Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Maj-BrittH | 2014-12-28 13:11 | |
![]() | Mon det er fordi, det er et bingospil ? ;- | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 13:17 | |
![]() | Man kunne måske også vende dit spørgsmål om og spørge, hvorfor skal man have over 2000 i rating i nogle af turneringerne ? ;-) Selvom jeg godt kan forstå, at du er ærgerlig over ikke at kunne være med, er der jo forskellige kriterier i de forskellige turneringer, så der er stort set altid nogen, der ikke kan være med. | |
holk61 | 2014-12-28 13:21 | |
![]() | Godt tænkt Maj-BrittH Hermed gerne med :-) | |
Kikri | 2014-12-28 13:27 | |
![]() | Med-:) | |
Anagram | 2014-12-28 13:43 | |
![]() | Gene med :-) Og Maj-Britt hvorfor skal man have under 1500 eller 2000 i mange turneringer? Indtil for nylig har der faktisk ikke været mange turneringer for høje ratinger, og vi bliver flere og flere da de fleste jo stiger i rating med tiden :-) Torben, en eller anden form for minimum, om det er i rating, antal bingo eller antal spillede kampe, giver bla. mening for at undgå at folk med stor spillererfaring blot laver en ny profil, så deres rating ikke svarer til deres styrke Godt initiativ Hennkor! | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 13:59 | |
![]() | Der er noget for alle nu anagram, så det er vist ganske fair, og der er vist ikke grund til at hænge sig i, hvordan det var engang, men tak for dit besyv :-) | |
Anagram | 2014-12-28 14:03 | |
![]() | Og tak for dit :-) Der er nu stadig masser af turneringer med maximumkrav! | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 14:07 | |
![]() | ...og så synes jeg forresten bare, at vi skal sætte stor pris på, at nogen gider at lave turneringer for os :-) Man kan jo selv stå for en, hvis man synes :-) | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 14:10 | |
![]() | ...og andre anagram, og du kan jo deltage i mange ;-) | |
Anagram | 2014-12-28 14:15 | |
![]() | Jeg klager ikke, jeg prøvede bare at besvare torbens og nuancere dit svar | |
HennKor - Ikke længere medlem | 2014-12-28 14:26 | |
![]() | torbenrj - lad mig svare på dit første spørgsmål: Jeg er sikker på, at spillerne ved, hvad en bingo er, så det er ikke derfor, at jeg har sat et krav på 200 bingoer. Men at der sættes en eller anden form for krav til turneringerne er bestemt ikke noget nyt. I de øvrige bingoturneringer er bingokravet 50 samt forskellige krav til rating. I ligaen er kravet, at man har spillet mindst 50 kampe. Ellers er der forskellige turneringer med forskellige ratingkrav, fx mindst 1500, mindst 2000, mindst 2300, højst 2000, højst 2200, højst 2300 og nogle helt uden krav. Vi er forskellige spillere på forskellige spilniveauer og med forskellige forventninger, og med denne mangfoldighed af turneringer, burde der være noget for enhver. Og ellers har andre spillere i denne tråd svaret fint på dit spørgsmål :) | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 14:27 | |
![]() | Det er jeg helt med på Anagram, og jeg understøttede det :-) | |
HennKor - Ikke længere medlem | 2014-12-28 14:34 | |
![]() | Vi er nu 20 tilmeldte til denne turnering (det gik hurtigt) :0) I løbet af i dag eller i morgen vil jeg få sat turneringen op, så vi kan komme i gang, så hold øje med tråden og lyt efter startskuddet :0) | |
holk61 | 2014-12-28 14:38 | |
![]() | Og til syvende og sidst, er det vel opfinderen af enhver ny turneringsform der bestemmer reglerne. Enhver er, så vidt jeg, velkommen til at lave og indbyde til en turnering. Tager virkelig hatten af for alle de, der holder os igang. Godt Nytår :-)) | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 15:01 | |
![]() | Hurra tak Hennkorr :-) | |
klasus | 2014-12-28 15:18 | |
