Spillerum
Giraffen2
Krokodillen0
Indloggede2
Mobilspil
Igangværende2 897
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
ghostdog2013-01-19 20:17
Antal indlæg: 4

Utilnærmelige spillere
Jeg spekulerer på, hvorfor nogle spillere lægger ud spil og låser det omgående, for så å blive stående i spillerummet i lang tid. Hvad er egentlig formålet? At blive lagt mærke til? At lave en installation`? Hvis man kun vil spille med visse andre, for at tabe mindst muligt med points, kan man vel skrive til dem, det gælder, eller stå på sidelinien og følge med på dem, der sætter op spil, for så at joine. Nogle bud på denne specielle adfærd?

vaffi2013-01-19 20:42
Antal indlæg: 811

ja visse personer kan ikke tåle at tabe, de tror at poing er lig med magt eller kan laves om til penge (surt for dem når banken griner deres røv i laser). Og hvis de ved en fejl er kommet til at invitere en til en spil og de taber stort, skal man læse om sig selv og hvor synd det er for dem. en god ide ville være at fjerne alle låse en måned og så se hvad der sker, kommer de spiller på den måned eller hva?

Himmelpinden2013-01-19 21:38
Antal indlæg: 6286

Kære ghostdog og vaffi skriv dog hvem det handler om:-) ghostdog du har jo netop skrevet det samme om mig i chat forummet.

Og vaffi det er da ikke synd for mig og det har jeg heller intet skrevet om at det var, der findes en tråd om max rating tab, den skrev jeg i fordi jeg indtil videre har rekorden, da jeg fik store og (velfortjente) bank af dig.

Jeg forstår ikke at man ikke må have lov at spille de spil man vil mod hvem man vil?

Der er nogle der ikke vil spille panik mod mig og det er da helt ok.
Der er nogle der ikke vil spille normal fordi de synes det går for langsomt.
Der er da ikke noget forkert i det, selvom det i princippet er det samme.

Nogle spiller 100 procent for hyggens skyld.
Andre vil gerne lave så mange bingoer som muligt.
Nogle vinde så mange kampe så muligt.
Andre igen have så høj rating som muligt.
Nogle spiller for chattens skyld.

Sådan er vi jo alle forskellige.

Den ene begrundelse for at spille er vel lige så god som de andre?

ghostdog2013-01-19 21:46

tjah, det kan du jo have ret i. Men alligevel, at lægge ud et spil og låse det omgående, sådan at spillet bare bliver stående der, uden at nogen kan melde sig på, synes jeg er ret specielt. Du har jo muligheden at lægge ud et spil og så smide ud dem du ikke ønsker at spille med, eller smpelthen ignorere dem, hvis du har problemer med at smide dem ud. Hvorfor ikke bare sige nej tak, jeg har ikke lyst eller anledning til at spille med dig? Men det er jo klart, du kan gøre lige som du vil, det er dit valg. Ellers vil jeg gerne spille panik med dig, hvis du bare åbner for muligheden. Hej igen.

Himmelpinden2013-01-19 22:00

ghostdog jeg kan ikke se at det kan genere nogen og når jeg har låst et spil er der jo sendt nogle invitationer afsted. Jeg laver så andre ting i mens jeg venter på at der er en af de inviterede der melder sig på banen.

Kan ikke se det er anderledes end nogle der er on line men ikke spiller, eller nogle der logger ind uden at spille.

Jeg ville finde det meget uhøfligt at skulle smide folk ud, det ser jeg ingen grund til.

Desuden spiller jeg da ret ofte (som regel hver dag) spil.

Caw - Spil admin/Forum admin2013-01-19 22:29
Antal indlæg: 989

Nu har jeg været her siden start og har hørt samtlige udtalelser.

At blive smidt ud af et spil, fordi man ikke lever op til de statistikkrav spilopretter har, er for nogen ikke specielt sjovt og beder som regel personen om at låse spillet i stedet.

At låse et spil fordi man har visse statistikkrav generer nogle af dem der ikke lever op til de krav, da de også ønsker at kunne udfordre vedkommende.

Sådan er vi så forskellige. Ingen af os er jo ens og vi har ikke alle samme spilleform.

Hvis en spiller har lukket sit spil og man gerne vil udfordre vedkommende, så vil jeg foreslå at prøve at skrive til vedkommende =)

Dog skal det lige siges til sidst at en spiller, der har låst sit spil, er ikke nødvendigvis fordi vedkommende har begrænsninger for sin modspiller, men fordi de har aftalt at spille med en bestemt person.

Caw

ghostdog2013-01-19 22:55

OK. Så ved jeg mere om hvorfor spillet er låst. Personlig generer det ikke mig at blive smidt ud af et spil, det er jo ingen grund, så vidt jeg kan se, til at tage det personligt. Måske er det et større problem for dem, der ikke klarer at sige ifra. Caw, tak for at du tog dig tid til at informere os, der ikke har været med på alle diskussionerne fra starten af.

Misbehave2013-01-19 23:24
Antal indlæg: 150

Himmelpind - man må ikke nævne navne herinde mig bekendt.

Himmelpinden2013-01-19 23:36

Jeg nævner navne på dem jeg svarer og dette er så til dig Misbehave:-)

Men hvis du henviser til det jeg skriver i mit første indlæg i denne tråd, så har trådstarter lige skrevet nøjagtig det samme i offentlig chat i spilrummet med mit spillenavn nævnt og så kan jeg ikke rigtig se forskellen.

