Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Humor | 2017-03-07 19:32 | |
![]() | Ups! Havde set forkert :-(, glem mit opslag :-) | |
Humor | 2017-03-07 19:34 | |
![]() | Ny undren :-).... "Baronet" bliver ikke godtaget, hvad er forklaringen? På forhånd, tak :-) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-03-07 21:21 | |
![]() | Baronet fandtes i RO 1955, men ikke siden... Du må nøjes med at skrive baronen :-) | |
Humor | 2017-03-08 09:53 | |
![]() | Ok, mange tak :-) | |
UffeBNielsen | 2017-03-10 10:13 | |
![]() | Fik afvist 'tyranen' ? Iflg ordnet kan man både med og uden konsonantdobling? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-03-10 10:41 | |
![]() | Desværre ikke i 2001 :( rohist.dsn.dk/?lemma=tyra n | |
ABN | 2017-03-10 12:25 | |
![]() | Horsens, findes der en oversigt over "kendte fejl" som afventer at blive rettet, altså ord som fejlagtigt godkendes og ord som burde godkendes men afvises ? Den kunne være god at have når der nu ikke er nogle aktuelle planer og at få fejlene rettet. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-03-10 13:43 | |
![]() | ABN, fejlrettelser sker, så snart, jeg får tid og overskud til at lave en sådan liste. Den er mere omfangsrig end først antaget. Det drejer sig ikke kun om de mange ord, spillerne indberetter, men om hele "ordgrupper", f.eks. adj. der ender på -er, hvor det er galt med gradbøjningen... | |
ABN | 2017-03-10 16:59 | |
![]() | Netop derfor kunne det være rart med en liste over alt det som er nævnt i denne tråd, da det er omfattende og ikke bliver rettet i nærmeste fremtid. Vi risikerer at spørge om de samme ting flere gange !! | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-03-20 14:08 | |
![]() | Her er så listen over ord, der skal tilføjes og fjernes. Jeg skriver en dato, når jeg ved mere. Ord tilføjes: Dunklere, dunklest, dunkleste Enklere, enklest, enkleste Simplere, simplest, simpleste Sjoflere, sjoflest, sjofleste Skumlere, skumlest, skumleste Spinklere, spinklest, spinkleste Svimlere, svimlest, svimleste Uslere, uslest, usleste Ædlere, ædlest, ædleste Æklere, æklest, ækleste Ødslere, ødslest, ødsleste Bistrere, bistrest, bistreste Bitrere, bitrest, bitreste Digrere, digrest, digreste Dystrere, dystrest, dystreste Fagrere, fagrest, fagreste Hamprere, hamprest, hampreste Iltrere, iltrest, iltreste Labrere, labrest, labreste Lumrere, lumrest, lumreste Lutrere, lutrest, lutreste Lækrere, lækrest, lækreste Magrere, magrest, magreste Muntrere, muntrest, muntreste Pauvrere, pauvrest, pauvreste Proprere, proprest, propreste Sikrere, sikrest, sikreste Skingrere, skingrest, skingreste Smækrere, smækrest, smækreste Snævrere, snævrest, snævreste Sobrere, sobrest, sobreste Svangrere, svangrest, svangreste Taprere, taprest, tapreste Ulækrere, ulækrest, ulækreste Usikrere, usikrest, usikreste Vakrere, vakrest, vakreste Viltrere, viltrest, viltreste Vævrere, vævrest, vævreste Agtsomst, agtsomste Brydsomst, brydsomste Ensomst, ensomste Følsomst, følsomste Glemsomst, glemsomste Grusomst, grusomste Hygsomst, hygsomste Ilsomst, ilsomste Langsomst, langsomste Lønsomst, lønsomste Morsomst, morsomste Møjsomst. Møjsomste Nænsomst, nænsomste Nøjsomst, nøjsomste Pinsomst, pinsomste Rædsomst, rædsomste Skønsomst, skønsomste Skånsomst, skånsomste