Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 000
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
horsens - Spil admin/Forum admin2010-10-24 15:50
Antal indlæg: 9750

Lær hinanden bedre at kende
Hej!
En hyggetråd, hvor vi vha. spørgsmål og svar lærer hinanden lidt bedre at kende, når nu vi bruger så meget tid sammen herinde.

Jeg stiller et spørgsmål. Den der svarer på mit spørgsmål, stiller et nyt, og så fremdeles.

Go' fornøjelse :)

- Hvad ønsker du dig allermest til jul?
 
All in2010-10-25 17:08
Antal indlæg: 107

Fint "initiv" fra horsens egnen som sædvanligt :-)

- Jeg ønsker mig en antik gammel lampe jeg skal gnide på for at få
3 ønsker. Hvad jeg så ønsker herefter, skal jeg nok lige overveje længe.
Men håber allerede nu på en hvid jul med snekaos :-)

- Har lige været i ZOO og synes ALLE dyr har alt for lidt plads. Hvad synes du ?
 
SteenKR - Spil admin2010-10-25 21:46
Antal indlæg: 976

Helt enig. Selv om Zoo laver en stor, fin græsplæne til zebraerne, bliver det aldrig til en savanne. Basta.
Men på den anden side skal man ikke fornægte den indsats, de zoologiske haver gør med avlsarbejdet for en lang række truede dyrearter, så det er svært. Og det giver i øvrigt alle de mennesker, der aldrig kommer til Afrika muligheden for at se flodheste, løver osv. tæt på.

Hvad er din yndlingsfilm - og hvorfor?
 
condor2010-10-26 21:32
Antal indlæg: 31

Det må vist være Tre døgn for Condor ;-)

Kan i øvrigt varmt anbefale Zoo i Prag. Det er lidt besværligt at komme der ud (først metro og så bus) men det her hele turen værd. Hele haven blev oversvømmet i 2002, så alt er nyistandsat og dyrene har virkelig gode vilkår. Og der er en savanne med blandt andet giraffer.

Hvad læser du for tiden?

Mvh

Condor
 
Caw - Spil admin/Forum admin2010-10-26 21:44
Antal indlæg: 989

Jeg læser pt. kun fagbøger, da jeg er i gang med at finde ud af hvilke analyser skal jeg tage i brug af til min opgave. Dvs. 'International Markedsføring', 'Organisation', 'Strategi i vindervirksomheder' etc.....Lidt kedeligt læsestof ;-)

Hvad foretrækker du at spise juleaften?

Caw
 
farso52010-10-27 10:20
Antal indlæg: 21

Fint initiativ...
Vi skal helt sikkert have risengrød kl. 12 til frokost og andesteg med hjemmelavet rødkål mv om aftenen og risalamande til dessert...

Jeg har lige været i Ægypten en uge - 38 gr og sol hver dag - det har ikke regnet i 4 år - det var så skønt og snorkling i havet er helt fantastisk - bare så surt at komme hjem. Og nu sidder jeg hjemme med pandehulebetændelse og ... øv-øv Skal du på solferie i vinter?
 
horsens - Spil admin/Forum admin2010-10-27 12:08
Antal indlæg: 9750

God bedring!

Det afhænger lidt af, om manden får lukket en stor ordre, for så har han truet med at slæbe mig med til Filippinerne i julen, så jeg kan bruge noget tid på ham i stedet for Ordjagt ha ha...

Hvad kan du godt lide at se på tv?
 
max2010-10-27 19:53
Antal indlæg: 27

der har været mange rigtig gode serier på DR1 søndag aften, som har været et must for mig. Desværre er jeg ikke rigtig kommet igang med at se Borgen. Ud over dagens nyheder ser jeg generelt ikke så meget på tv.

I den der Zoo diskussion, der har kørt her, kan jeg kun anbefale Odense Zoo, da jeg var barn, var det ikke et sted, der var værd at råbe hurra for, men efter at odense Tivoli blev nedlagt har Zoo fået meget mere plads. Der har betydet en meget positiv forandring.

Hvad er dit ynglingscitat?
 
