Spillerum
Giraffen3
Krokodillen0
Indloggede3
Mobilspil
Igangværende2 855
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
UffeBNielsen2022-01-27 17:27
Antal indlæg: 9159

Glem ikke Nordvest FC nåede semifinalen i pokalen i 2008-9. Tabte til FCK mener jeg.
 
Himmelpinden2022-01-27 17:51
Antal indlæg: 6098

Uh jeg hader når de kalder sig noget andet end det de er.
 
Himmelpinden2022-01-27 18:28
Antal indlæg: 6098

Vi må have sluttet runde 8 ordentlig af og tage afsked med Lonechri, Nørholm, dhc og Ladyjane. Tak for nu og på gensyn.

Vi er nu nået til kvartfinalerne, som nævnt længere oppe har biwo fornøjelsen af juul75.
Selv møder jeg sjw og hun rækker kraftigt ud efter de 5 point der er for mit hoved på et fad.

Deadline mandag kl. 21.

God fornøjelse.

rb.gy/p5jhod
 
Himmelpinden2022-01-27 19:36
Antal indlæg: 6098

juul75 har sin egen spændende historie så den tager vi lige i et skriv for sig selv. Alt for vigtigt til at blive indhyllet i en fodbold/by tråd.

juul75 som jo også hedder Lasse stammer som bekendt fra Tølløse. Hvem stammer fra Tølløse? Michael Rasmussen selvfølgelig, kyllingen fra Tølløse. Han havde helt sikkert vundet Touren hvis han ikke var blevet pillet ud, bl.a fældet af Jesper Worre som selv har taget doping. Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt. Michael Rasmussen er vi absolut ikke enige om herhjemme, så det er et emne vi forbigår i tavshed.
Tølløse er en by i Holbæk kommune, Lasse har spillet i Holbæk B & I hvilket fører os videre til Holbæk by som vi ikke er helt færdige med og et lille hængeparti med fodbolden også på opfordring af Uffe og torben.
Holbæk B & I havde en sort periode i historien fra 2008 til 2014 hvor de hed Nordvest FC. Den slags gør man typisk for at tiltrække sponsorer og tilskuere fra et større område. Eksempel FC Nordsjælland som er lig med Farum Boldklub. Nordvest FC nåede som Uffe påpegede semifinalen i pokalen (som 2. divisionshold) i 2008-2009. De slog superligaholdene Sønderjyske og Horsens ud med henholdsvis 1-0 og 2-1. Første divisionsholdet AB røg efter straffe inden FC København blev for stor en mundfuld, men Nordvest FC formåede at bringe sig foran i parken, men blev et samlet nederlag over 2 kampe på 1-6.

Susanne Augustesen er også født i Holbæk. For dem som ikke kender hende var hun fodboldspiller og med på det landshold som i 1971 vandt det uofficielle Verdensmesterskab for kvinder som foregik i Mexico. Hun var 15 år i 1971 og scorede alle tre mål i finalen mod Mexico som Danmark vandt 3-0 foran 110.000 tilskuere. Lidt en bedrift af en 15 årig. Senere var hun professionel 20 år i Italien, hun var vel datidens Pernille Harder.
Af andre kendte Holbæk borgere er der forfatteren Kristian Ditlev Jensen, Connie Hedegaard, Jim Lyngvild, Brian Mikkelsen, fodboldspilleren Christian Poulsen, den tidligere Landstræner i håndbold Torben Winther og så deres borgmester Christina Hansen. Ved valget i 2017 lykkedes det hende som 25 årig at blive Danmarks yngste borgmester nogensinde. Hun er socialdemokrat og ved det netop overståede valg i november 2021 hentede hun alene 60 % af stemmerne. Ikke partiet men hende alene. Virkelig imponerende. Hvad gør hun så anderledes? F.eks flytter hun sit kontor ud i omegnsbyerne en gang om ugen. F.eks. Tølløse i tirsdags og tirsdag i næste uge kunne det så være Vipperød. Så tager hun nogle dage ud hvor hun er i praktik, f.eks. en daginstitution, et plejecenter hvor hun er der på en hel vagt og dermed kommer hun tættere på på både borgere og ansatte. Rigtig god idé hvis i spørger mig.

Må være nok om Holbæk for nu. Mere følger om den kære juul.
 
Himmelpinden2022-01-27 20:57
Antal indlæg: 6098

Den gode Lasse aca juul75 skal vi jo også lære at kende lidt bedre. En af hverdagens helte vil jeg kalde ham.
Han er far til blandt andet en en autistisk dreng og så er han musikpædagog.
Han arbejder på et bosted for voksne autister, hvor mange af dem ikke har et sprog og hvor musik og rytmik er med til at stimulere deres nervesystem.
Der findes en del interessant forskning på området om hvor stor betydning musik kan have for mennesker med autisme.
Min egen datter arbejder forøvrigt også på et bosted for autister, men helt sikkert ikke samme sted, da hun arbejder i Brejning mellem Vejle og Fredericia.
Den kan være ret barskt. Så hatten af for hr. Juuls indsats. Tak for dig.

rb.gy/p5jhod
 
b-tennispige2022-01-27 22:06
Antal indlæg: 58

Spændende læsning🙏& #128591;🙏
 
Kvo762022-01-28 11:51
Antal indlæg: 1188

- kal_kat 532-381
 
biwo2022-01-28 19:43
Antal indlæg: 13926

Biwo 545
Juul 437
 
juul752022-01-28 19:46
Antal indlæg: 473

Tak for denne gang - og for de pæne ord, Himmelpind. :)
 
torbenrj2022-01-29 08:16
Antal indlæg: 3847

Torben-Uffe 533-431
 
nroc2022-01-29 08:56
Antal indlæg: 5611

Jeg har først her til morgen læst mig gennem tråden og kan sket ikke få armene ned over de gode og vedkommende historier og indblik i andre ordkæmperes liv. Tak for det, Jens! Du er skøn - jeg er især vild med, hvirdan det lykkes dig at få de fleste historier drejet ind på noget med fodbold. Det er ligesom med min mand og emnet naturvin. :-D
Glæder mig til næste spin-off, hvor jeg ikke kun skal være med på en kigger. :-)
 
torbenrj2022-01-29 10:33
Antal indlæg: 3847

Spændende at få biwo’s livshistorie…;-)
 
Himmelpinden2022-01-29 10:33
Antal indlæg: 6098

Velbekom juul, det må snart være din tur til at tage pokalen.