Slidsomst, slidsomste Smitsomst, smitsomste Snaksomst, snaksomste Sparsomst, sparsomste Sælsomst, sælsomste Trælsomst, trælsomste Tænksomst, tænksomste Tålsomst, tålsomste Uagtsomst, uagtsomste ufølsomst, ufølsomste umorsomst, umorsomste uskønsomst, uskønsomste uskånsomst, uskånsomste utålsomst, utålsomste uvejsomst, uvejsomste uvirksomst, uvirksomste vagtsomst, vagtsomste varsomst, varsomste vildsomst, vildsomste virksomst, virksomste Voldsomst, voldsomste Ynksomst, ynksomste Dårligst, dårligste Kærligst, kærligste Nyet, nyets Uligt Forlods Tævs Afskyes, afskyer Skyes Grovere Penges Udfries, udfrier Faktaene, faktaenes ------------------------- -------- Ord fjernes: Myrne, myrnes Flestere, flestest, flesteste ariskere, finskere, fynskere, græskere, irskere, jyskere, lapskere, lybskere, maliskere, mønskere, nubiskere, norskere, polskere, samskere, valskere, vælskere, ærøskere, tyskest, tyskeste, udanskere, Dedem Slåenne, slåennes aftness bluess brydess dagess eness fattess findess flovess forældess færdess gantess grønness hentæress kappess kivess kløjess knoppess krigess kævless ledess løvess lykkess længess mindess mislykkess mistrivess mundhuggess mødess næbbess næbess nøjess omgåss rygtess ræddess sess skyldess skændess stortrivess strengess stridess syness timess toppess tottess trivess træffess trækkess trættess tvistess tykkess tækkess vantrivess vederfaress vredess væmmess | |
ABN | 2017-03-20 17:20 | |
![]() | Flot arbejde Horsens ;-) Kunne det være en ide at lægge listen i en selvstændig tråd som kun Admin kan opdatere hvis/når der findes flere fejl ? | |
nroc | 2017-04-03 13:05 | |
![]() | Jeg har søgt på IOTA i forummet og kan forstå, at ordet er blevet fjernet fra ordlisterne på et tidspunkt. Hvorfor det, når denne form er godkendt? | |
Nørholm | 2017-04-03 17:46 | |
![]() | IOTA er først godkendt i RO i 2012, så den gæld's ik' ;-)) | |
nroc | 2017-04-03 18:41 | |
![]() | Interessant. For det har altså stået på listen få et tidspunkt, men er så blevet fjernet. En skam. Det er et godt vokaldump. | |
torbenrj | 2017-04-08 01:08 | |
![]() | Hvordan kan min modstander få godkendt linjerers? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-08 10:31 | |
![]() | LINJERER er et navneord. Ordet er udgået i 2012. rohist.dsn.dk/?lemma=Linj erer | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-22 01:28 | |
![]() | @steennielsen, jeg har fundet ud af, hvordan ordet DEDEM er opstået. Det er ordene De og Dem, der på mystisk vis er trukket sammen, således også DeDeres :-0 Begge ord fjernes snarest fra listen, så snart jeg er færdig med at pløje igennem hele ordlisten!!! | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-22 01:51 | |
![]() | Har fundet fejl som flovesr, krigesr, omgåsende!! :-0 | |
Missclay | 2017-04-25 20:00 | |
![]() | Hvordan kan en bingo som kiltende godkendes | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2017-04-25 21:20 | |
![]() | Kilte er et verbum, som er røget ud af RO i 2012, og jeg har ikke kunnet finde ordets betydning på sproget.dk. Derimod fandt jeg dette udsnit fra en bog af Peter Seeberg: "Solen var stadig fremme, omend lavere, da de atter kom ud, knappende bukser og kiltende skørter ned, strygende hår tilbage og trækkende skæghvirvler i lave..." | |