at finde ord, men kun en sjælden gang imellem for at kontrollere, om et ord findes. Det er somme tider hurtigere end at lægge ordet og så få det afvist. Og så sker det af og til, at jeg prøver mig frem på brættet: er der mon ikke et ord, der hedder sådan og sådan, og en gang imellem giver det så pote. ;-)
 
Dalsgaard2022-12-21 00:00
Antal indlæg: 1250

Det er i mine øjne “snyd” i samme øjeblik man bruger et opslagsværk, INDEN man lægger sit ord - hvadenten det så er RO eller et hvilket som helst andet værk, online eller fysisk.

Det er i mine øjne ikke snyd, at man prøver sig frem og gætter sig til nogle ord, man ikke nødvendigvis kendte i forvejen.

Jeg bruger RO i tre tilfælde, fordi jeg er sprogligt nysgerrig:

1) hvis min modstander lægger et ord, jeg ikke kender,
2) hvis jeg selv lægger et ord, jeg ikke kender, men gætter på, og det bliver godkendt
3) hvis jeg lægger et ord, som ikke godkendes, men som jeg troede ville blive godkendt.

Jeg bruger www.wordfeudsnyd.dk, hvis jeg har siddet med fornemmelsen af at have en bingo på hånden, men bare ikke kan finde den, og til sidst må give op og lægger noget andet. Så vil jeg gerne se, om der faktisk var en bingo (det er ikke altid en god idé, da man kan blive frygtelig frustreret over at konstatere, at man overså en god bingo :D)

Ebn.dk kan jeg ikke lige umiddelbart se den store nytte i, men det svarer vel lidt til at scrolle RO igennem, det er bare en mere afgrænset ordliste. Jeg ville synes, det var snyd - det er i hvert fald at anvende et hjælpemiddel.
 
horsens - Spil admin/Forum admin2022-12-22 09:05
Antal indlæg: 9750

Dalsgaard, jeg kunne ikke have skrevet det mere præcist.

AL OPSLAGSVÆRK UNDER EN KAMP ANSES FOR SNYD!

Man skal heller ikke “uskyldigt” tjekke et ord, inden man lægger.
HVORFOR IKKE?

FORDI:
Fx har jeg en bingo “FRANSKE”. Jeg ved jo godt, at det er en bøjning af tillægsordet “fransk”, meeeen jeg vil lige være sikker. Ved opslaget finder jeg sørme ud af, at “franske” såmænd findes som et verbum, så jeg efterfølgende kan smide et R eller T bagpå.

SNYD! Denne viden ville jeg ikke have haft, hvis jeg havde holdt min sti rent.
 
Nørholm2022-12-22 11:22
Antal indlæg: 5969

OK: Det er taget til efterretning :)
 
Susje 30102023-01-08 21:46
Antal indlæg: 4

Jeg har brugt RO+ for første gang. Min modstander lagde ordet “markene” og det har jeg aldrig hørt om før. Det har RO+ tydeligvis heller ikke, da ordet ikke kan slås op der eller andre steder. Jeg oplever af og til at der bliver lagt ord, som faktisk ikke kan slås op, ej heller i forskellige bøjninger🤔
 
MrsSweDane2023-01-08 22:07
Antal indlæg: 5786

Spørgsmål til ordlisten bør stilles i den dertil indrettede tråd ;-) - men du har ikke ret.

Du skal slå ordets grundform op for at finde de godkendte bøjninger.

roplus.dk/#ordbog/mark/
 
Susje 30102023-01-09 07:41
Antal indlæg: 4

Ok tak, nu ved jeg, hvor jeg skal skrive. Dog vil jeg nævne, at ordet er slået op i dets grundform og den omtalte bøjning findes ikke.
 
Nørholm2023-01-09 08:24
Antal indlæg: 5969

Jo, det gør den faktisk, Susje:

"2. mark sb., -en, mark, -ene (HISTORISK en møntenhed)" ;-)
 
Susje 30102023-01-09 20:40
Antal indlæg: 4

Så må jeg jo hellere kigge igen😳
 
frejak102023-01-14 16:34
Antal indlæg: 2517

Har aldrig og vil aldrig komme til at slå noget op nogen steder. For mig drejer det sig om at have det sjovt og om man kan begå sig med den basis viden man nu engang har. Man lærer da mange nye ord undervejs efter utallige kampe som man selv kan bruge efterfølgende - men slå noget op - nej tak :-))
 
masterfranz2023-04-29 09:08
Antal indlæg: 53

Hvor er det flot skrevet
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?