Misbehave2013-01-19 23:52
Antal indlæg: 150

Ja det så jeg godt - men herinde må man vist ikke...

Caw - Spil admin/Forum admin2013-01-20 00:03
Antal indlæg: 989

Man må gerne nævne navne, så længe det ikke er i en negativ sammenhæng.

Caw

CrookedNote - Ikke længere medlem2013-01-20 01:20
Antal indlæg: 20

Jeg er fascineret over jeres brændende engagement
og den alvor spillet afstedkommer.

For mig er det bare et harmløst spil, der er undeholdende at spille...

mihoja2013-01-20 03:38
Antal indlæg: 11

Undskyld mig, men kan virkelig ikke se problemet!?! Muligheden for, at kunne øge sin rating er jo en del af spillet og hvad er der galt i, (udover selvfølgelig, at fornøje sig med, at lave ord) samtidig, at finde det spændende og udfordrende, at prøve kræfter af med, at bevæge sig højere op på topscore-listen? Jeg har da opfattelsen af, at de fleste herinde gerne vil vinde ratings og tror altså, at det er de færreste der tænker i "magt og penge", som Vaffi skriver eller har et brændende ønske om, at "blive lagt mærke til". Desuden er muligheden for, at låse spillet jo også tilstede og jeg personligt er netop en af dem, der er begyndt på kun, at oprette låste spil.
Førhen oprettede jeg kun åbne spil, men var nød til i nogen tilfælde, at måtte afvise en modspiller ved at skrive, (på en pæn måde) at ratingforskellen desværre var for stor, hvilket et par gange resulterede i nogen grove bemærkninger, samt opfordringer om, at låse spillet. Netop derfor er det jo en glimrende mulighed, at kunne låse sit spil, da man derved ikke behøver, at afvise nogen og selv vælger hvem man ønsker at spille mod.
(Ps: Og mht. os der primært ønsker, at spille mod andre med nogenlunde samme rating, så kommer vi jo aldrig til, at spille hvis vi ALLE bare står på "sidelinjen" og venter....)
Det hænder også, (som Caw nævner) at jeg gerne vil spille med en bestemt person og der er det jo også oplagt, at låse spillet for, at invitere vedkommende.
Det skal dog lige siges, at jeg pt. har spillet mod i alt: 234 forskellige personer herinde, så det er ikke fordi, at jeg kun spiller mod nogen enkelte udvalgte og man kan desuden sagtens hygge sig med spillet, selvom man samtidig også godt kan se det sjove i, at tilkæmpe sig ratings! Kan kun være enig i, at der bør udvises respekt overfor vores forskellige måder, at spille på og kan somsagt ikke se, hvad der skulle være galt i det, så længe man opfører sig ordenligt overfor de andre spillere og overholder "ordkamps" regelsæt.

ghostdog2013-01-20 08:27

mihoja, du har jo lige pointen, at hvis vi alle "bare står på sidelinjen og venter" kommer vi bare til at vogte på hinanden og bruge en masse tid på at sikre os i hoved og røv i stedet for bare at spille. Det bør være muligt at spille mod folk der har både højere og lavere ranking. Selv spiller jeg med de fleste, der vil spille med mig, også dem der har 5-600 points. Hvis vældig mange bliver "eksklusive" og står på sidelinjen, kan man ligesågodt tage konsekvensen af det og oprette et "superliga" -spillerum for dem med over 3000 points f.eks. eller gradere efter antal points. Så får vi et ligasystem som bliver mere kedelig efter min mening.

Roed2013-01-20 10:17
Antal indlæg: 190

En god spiller opdager blokeringer i tide. Blokering er en del af spillet. Det handler ikke kun om at stave. Det handler først og fremmest om at vinde med alle midler. En bloker opdager en bloker i tide og giver ham/hende kamp til stregen. Hvis man ikke måtte blokere for de røde områder, for det er forbudt, kunne det blive fatal for ens vinderchancer.

itj2013-01-20 10:23
Antal indlæg: 443

Jeg tror, du misforstår det med at blokere.
I denne debat handler det om, at man opretter et spil, så man kun kan komme med, hvis man bliver inviteret.

Jeg selv elsker at vinde. Især elsker jeg at få mere rating. Men det går op og ned. Jeg har været oppe på omkring 2800 og er i øjeblikket meget længere nede.

Jeg kan godt forstå, hvis man gerne vil vælge, hvem man vil spille mod. Det skal man have lov til. En gang imellem skriver jeg så det den, der har et låst spil stående, om vedkommende har lyst at spille ... og somme tider har de.

Heldigvis er vi jo mange, så det er sjældent, man venter længe på en modspiller. Og så kan man jo hygge sig i forummet imens. Og bl.a. sidde og få (flere) grå hår af at gruble over bingo-opgaverne.

Roed2013-01-20 10:35
Antal indlæg: 190

ok kunne heller ikke forstå det.......sån ær det att læse kon dæhalwe ¦0o zzz

mutti 992013-01-20 15:07
Antal indlæg: 48

Jeg er en af dem der synes at det er ubehageligt at blive smidt af et spil der er åbent og derfor låser jeg altid selv mine spil for ikke at sætte andre i en lignende situation og kan ikke se problemet i det.
Og man kan godt invitere en person selvom spillet er låst det har jeg selv gjort flere gange med held.

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?