Tak Neel, det er sødt sagt, havde egentlig besluttet ikke at gøre det i næste, da det er lidt krævende og en hårfin balance med ikke at udlevere folk og nogle ved jeg ville ikke ønske at fortælle om dem selv. Så overvejer lige om jeg giver det et skud mere:-)

Har prøvet om jeg kan linke naturvin til fodbold. Det er simpelthen ikke lykkedes. Ved Michael Laudrup importerer vin, men kan intet sted finde han også sælger naturvin.
 
Himmelpinden2022-01-29 10:36
Antal indlæg: 6098

Biwo bor så vidt vides i Århus og som Vejle fan kan jeg simpelthen ikke skrive om de hviiie fra Fredensvang, så må finde en anden indgangsvinkel tror jeg.
 
Himmelpinden2022-01-29 10:53
Antal indlæg: 6098

Nu har vi jo vores allesammens acjmo74 som stort set er venner med alle fra ordkamp på Facebook:-) og derfra er det en smal sag at finde biwo. Hun er fra Vejle, så alt er godt:-)
 
sjw2022-01-29 11:30
Antal indlæg: 5430

Sjw 543
Himmelpinden 408
 
Himmelpinden2022-01-29 11:44
Antal indlæg: 6098

Jeg blev totalt udspillet af Signe (der inkassere 5 point) og takker af for nu sammen med kal_kat, Uffe og juul. Tak til os.
Så er der 4 tilbage. Kvo med to sejre, biwo med en sejr og så torben og sjw der har første sejr til gode.

Semifinalerne er klar med deadline tirsdag kl. 21.

De to tidligere vindere biwo og Kvo mødes i den ene og
torben og sjw i den anden semifinale.

God fornøjelse:-)

Der følger lidt mere om biwo senere i dag.

rb.gy/p5jhod
 
Himmelpinden2022-01-29 16:04
Antal indlæg: 6098

Jeg er jo slået ud nu og vi er Corona ramte herhjemme så har masse af tid.
Nu skal vi jo lære biwo lidt bedre at kende. Hun er jo utrættelig leder af LMS standard gennem flere år. Så har hun en søster der også spiller ordkamp Ruth k.
Biwo står for Birthe Worm og stammer fra en lille gård i Store Lihme som er en bette by cirka 16/17 km fra Vejle. I rigtig gamle dage hed den bare Lihme, men på et tidspunkt efter 1935 fik landsbyen vokseværk og blev delt op i Lille Lihme og Store Lihme.
Birthe er ud af en søskende flok på 7 og hendes forældre var de første til at få telefon, hvilket gav et rend af naboer der skulle låne telefonen. Dengang var det jo ikke til hyggesnak, men når man skulle give en kort besked.
Jeg husker fra min egen barndom (er født på en gård i Thy og tror centraldamerne blev afskaffet noget tidligere i KBH end i Thy). Når men var vel 5 eller 6 år og skulle passes af min farmor og farfar som også var gårdmænd og sådanne nogle sov til middag, de startede nok også tidligt. Nå men mine forældre satte mig af udenfor og kørte og så gik jeg ind og der var ingen derinde og jeg blev ked af det. Så ringede jeg op til centraldamen og hun trøstede mig indtil min farmor dukkede op. Hun var bare inde og sove:-)
Nå men tilbage til Birthe hun følger jo med i hvordan det går med VB (Vejle Boldklub) og også gymnastikforeningen i Århus (AGF) om jeg så boede 400 år i Århus kunne jeg ikke nære sympati for den klub, skrækkelig tanke:-( hun har boet i Århus siden 1974. Nå men det skal ikke ligge Birthe til last der gemmer sig nemlig medaljer i hendes historie. Hun har dyrket håndbold på serieplan i mange år og da hun var omkring de 40 begyndte hun at dyrke orienteringsløb (en interesse hun vistnok deler med Uffe) og da hun nåede i 50'erne er det lykkedes at hente DM medaljer i 50+ klassen et par gange. Hun stillede op for Aarhus 1900 orientering. Birthe er desværre blevet slidgigt ramt, så aktivitetsniveauet er knap så højt som tidligere.

Der er masse af andre spændende ting, men alt guldet skal jo ikke bruges på en gang.
 
biwo2022-01-29 17:00
Antal indlæg: 13926

Uh den gode Himmel er god til historier: den med opdeling af Lihme i Store og Lille kendte jeg ikke:-) - og altid godt at få Thy historier:.)
Kender du Maria Hellebergs slægshistorie: Kvinderne fra Thy, Søstrene fra Thy og nu også Barnet fra Thy?
 
Himmelpinden2022-01-29 17:15
Antal indlæg: 6098

Jeps biwo jeg er jo gammel boghandler:-)

Min far stammer fra Thy, så den første af bøgerne købte jeg 10 af og forærede til min mor, mine fastere og min fars svigerinder. Han er ud af en søskendeflok på 10:-)

Den sidste har jeg ikke nået at læse endnu.
 
Viser side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?