Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Mis Mifune | 2017-04-26 20:13 | |
![]() | Reserve | |
dhc | 2017-04-27 09:23 | |
![]() | Tema-turneringen #7 er nu sat op - goo.gl/GI545e I 1. runde spiller vi imod modstanderen i egen gruppe. Inviter den/dem, der står under dig selv. Temaord som bingo/2 point: PAPRIKA, ANEMONE, KAMILLE, AKELEJE Temaord 1 point: Disse står i skemaet - Karl, Tage, Svend, Anker, Jens, Hans, Frank, David, Palle, Kaj, Jon, Ellen, Maj, Åse, Bodil, Helle, Line Der findes mange andre, og dem får I selvfølgelig også 1 point for. I får selvfølgelig også 1 point for bingo HUSK at skrive ordet i chat og når I indberetter i tråden. Temaord som bygges op af et allerede lagt ord, tæller som gyldigt temaord. Hvis fx der er lagt ALLE, og man kan lægge P foran, så bliver det til PALLE, tæller det som pointgivende temaord. Husk at notere alle ord/bingoer i chatten straks efter de er lagt. Vinderen skal huske at indberette resultatet her i tråden, snarest efter kampens afslutning (helst samme dag), så resultatet ikke forsvinder. INDBERETNING: Spillenavn + antal point + antal bingo + antal tema ord, skriv hvilke hvis bingo er et temaord, skrives også dette ord. Taberen skal kontrollere, at vinderen har indberettet, er det ikke sket dagen efter kampen, skal taberen indberette. Hvis der er nogle, som ikke kan spille i en periode, skrives det i tråden. Husk at få inviteret - skriv gerne en besked i tråden, hvis man ikke har mulighed for at invitere med det samme, så modstanderen ikke venter forgæves på en invitation. Er man ikke blevet inviteret eller har hørt noget efter et døgn, skal modstanderen invitere. OBS OBS OBS OBS Gittesyhler spiller ikke før 30/4 Rigtig god fornøjelse til alle :-) | |
Anagram | 2017-04-27 09:35 | |
![]() | Dhc, Vil det sige, at hvis jeg fx skriver Anna, så får jeg også point? Jeg tænker at der kan blive diskussioner om hvad man kan hedde, men så må du vel være overdommer... :-) | |
dhc | 2017-04-27 09:52 | |
![]() | Nu er det jo ikke alle navne, som står i retskrivningsordbogen fra 2001, og Anna står der ikke. De navne jeg har tænkt på, er navne som også kan være noget andet. F.eks frede, Kim, mark, per, Lotte, rene, Agnes, Ebbe, rosa, jasmin, bjørn. Der er mange , I må prøve jer frem og der er mange blomsternavne som også er pigenavne. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-27 10:16 | |
![]() | Det er en farlig kategori! For det første, så er der ingen i Danmark, der er registreret med navnet Akeleje. Her er linket til Danmarks Statistik www.dst.dk/da/Statis...or Mange?da For det andet, hvad med udenlandske navne, som f.eks. Ly, Hen, Penny? | |
Anagram | 2017-04-27 11:27 | |
![]() | Men Anna bliver godkendt, fordi det er en indisk møntenhed, har skrevet det masser af gange! Ja, Ly bliver vi da nødt til at godkende :-) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-27 11:32 | |
![]() | Anagram, du må huske forkert, for Anna står ikke i RO, ej heller i Ordkamps ordliste - det tætteste, jeg kan komme på er Annal :-) | |
telib | 2017-04-27 11:52 | |
![]() | Hvad med Bo, Ib, Ea , jeg har ikke ordbogen, skal man bare skrive dem og så vurderes det efter indberetning ? | |
dhc | 2017-04-27 11:53 | |
![]() | Akeleje er med i godkendte fornavne. Det er Hen så ikke, jeg må se på det løbende | |
nroc | 2017-04-27 12:08 | |
![]() | Telib, EA og IB godkendes alligevel ikke, mener jeg. Altså af app'en. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-27 12:22 | |
![]() | dhc, du har ret, Akeleje er god nok som navn, selvom der ikke er nogen, der har navngivet deres barn det (endnu) :-) Men der er virkelig mange mærkelige, godkendte navne. | |
ktml57 | 2017-04-27 12:59 | |
![]() | Man kan vel kun bruge navne som godkendes som ord i i ordkamp, fx Lars duede ikke ? Rose gjorde? | |
UffeBNielsen | 2017-04-27 13:40 | |
![]() | hvorfor ikke bare vedtage 10 det handler om, som vi plejer.... | |
Mettroful | 2017-04-27 14:12 | |
![]() | - benteA: 552 - 348. Bingo 1-0. 4 bonusord til Bente (bo, Jens, rosa og sten) | |
biwo | 2017-04-27 14:37 | |
![]() | Biwo. 589 + 2 Bingo + Sine Maj-BrittH. 421 + Bingo + Lis og Ellen Der kommer mange forskellige navne på "bordet". Sjovt | |
Maj-BrittH | 2017-04-27 16:27 | |
![]() | Uffe, jeg tænker, at dhc laver en ekstra krølle, netop fordi det ikke skal være, som det plejer. Det er da sjovt. Og ja, det er kun, hvis navnet godkendes, det tæller for et point, så der er vel ikke så mange navne, der kan være uenighed om. Som dhc skriver, vil en del af dem have dobbelt betydning, f.eks. tue. | |
UffeBNielsen | 2017-04-27 16:31 | |
![]() | Point taken. Vi lader evt tvivl afgøres af lederen. :-) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-27 17:29 | |
![]() | Det bliver en sjov tråd at følge, da der er uhyggeligt mange navne, som også betyder noget andet her i Ordkamp. Nu er jeg godt nok ikke med i turneringen, men jeg kender en håndfuld vietnamesiske navne, som godkendes både i Ankestyrelsen ast.dk/born-familie/...e- fornavne og her i Ordkamp. Så det bliver spændende, hvad folk disker op med, og der kan jo blive en hel del point ud af sådan en kamp :-) Farligt men sjovt tema! | |
holk61 | 2017-04-27 17:47 | |
![]() | Enig Horsens, er heller ikke med af samme grund, men held og lykke til alle onomastikkerne 👍 | |
biwo | 2017-04-27 19:53 | |
![]() | Jo jo, Horsens - se bare:) Biwo. 497 + 2 Bingo + Ly, Rut, Pi, Bo dhc. 400 + 1 Bingo + Åse, Mark, Gry | |