![]() | Med tak... | |
HennKor - Ikke længere medlem | 2014-12-28 18:17 | |
![]() | Desværre klasus - du var lige et par timer for sent på den ;) | |
HennKor - Ikke længere medlem | 2014-12-28 18:21 | |
![]() | START: 28-12-2014 - der spilles STANDARD. POINTGIVNING - Der gives to points til den spiller, som vinder "normalkampen, 1 point for uafgjort og 0 point for tabt kamp. - Der gives der 1 point for hver bingo, der lægges. - Der gives 1 point for hvert temaord, der lægges. INDBERETNING Man indberetter i denne tråd i dette format: Spillernavn1 534 - 0 bingo - 1 temaord Spillernavn2 499 - 1 bingo - 0 temaord VINDEREN af kampen indberetter resultatet i denne tråd. I tilfælde af uafgjort aftaler spillerne selv, hvem der indberetter. Det opfordres til, at indberetningen foregår hurtigst muligt, og at modspilleren kontrollerer, at resultatet er korrekt indberettet. BINGO OG TEMAORD Når I lægger en bingo eller et temaord, så gør jer selv den tjeneste, at skrive det i spillets chat. Skriv det på en måde, så det er nemt at få øje på i chatten, når spillet er slut. TURNERINGENS START - Første runde spilles mod dem i ens egen gruppe. Man inviterer de spillere, der står under ens eget navn i gruppen, og husk at invitere til STANDARD. - Inddelingen i grupperne, samt hvem der inviterer hvem, kan ses i turnerings- og stillingsarket goo.gl/6P3g9U SPILLEDISCIPLIN Det henstilles til at spillerene udviser god spilledisciplin, således: 1. Kommunikér med dine medspillere, enten i turneringstråden, på chat eller ved personlig besked gennem Ordkamp. 2. Lav aftaler, hvis du har brug for at spille kampene uden for de fastsatte perioder. 3. Informér turneringslederen, hvis der sker noget uforudset, som forhindrer dig i at spille. 4. Overhold alle deadlines. 5. Gennemfør dine kampe - at afbryde en kamp hvis der findes andre muligheder (bytte eller lægge bogstaver) er ikke accepteret. At starte en kamp en af de første dage og så trække kampen helt hen til slutningen af deadline UDEN at kommunikere med modspilleren, betragtes som dårlig spilledisciplin. Det betragtes ligeledes som dårlig spilledisciplin at vente til sidste dag med at udfordre en modspiller, med mindre man indbyrdes har aftalt det! Hvis en udfordring trækker ud (uden aftale og enighed herom) er det tilladt for modspilleren at udfordre. SPILTERMINER 1. runde: 04-01-2015 2. runde: 09-01-2015 3. runde: 14-01-2015 4. runde: 19-01-2015 TEMA Tema: LUFTFART Temaord: LANDING, ROTORER, BALLON, BIPLAN, JETFLY, PROPEL, VINGER, DRONE, HØJDE, PILOT Pointgivende temaord skal være NØJAGTIG som de står ovenfor. Så fx PILOTER eller BIPLANS accepteres ikke som et temaord. De to første ord, LANDING og ROTORER vil - hvis de lægges som en bingo - give 2 point. Temaord, som bygges op af eksisterende ord tæller som temaord. Hvis fx modstanderen har lagt PROP, og man kan lægge EL til, så det bliver PROPEL, tæller det som pointgivende temaord. Temaordene gentages ved hver opdatering, ligesom de står i turneringsarket, goo.gl/6P3g9U OPDATERING Stillingsarket tilstræbes at blive opdateret mindst 1 gang i døgnet. TURNERINGSARKET Link til turneringsarket: goo.gl/6P3g9U Det var meget tekst på én gang - håber det er forståeligt. I spørger bare, hvis der er noget I er i tvivl om. Når turneringen er slut, tager vi en evaluering, hvor vi finder ud af, om noget skal ændres. God fornøjelse :) | |
tcoxen - Ikke længere medlem | 2014-12-28 18:45 | |
![]() | Det var godt nok nogle flotte ord, du har valgt. Jeg kan anbefale at kopiere dem og sætte dem ind i chatten, så man har dem ved hånden. Og tak fordi du har sat denne nye turnering op. Altid sjovt med noget nyt. | |
Maj-BrittH | 2014-12-28 19:03 | |
![]() | Hvordan kopierer du de ord til chatten ctoxen ? | |