Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
IFC | 2018-12-28 11:55 | |
![]() | 20 - lige | |
c2357 | 2018-12-28 12:43 | |
![]() | Så er besætningen fuldtallig. Der bliver ikke meget tid til at studere DDB. Afsejling forventets i aften senest i morgen. | |
Anagram | 2018-12-28 13:30 | |
![]() | Reserve :-) | |
Anagram | 2018-12-28 13:31 | |
![]() | Ulige | |
doex | 2018-12-28 14:11 | |
![]() | Reserve lige | |
telib | 2018-12-28 16:38 | |
![]() | Reserve lige | |
Garp | 2018-12-29 04:20 | |
![]() | Reserve ulige | |
torbenrj | 2018-12-29 05:56 | |
![]() | Du er en modig mand C... sidst man lavede noget i den her retning (dengang med navne) endte det, som jeg husker det, i rent kaos - jeg siger dig - folks fantasi kender ingen grænser.... god fornøjelse ;-) - og godt nytår til dig og alle andre herinde... | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2018-12-29 07:09 | |
![]() | Haha, Torben, kongekommentar :-) | |
c2357 | 2018-12-29 17:18 | |
![]() | Tak til prinsesse toben og overheksen jeg elsker også jer :•D Så går vi gang Lad os tage det nemme først i udfordrer dem der står ud for jeres navne i battleskemaet: Runde 1. Der er ingen tillæg for bingoer og dets lige. en sejr giver 2 pt., uafgjort 1 og tabte kampe giver 0. Holdtillæg: Der er holdtillæg for tidsbegreber dvs. tidsbetegnelser, tidsrum, tidspunkter som er lagt på brættet, noteret i chatten og rapporteret sammen med kampscoren i tråden. Ordstamme-reglen: Ordet reduceres altid til dets stamme dx. UGES, UGER, UGENS &c bliver til UGE. I må godt rapporterer det i den form det er skrevet men det bliver reduceret ved pointberegning. Fx hvis der står UGER på brættet er UGERS ikke et nyt ord. Der må stjæles-reglen: Uanset hvem der har lagt ordet er det den der først noterer det i chatten som får det. Når man ser et tidsbegreb er det bare med at snuppe det og skrive det i chatten Protest-reglen: Har en spiller skrevet et ord i chatten som i bestemt ikke synes er kan i skrive PROTEST (det behøver ikke være med stort) i chatten. Når der indrapporteres kan i tilføje * til ordet for at markere at der er blevet protesteret fx UGLE* der er opført UGLE som tidsord i chatten og modstanderen har protesteret. Et ord som der ikke er blevet protesteret over er gyldigt også selvom det slet ikke er et gyldigt tidsbegreb. Der kan kun protesteres lige efter et ord er opført i chatten og der endnu ikke er foretaget et nyt træk. Ord må kun skrives i chatten lige efter det træk som dannede ordet (eller ordene). Opdager man et ord som er opstået tidligere i spillet er det ikke brugbart. Overdommer: Den Danske Ordbog er overdommer i tilfælde af protest beskrives begrebet med tid eller et andet tidsbegreb er det gyldigt ellers ikke Først til mølle-reglen: Et tidsbegreb giver kun point første gang det indrapporteres. I notere naturligvis bare løs i chatten, men hvis begrebet allerede er indrapporteret i en tidligere kamp i tråden giver det 0 point. Det gør ikke noget I ikke har styr på hvilke ord der er gået og skriver dem alligevel de giver bare ikke noget. Pointberegning: Et tidsord giver 10% af ordstammens vægt altså fx UGE = (4+3+1)/10 = 0,8 pt. Bliver en protest accepteret bliver pointene tildelt modstanderen, Bliver en protest afvist fordobles værdien af ordet. Så mange var ordene er der spørgsmål, og problemer vi har overset (det er der sikkert) så ordner vi det med ad hoc-regler. Der var i øvrigt 13 som var født i ulige år, 3 tilfældige ulige er derfor blevet et år yngre (eller ældre) og er flyttet til gruppen af lige det blev Humor, Missclay og sjw. De Ulige er: BenteA Chilli4545 gittesyhler hannelund LSHo luc Ringe tcoxen Tove ullac De Lige er: acjmo74 c2357 danishhottie dhc Humor IFC Missclay nroc OrdMesteren sjw Runde 2: fløjtes i gang 3. januar Battlen er slut 8 januar kl 22. Som bemærket (vide supra - som man siger når det skal være fint eller ihvertfald latin): Det bliver godt det her det kan kun gå galt ;•) bit.ly/OKBatNÅ | |
c2357 | 2018-12-29 17:21 | |
![]() | Hov, hvis de lige synes de ulige er for langsomme, må de godt kickstarte dem. | |
c2357 | 2018-12-29 17:31 | |
![]() | Glemte en ting: Blanke regnes for det bogstav de er lagt som. Kommer der tidsord med Q eller W giver disse bogstaver som Z altså 10 pt. | |
sjw | 2018-12-29 18:22 | |
![]() | Jubii. Det lyder syper sjovt! ..om ike andet for de af os der ikke er bange for at skulle bruge vores fantasi.... | |
torbenrj | 2018-12-29 18:36 | |
![]() | Ros til C: du er ikke bange for toget, når det holder stille - og du har tænkt over en del, ka’ jeg godt se... og altid dejligt når nogen vil/tør tage initiativer til glæde for andre.... ROS herfra... | |
sjw | 2018-12-29 19:26 | |
![]() | Saver bare din deltagelse torben | |
c2357 | 2018-12-29 20:06 | |
![]() | Tak Torben :•) Har allerede støt på en del overvejelser. Når et ord refererer til noget der tager tid er det essentielt at det er tiden som er kernen ikke det der tager tiden. Fx SATS det er en afgrænset periode i et stykke musik, men indholdet at ordet er ikke den tid stykket tager men det musik, de noder der tager tiden, altså ikke et tidsord. NØLE betyder af være lang tid om noget, men det går ikke på den tid man er om det, men den handling man er længe om, også selvom handlingen er uspecifik, altså ikke tidsord. NÆ er et tidsord det betyder den periode månen er aftagende det er perioden ikke "månen" eller "aftagende" der er kernen, hvorfor det også er at finde i "i ny og næ" NY er altså også tidsord. | |
sjw | 2018-12-29 20:12 | |
![]() | Hmm, så dur ile nok heller ikke... | |
torbenrj | 2018-12-29 20:55 | |
![]() | Sjw - jeg er ikke så god til de spiltyper, hvor det drejer sig om alt muligt andet end at vinde spillet. Jeg spiller for at vinde og ikke for at jagte ny eller næ - eller en Bingo for den sags skyld...elsker dog lms - men du ser mig aldrig bytte e’et bogstav i første runde... ;-) hehe | |
tcoxen - Ikke længere medlem | 2018-12-29 21:29 | |
![]() | Vil gerne lige spørge om først-til-mølle. Hvis min modstander har lagt ex. næ i en kamp, og jeg selv lægger næ i en anden kamp, er det så den, der først afslutter sin kamp og indrapporterer, som får points. | |
IFC | 2018-12-29 21:32 | |
![]() | Hvis man skal protestere, så det så kun noteres i tråden, eller også her med det samme? Har protesteret over “næ” | |