Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 995
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Ninni - Ikke længere medlem2012-08-06 20:01
Antal indlæg: 57

Håblös start!
Har lige spillet med en spiller, som er meget dygtigere end jeg, så hun havde nok under alle omständigheder vundet kampen, men efter at hun startede den med at lägge ordet "äblet", fik hun 648 points og det kan jeg ikke forstå. Hvordan kan man få så meget på et ord, når det ikke er bingo? Bogstavernes värdi var 4+3+2+1+2, altså 12. Så er der langt til 648, selvom der er 3xord osv.
Ville bare vide, om der kan opstå fejl ved udregningen - hvis det er så, tänker jeg slet ikke göre mere ud af det - min modspiller var meget dygtig.
 
Linda652012-08-06 20:29
Antal indlæg: 2

Hej ninni du skal tænke på at første runde får man dobbelt op på det lagte ord. nok derfor så mange point inkl. 2xord og 3xord
 
Eniac2012-08-06 22:38
Antal indlæg: 43

Det passer med dobbelt op på ordet samt 3 x TW felter. Det er netop årsagen til at jeg ikke er så begejstret for random brædt. Hvis bare alle bonus felter lå så man ikke kunne ramme dem i første træk, ville det været meget mere interessant at spille random
 
vibeke1612012-08-06 23:52
Antal indlæg: 8

kære Ninni
sådan var min start også - troede at der var fejl, men efter noget tid fandt jeg ud af at jeg ikke var smart nok til at finde de rigtige (røde/gule) felter - men det kommer, så fortsæt du blot
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-08-07 00:45
Antal indlæg: 57

Tak for jeres venlige svar, men jeg forstår alligevel ikke, at det kan komme op på 648 - måske er jeg lidt dum (eller i hvert fald uvidende, det lyder bedre!). Nå - dobbelt op = 24 og 3 x ord må vel blive 72? Så skal der väre 9 af den slags ruder og så mange bogstaver var der jo ikke. Udregningen er måske rigtig nok, men jeg vil bare så gerne vide, hvordan den er gået til.
Käre Eniac, fortäl mig, hvordan du får det til at passe! (Og hvad betyder TW og random?)
Til Vibeke161: Jo, det er rigtig nok, at man skal finde de felter (og pröve på ikke at give dem til modstanderen!) - det er gået op for mig efterhånden og forhåbentlig vil det klarne end mere med tiden.

Undskyld en nybegynders måske dumme spörgsmål!
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-08-07 00:56
Antal indlæg: 9750

Ninni, der har været 3 røde felter, dvs. 12x2x3x3x3 = 648.

TW = Triple Word (3 gange ord)
Random = Tilfældigt

hilsen horsens
 
Lilli2012-08-07 09:45
Antal indlæg: 3732

Det var da et fælt udlæg, heldigvis et af de lidt sjældnere , måske bliver det din tur næste gang, men 3 røde felter på en start linie er da i overkanten, men så er det bare ip på hesten og prøve om du kan begrænse nederlaget, det kan så være en halv sejr ;-)
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-08-07 11:15
Antal indlæg: 57

Tak horsens for forklaringen - nu kan selv jeg fatte det! Der skal altså ganges 3 gange på hver slutsum og ikke lägges sammen (3x72). Så kan det jo blive til meget. Da vil jeg helt holde med Eniac, at det ikke burde kunne ske - det er jo helt håblöst at spille på den måde. I hvert fald skal man, for at vinde, få nogle meget gode bogstaver og bingo og röde felter - og modspilleren skal väre uheldig.
Er det helt umuligt at i Tilfäldigt lave instillingerne om, så at det bliver frie felter omkring Start? Det ville väre mest retfärdigt og man får jo i forvejen dobbelte points.
Tak Lilli for opmuntringen! Jeg vil träne lidt på egen hånd og komme igen senere.
 
otnart442012-08-11 08:28
Antal indlæg: 3

Jeg synes man skal droppe det med dobbelt op i første runde. Det kan gøre spillet ganske uinteressant og uspændende. Man kan også give begge dobbelt op i første runde..
Hvad er egentlig forklaringen på dobbelt op?
Ved tilfældig bræt ødelægger det spillet alt for ofte .
 
Lilli2012-08-11 08:45
Antal indlæg: 3732

Det er sikkert taget fra brætspillet og skal kompenserer for at man ikke har noget at spille op imod. Det er jo ikke dobbelt op der er værst, det er jo de røde og gule felter der ligger strøet tilfældigt rundt omkring ;) hvilket gør randomboard fascinerende
 
Stella2012-08-11 12:09
Antal indlæg: 24

Det er ikke kun starten der kan være håbløs. Jeg her lige spillet et spil hvor jeg kun blev tildelt et e igennem hele spillet, og jeg tror heller ikke jeg fik nogle s, så kan det godt være lidt svært med kreativiteten!!!
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-08-11 15:00
Antal indlæg: 57

Det kender jeg godt, Stella! Og hvor mange gange får man bare konsonanter... At bytte bogstaverne gör jo, at man springer over en gang, og det har man ikke altid råd til. Så lägger man en eller to konsonanter (hvis man er heldig) og håber på, at der kommer et par vokaler - og hvad kommer der, jo, et X og et Z eller andet håblöst! Men man kan jo lide det alligevel, ellers skulle man jo holde op, og det vil man ikke. Der sker jo alligevel, at man pludselig er heldig - og håbet er det sidste, der dör!
 
Lilli2012-08-11 15:13
Antal indlæg: 3732

Til Ninni. Det har du så sandelig ret i, har igennem de sidste uger tabt så mange spil på PC'en at jeg har sagt til mig selv at nu skulle det være slut!! men heldet må da vende en dag! Nogen skal jo have held i sprøjten;) så hvorfor ikke mig? ;-D
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-08-11 15:50
Antal indlæg: 57

Held og lykke, Lilli - hvis du spillede med mig, så var der garanti for din sejr! :-) Og det er faktisk ret opmuntrende, at spillere, som ligger så meget over mig i rating og ranking og alt hvad det hedder, også har modgange af og til. Ja, undskyld altså, men sådan er det! Du er jo kommet opad på stigen og vil fortsätte med det - og så kan jeg måske også klatre lidt med tiden, hvem ved?!
 
itj2012-08-11 17:10
Antal indlæg: 443

Det går op og ned for mange af os, når vi spiller. Jeg har perioder, hvor min rating dropper meget, men da jeg elsker at spille hast-spil og somme tider endda et spil panik, så er jeg på en måde selv ude om det. Men det vigtigste for mig er, at jeg har det sjovt.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?