Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 072
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2012-11-30 11:53
Antal indlæg: 1956

Tilfældig/ Standard
Jeg oplever flere og flere som ikke vil spille tilfældig, de syntes, det er for "tilfældigt".
Jeg selv er vild med det og prøver at overbevise dem om at det ikke er så tilfældigt.
Men det er jo rigtigt, at engang imellem så ligger farverne helt urimeligt og det er specielt, når man kan starte med en score som er umulig at nå, i resten af spillet.
Derfor vil mange ikke spille tilfældig, da det ødelægger deres rating.
Kunne man ikke, sortere det tilfældige bræt, så det ikke var Så tilfældigt?
Hvad mener I ?????
 
Lilli2012-11-30 15:11
Antal indlæg: 3734

Tilfældigt er klart min favorit, men det er da op ad bakke når modstanderen starter med at lægge 2-300 point. Jeg læste et sted at de 8 feltet lige omkring midten var fredet, dette kunne man måske udvide så det blev bestemt St der kun måtte være et rødt eller gult felt i lige linie ud fra midten, det ville begrænse de helt store point i det første træk, ( man får jo dobbelt op i forvejen) og så ville modstanderen jo også have lidt indflydelse på hvad vej spillet skal udvikle sig.
 
itj2012-11-30 17:39
Antal indlæg: 443

Gider selv ikke spille standard bræt. Det er spændende at se, hvordan brættet ser ud, når man starter tilfældig-spil.
 
steennielsen2012-11-30 18:32
Antal indlæg: 1956

Jo, men jeg tænker, at det måtte være muligt, at lave et program, med nogle indlagte plader computeren ikke måtte vælge.
Hvis man sagde; f.eks, at der max. måtte være en rød i en afstand af 7 fra startfeltet i samme række, således at du højst kunne få de 2xord + den røde.
Inde i spillet er det et spørgsmål om strategi, men også held, men det er det også i standard.
Ellers syntes jeg" tilfældig" er som det skal være; SPÆNDENDE
Og hvad mange standardspillere glemmer, der er gode chancer for at komme tilbage i spillet
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-30 22:24
Antal indlæg: 57

Jeg holder helt med om, at det er uheldigt, når en spiller kan starte med flere hundrede points (hvis det altså ikke er en selv, det gälder - :) ) Men alle de forskellige forslag, vi har om at ändre spillereglerne, kan vi nok godt lade ligge, for de regler, der er, bliver det nok ikke lavet om på. Der skal vel väre de samme regler både i Norge, Sverige og Danmark, kan jeg tänke mig, og det er en större historie, hvis noget skal ändres på.
 
msv fck2012-12-08 10:54
Antal indlæg: 35

Jeg har lige startet et spil, tilfældig...
Modstanderen lagde ud med 1008 point?!!!! Det jo til grin
 
bentepilu2012-12-09 21:48
Antal indlæg: 22

Jeg er tilhænger af at startfeltet bliver knap så tilfældigt. De sjoveste og mest udfordrende spil er de, hvor man spiller tæt og udfaldet er uvist. I dag trak jeg dels gode bogstaver til start samtidig med 3 X 3x i ord, med det resultat, at jeg i første træk fik ikke mindre end 648 point. Paradoksalt nok mod Steennielsen, som har startet dette indlæg. Det bliver da ikke et spil med spænding og jeg vil da heller ikke reelt kunne glæde mig over den regulering, jeg regner med at få i min rating.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?