Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 972
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Zebraen2012-11-22 22:54
Antal indlæg: 6

Pause
Nu sidder jeg i et spil hvor modstanderen har bedt om pause og det er helt fint.

Forslag: Det kunne være rart med et ur der tæller ned fra de 10. minutter.

Jeg aner ikke hvor mange minutter der nu er tilbage at pausen. Kunne selvfølgelig have kigget på et ur, men det fik jeg så ikke lige gjort:-)
 
trolde2012-11-23 00:07
Antal indlæg: 29

enig med zebraen
 
Flemming2012-11-23 09:20
Antal indlæg: 69

Jeg er faktisk i tvivl om der overhovedet ER et ur! Forleden anmodede min modstander om pause, men vedkommende vendte aldrig tilbage, og efter at spillet således havde været låst i omkring en halv time, måske jeg afbryde spillet med tabte ratingpoint og en træls statistik til følge :-(

Men ellers er jeg enige med Zebra at det var rart med et æggeur, der talte ned :-)

 
Signatur - Ikke længere medlem2012-11-23 11:57
Antal indlæg: 952

Hej Flemming, jeg tror det var mig du var ude for - og jeg beklager dybt. Min undskyldning er god nok, men jeg skal spare dig for den her. Jeg beklager igen og håber, du stadig har lyst til et spil med mig en gang imellem.
 
Lilli2012-11-23 18:01
Antal indlæg: 3734

Det med pause og at man udebliver er også omtalt i en anden tråd, der kan selvfølgelig være gode forklaringer, men det er urimeligt, at det er den der venter, der bliver straffet !!
I dem anden tråd stod, at man kan spille færdigt alene! Det indebære at man må bruge den tid det tager, jeg synes dog at det må være muligt at administrativt at afbryde spillet og så give "synderen" nogle strafpoint
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-23 18:29
Antal indlæg: 57

Men er det ikke sådan, at man kun kan lägge een gang og så står der, at det er den andens tur? Så kommer man jo ikke längere og kan altså ikke spille färdigt alene - eller har jeg fattet det forkert? Og jeg synes også, at det er uretfärdigt, at den, der bliver tilbage skal straffes ved at tabe points.
 
Himmelpinden2012-11-24 00:36
Antal indlæg: 6094

Er det ikke sådan at man placerer sine egne brikker og så er det modstanderens tur og hvis de ikke har reageret i 5 min taber de?
 
steennielsen2012-11-24 09:44
Antal indlæg: 1956

Uden at være helt sikker.....:-(
så tror jeg, at når tiden går igang og modstanderen ikke lægger et ord, så lægger man et ord og så venter man igen til modstanderens tid er gået og lægger et ord, men jeg mener kun det sker i tre omgange så vinder man.
 
itj2012-11-24 10:01
Antal indlæg: 443

Flemming skriver, at spillet aldrig kom i gang igen - altså at man kan risikere, tiden går og går, hvis modspilleren ikke vender tilbage. Har andre prøvet det?
Det kunne være man skulle aftale en dag at afprøve det?
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-24 16:45
Antal indlæg: 57

Käre Caw, kunne du ikke rede begrebene ud?
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-11-24 17:32
Antal indlæg: 989

Flemming: Hvis det er spillet mod Signatur du snakker om, så ser det mere ud til at du mistede forbindelsen. For selve spillet varede kun fra 13.57-14.05, ud fra hvad jeg kan se i statistikken.

En pause varer 10 min., medmindre en af spillerne anmoder om at spillet fortsættes og den anden spiller accepterer.
Hvis spillet ikke er sat igang inden 10 min., så går spillet automatisk i gang igen.

Det kan så ske at vedkommende, der bad om pausen, ikke er vendt tilbage til computeren, og derved ikke lægger ned ved sin tur.
Da det er umuligt at vide hvornår den spiller kommer tilbage, må man enten bare spille videre, eller sikre sig at man fører, og passe efter hver gang det er ens tur.
Hvis der ikke er blevet lagt ned i 3 runder, afsluttes spillet automatisk.

Caw
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-24 22:50
Antal indlæg: 57

Tak, Caw, men stadig väk spörger jeg: Hvis en spiller har bedt om pause og ikke vender tilbage, så kan jeg vel ikke lägge ned mere end een gang. Så går jo turen til modspilleren, men hvis han/hun så ikke lägger ned noget, så kan jeg vel ikke göre det? Derfor kan spillet vel ikke fortsätte ved at passe?? Der vil vel stå, at det er modspillerens tur og derfor kan jeg ikke lägge. - Måske spörger jeg dumt, men jeg kan ikke se mulighederne.
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-11-24 23:03
Antal indlæg: 989

Hvis begge spillere ikke lægger ned i 3 runder, så afsluttes spillet. Så hvis man passer og modstanderen ikke lægger ned, så afsluttes spillet hvis scenariet gentages i 3 runder.

Caw
 
Himmelpinden2012-11-25 00:38
Antal indlæg: 6094

Ninni når din modstanders tid løber ud går turen over til dig og så kan du passe og så skal modstanderens tid løbe ud igen osv indtil 3 runder er gået.
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-25 13:00
Antal indlæg: 57

Tak Himmelpinden, så forstår jeg endelig!! (steennielsen skrev vistnok det samme, men der fangede jeg den ikke - der skal åbenbart siges to gange :) ) Man skal altså sidde og vente på, at modstanderens tid löber ud - men for at vinde, må man altså göre på den måde, ja, det kan jo tage laaang tid med sådan et spil, kan jeg forstå.
 
Marlin2012-11-27 23:41
Antal indlæg: 423

Jeg har prøvet at sidde og vente og lægge og vente og lægge osv. Det er lidt trælst.
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-11-28 01:05
Antal indlæg: 9750

Det lader til, at hvis spillet er sat på pause, og en spiller mister forbindelsen, også bare kortvarigt, så fryser spillet, og ingen af spillerne kan lægge ord ned. Det har jeg oplevet et par gange nu.
Eneste udvej er at afbryde og det er træls, hvis man er bagud, for så koster det ratingpoint.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?