Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
All in | 2011-07-02 15:51 | |
![]() | jeg vil gerne have min LANDMINE med i tilføjelserne :-) | |
SteenKR - Spil admin | 2011-07-03 13:34 | |
![]() | Så skal du henvende dig til Sprognævnet og opfordre dem til at inkludere landmine i RO 2012... | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2011-07-14 21:25 | |
![]() | Måtte ikke oprette en ny tråd med nye ord, der engang skal tilføjes ordlisten, for synes de her tråde er blevet for lange og forvirrende :( » Ikke korrekt ord: BESKT. besk adj., itk. d.s. el. -t. PS. er der nogen der ved hvad "itk. d.s" står for??? | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2011-07-14 22:01 | |
![]() | Der kommer for mange af de samme spørgsmål, som svares i forskellige tråde, og derfor bliver der gentagende spurgt om de samme ting, da ingen kan finde svaret, da de kigger i en anden tråd. Derfor skal det foregå i én tråd, da vi ikke skal rende rundt blandt forskellige tråde for at finde ord og argumenter for hvorfor de skal fjernes/tilføjes. Derudover er der en søgefunktion, hvis nogle skulle lede efter noget bestemt. Med hensyn til forkortelser i RO, fandt jeg denne side: ordnet.dk/ods/forkor...rk ortelser Der står at "intk." (er det samme som itk") betyder "Intetkøn" og at "d.s." betyder "det samme (specielt ved bøjningsangivelser = uden endelse)". Caw | |
lepenepe | 2011-07-14 23:32 | |
![]() | Fint nok - er helt enig i at forums mange tråde efterhånden er temmelig svære at finde rundt i... Men en ide kunne være at oprette to særlige tråde - en for ord, der skal tilføjes og en for ord, der skal fjernes. Så kunne I adms måske få magt (hvis I da ike har det i forvejen?) til at fjerne/flytte indlæg der er irrelevante i netop disse to særlige tråde. Alt sammen med det formål at gøre det enklere at opdatere ordlisten... | |
BBB | 2011-07-15 12:07 | |
![]() | Jeg forsøgte sådan mest i desperation, at forlænge grønt med et s - det blev til min overraskelse godkendt, samtidig havde jeg skrevet syld - nogle gange lægger jeg bare nogle bogstaver sådan lidt tilfældigt for at se om noget blive godkendt, og det var altså forlængelsen, jeg ville afprøve, da der var 2 røde felter at gøre godt med, hvis det var muligt. Til min store overraskelse gav det 135 point. Så 2 spørgsmål: Hvorfor kan man skrive grønts (er det fordi ordet samtidig betyder noget med grøntsager, eller kan man også skrive rødts, blåts osv.), og hvad er er syld? | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2011-07-15 12:21 | |
![]() | Vi kan flytte tråde, ikke indlæg. Svar til BBB: GRØNT er også et substantiv, og bruges som du siger, når man refererer til grøntsager. Eksempel: "Frugt og grønt". Derfor kan der komme S efter. SYLD er ifølge Den Danske ordbog et "fundament under en (bindingsværks)bygning, bestående af natursten der ikke er muret op til en egentlig sokkel". Caw | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2011-07-20 01:18 | |
![]() | » Ikke korrekt ord: STØRSTE Skal ordet ikke tilføjes? | |
lepenepe | 2011-07-20 10:51 | |
![]() | BESKT bør også tilføjes... | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2011-08-01 20:15 | |
![]() | Tilføjes: LØBSKT » Ikke korrekt ord: LØBSKT løbsk adj., itk. d.s. el. -t. Fjernes: EPS | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2011-08-11 23:26 | |
![]() | Hovsa, den her skulle have været tilføjet i sidste omgang: Ikke korrekt ord: NURSE. | |
store-A | 2011-08-14 19:48 | |
![]() | GREV skal tilføjes - i overenstemmelse med, at vi sidst blev enige om at tilføre titlerne FRU og KONG. | |
store-A | 2011-08-14 19:49 | |
![]() | tilføje, mente jeg ... | |
itj | 2011-08-18 21:15 | |
![]() | Jeg har lige skrevet BARNE! Regnede på ingen måde med, den gik, skulle bare lige prøve ... og det kunne man altså ... hmmm | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2011-09-02 12:28 | |
![]() | Havde et spil, hvor modstanderen skrev VRÆLT. Det hedder da VRÆLET oder??? I et andet spil klagede modstander over, at PRYDET ikke blev godkendt, hvilket det burde. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2011-09-02 18:07 | |
![]() | PHI - ordet står ikke i RO, hvorfor bliver det egentlig godkendt??? PHIS godkendes også. Begge skal vel fjernes, når vi får samlet nok sammen. | |
itj | 2011-09-04 20:57 | |
![]() | Prøvede KLÆDERS - det burde da være godt? Men det duede ikke. | |
kbj | 2011-09-16 22:38 | |
![]() | Ville skrive kemo, men det blev ikke godkendt. Hvorfor? | |
Partout - Ikke længere medlem | 2011-09-17 00:32 | |
![]() | Kemo er vel ikke et rigtigt ord? Er det ikke bare en "lyd" vi siger, fordi kemoterapi er for langt og besværligt at sige? | |
fr-jensen | 2011-09-17 01:27 | |
![]() | SVEDS - den blev ikke godkendt. Derimod godkendes SVEDT og SVEDE. Men SVED er jo også et substantiv, så SVEDS skal da også godkendes. Beder om at det tilføjes. | |