Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 006
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2012-09-30 12:08
Antal indlæg: 1956

Årets Vinder?
Jeg fik en ide;
Man kunne nulstille alles rating ved årsskifte, så havde man årets vinder og man kunne lave en liste over alle årets vindere, fremover?
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-09-30 12:16
Antal indlæg: 57

Det ville ikke väre så dumt! Särlig for sådanne som mig, som rög ned på 600+ efter de obligatoriske 1000, som man jo får, når man starter. Så er det bare at läre sig og at kämpe sig opad, hvilket tager tid! Hvis alt blev nulstillet (hvilket vel ville sige at man fik 1000 igen?) så kunne man begynde på en frisk med de kunskaber om spillet, som man har fået. - - Men mon dem med rating på 3000 og over, ville synes om idéen?
 
vaffi2012-09-30 12:46
Antal indlæg: 731

rigtig god ide steen. 100% opbakning her fra. Det bliver spændende om de kloge hoveder med mange poing vil kommenter det :-)
 
steennielsen2012-09-30 14:06
Antal indlæg: 1956

Jeg har meget stærkt på fornemmelsen af dem i toppen, selv syntes om ideen.
disen viste jo selv for nylig ( meget overbevisende), at hun kun skulle bruge tyve spil for at komme op på 2500
 
mutti 992012-09-30 17:02
Antal indlæg: 46

God ide' !
 
ingem2012-10-01 09:43
Antal indlæg: 7

den er jeg med på!
 
labas022012-10-01 18:36
Antal indlæg: 76

Sjov ide - jeg er med på den :-)
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-01 23:05
Antal indlæg: 989

At nulstille ratingen er også ensbetydende med at nulstille al statistik, da de er forbundet. Jeg ville ikke være så glad hvis jeg var hvert år tvunget til at starte forfra med min statistik. Ville miste lidt af spilleglæden. Mange går ikke kun op i rating, men også statistik.

Tror også det ville skabe meget forvirring blandt nye medlemmer, som melder sig ind kort tid før nulstilling.

Så skulle man hellere have en "Årets vinder" over dem der har steget mest i ratingpoint, haft den største vinder-procent m.v. hvis det er muligt.

Caw
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-01 23:35
Antal indlæg: 57

Det med statistikken er noget, jeg ikke har tänkt på, men jeg kan godt se, at det kan tage noget af spillegläden, hvis man lägger vägt på statistik. Er det ikke også sådan, at Ordkamp fölger Betapets regler? Der findes jo også en norsk udgave og det er måske godt, hvis der var samme regler alle steder.
Hvis man som ny er kommet langt under 1000 og måske har kunnet kämpe sig op over 1000 igen, så er det måske ikke så morsomt, hvis man så kommer ned på det tal igen.
Ja, der findes vel fordele og ulemper ved alt.
 
steennielsen2012-10-01 23:45
Antal indlæg: 1956

Jeg er fuldstændig enig Caw, vidste ikke at det hængte sammen, men man skulle tro, at dem som arbejder med den slags, kunne sætte det op på hvilken som helst måde. ??
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-01 23:47
Antal indlæg: 989

Jo, Betapet og Ordkamp følger samme koncept. Og tror de mange tusinder på den svenske side der har spillet siden 2004 ville blive lidt knotten over at deres statistik forsvinder ;-)

Caw
 
vaffi2012-10-01 23:53
Antal indlæg: 731

ja jeg spørg nok helt vildt dumt, men hvad bruger I den statestik til? for at se jeres egen eller andres?????????
 
steennielsen2012-10-02 00:10
Antal indlæg: 1956

Min mening var jo ikke, at statistikken skulle forsvinde, nærmere at udvide den, lidt som i sport, så kunne man gå ind og se hvert års vinder, som jeg ser det, ville det ikke ødelægge ens opnåede resultater og heller ikke i forhold til nystartede, deres chancer ville blive endnu større, hvis man nulstillede ved årsskifte.
 
vaffi2012-10-02 00:12
Antal indlæg: 731

ja steen men hvad bruger I statestikkerne til?????????? er det nødvendig at svenskerne og danskerne køre ens?
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-02 00:21
Antal indlæg: 989

Ser faktisk det som omvendt Steen - at det vil blive sværere for nystartede. For lige pludselig vil vi alle være lige, selvom vi i teorien ikke er det.
Det vil sige, at en ny spiller kan møde en rutineret spiller der normalt har en rating på 3000-4000. Og i første kamp får den nye spiller -100p i rating, fordi modstanderen er så rutineret.

Caw
 
Himmelpinden2012-10-02 00:48
Antal indlæg: 6091

vaffi

Nu kan jeg kun tale for mig selv. Jeg bruger statistiken til at holde øje med hvor mange sejre/nederlag jeg har, hvor mange sejre i træk, højeste bingo osv.

En gang imellem går jeg ind på topspillernes statistik og´sammenligner med min egen for at se hvor jeg kan forbedre mig.

Hvis vi f.eks spiller mod hinanden kan jeg godt finde på at gå ind og se hvordan vores indbyrdes kampe er gået (Der står så 1-1).
 
steennielsen2012-10-02 10:37
Antal indlæg: 1956

Jeg er slet ikke enig med dig Caw, jeg tror du undervurderer de nystartede og de dygtige ville stige med lynets hast + at de jo helst spiller "HAST" :-)
Jeg tror nærmere, at det handler om, at dem som har været herinde i årevis, har opnået så mange point, at de er urørlige.
Jeg tror dog, at det vil være de samme som kommer til tops.
Jeg syntes, der ville være meget mere sport i, at nulstille ved årsskifte.
Jeg tror også man ønsker nye, meget mere velkommen på den måde.
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-02 11:54
Antal indlæg: 57

Årets vinder ville vel blive Disen hver gang, så forskellen er vel ens! Jeg fatter for övrigt slet ikke, hvordan man kan väre så dygtig - det er beundringsvärdigt og virker helt uoverkommeligt, men det står jo enhver frit at pröve komme op på det plan.
Egentlig er det vel kun os, der ligger under 1000, som ville have den störste gläde af forslaget, eller?
I det hele taget, så tror jeg ikke, det er så stor idé i at pröve lave om på reglerne - dem, der har virket godt i årevis kommer nok at forblive. Dermed ikke sagt, at man ikke kan komme med forslag. Måske kan det give ophav til eftertanke.
 
disen2012-10-02 17:42
Antal indlæg: 665

Jeg ville som sådan ikke have noget imod, at min rating blev nulstillet - ville se det som en sjov udfordring at skulle kæmpe mig op igen! :-). Men jeg ville være rigtig ked af at miste al statistikken, som Caw påpeger... Synes det er interessant at holde øje med min egen statistik - fx bingoer, højeste pointscore i et spil osv.
 
Lilli2012-10-02 18:51
Antal indlæg: 3731

Jeg må indrømme at det er det jeg savner mest når jeg spiller på mobilen, så det vil jeg helst ikke miste på pc'en. Ratingen er mindre vigtig, jeg er alligevel på vej ned i frit fald ;-D
 
Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?