SteenKR - Spil admin2010-10-27 22:11
Antal indlæg: 976

Uha, der er mange. Men her er et af de skønneste:
"Gode diskussioner ødelægges tit af folk, der ved, hvad de snakker om."
Kim Schumacher
Du kan se/gense Borgen på www.dr.dk/nu, hvor det er muligt at streame alle dr-programmer det seneste stykke tid. Det er god underholdning, og fra politiske venner ved jeg, at det faktisk holder langt hen ad vejen, selv om de fleste synes, at det er urealistisk.
Mange klager over, at der kommer nye stavemåder, og at Retskrivningsordbogen udvikler sig. Andre elsker det. Hvad synes du, og hvorfor det? (uddyb)

 
langager2010-11-04 20:27
Antal indlæg: 81

Det er et svært spørgsmål Steen.Jeg synes at de gamle stavemåder er ok,men man skal jo følge udviklingen.Jeg bryder mig ikke om at engelske ord tager over,ej heller at de gamle danske ord ikke accepteres i ordjagt.Som bonde er der flere ord ,som for os er dagligdags brugere ikke kan bruges her.Jeg prøver at følge med udviklingen,men må ofte se ord som jeg aldrig har set før,-og ej heller forstår hvad de betyder.DERFOR er det dejligt at spille, for så er man nødsaget til at slå ordene op og se deres betydning.
Hvilken årstid passer til dig?
 
mettejuuldk2010-11-05 09:52
Antal indlæg: 36

Endelig er spørgsmål jeg kan svare på *griner* . Det er midsommer der passer bedst til mig, alt blomstrer og er i skøn udvikling, der er fyldt med dufte og varme og som B-menneske er der altså noget ved lange lyse nætter ...

Hvilket eventyr fascinerer dig mest, og hvorfor?
 
All in2010-11-05 23:42
Antal indlæg: 107

Nu bliver det sørgeligt, men det er uden tvivl "Den lille pige med svovlstikkerne". Nøj hvor var den trist og man kommer nok til at mindes den mere og mere jo koldere det bliver.
Der er nu så mange gode eventyr og det sjove er at man som voksen kan læse dem og få noget helt andet ud af dem end man gjorde som barn.
Forfatterens skjulte ironi og dragen paralleller til samfundet.
Bliver nogle gange lidt for uhyggeligt, så jeg nupper ofte bare en spændingsroman :-)

Bor du Kardemommeby eller kender du nogen der gør?
 
horsens - Spil admin/Forum admin2010-11-17 12:26
Antal indlæg: 9750

Forstår ikke helt dit spørgsmål eller humor for den sags skyld :)
Er Kardemommeby ikke en 'røver'by???
Nåh, men nej til begge dele...

Hvad er det pinligste, du har gjort eller oplevet?
 
Caw - Spil admin/Forum admin2010-11-17 13:47
Antal indlæg: 989

Faktisk en meget interessant diskussion All in. Da jeg var omkring 14-15 år skulle jeg i folkeskolen fremlægge en præsentation af den bog, jeg var i gang med at læse. På det tidspunkt læste jeg Kaninbjerget, stor tyk bog - meget spændende. Handler selvfølgelig om kaniner, og alle troede selvfølgelig det var en børnebog, hvilket på det tidspunkt var lidt pinligt, da man jo var kommet til det stadie, hvor man skulle virke lidt mere "voksen".

Anyway, min pointe er, at til trods for at den handler om kaniner, og også anses som en børnebog, har den en masse andre gode egenskaber. Den handler nemlig ikke bare om kaniner, den handler også om politiske situationer, som vi mennesker har været ude for, eller oplever, bare set ud fra en kanins perspektiv. Den drager nemlig også paralleller til fortidens og nutidens samfund.
Hvis man er interesseret i hvad den går ud på, bør man læse om den her:
en.wikipedia.org/wik...rs hip_Down
Watership Down er den engelske originale titel =)

Jeg synes selv jeg er god til at fortrænge pinlige historier, i hvert fald kan jeg ikke lige komme på nogle historier andet end én. Ved ikke hvor pinligt andre synes den er, men på det tidspunkt var det pinligt for mig.
Jeg er normalt en genert person, der holder mig lidt for mig selv, er ikke speciel glad for at være centrum i en forsamling. Så da jeg i en alder af 16, skulle begynde på mit første sommerarbejde, fik jeg mig lidt af en overraskelse.
Det var varmt, stod i en grillbar med varme fra frituren, det var uudholdeligt. Ville tage en pause udenfor, men endte med at besvime lige før jeg nåede ud (blev heldigvis grebet). Hende der oplærte mig panikkede, og ringede omgående efter en ambulance. Var kun væk i få sekunder, og havde det fint igen efter nogle minutter, men måtte selvfølgelig blive udspurgt af nogle ambulancefører. Endte med at jeg tog en taxa hjem.
Siden da har jeg altid frygtet min første arbejdsdag på en ny arbejdsplads.

Hvor meget julepynt gør du brug af, når du pynter op?
 
mysteria - Ikke længere medlem2010-11-17 20:46
Antal indlæg: 4

Hei fra en norsk spiller på Ordjagt :)
Kardemommeby (fra den norske forfatteren Torbjørn Egners verden) har en lov som lyder slik: "Man skal ikke plage andre. Man skal være snill og grei. Forøvrig kan man gjøre som man vil".
Kardemommeby er et sted for den naive og vennlige sjel som tror alle andre er like snille. Vi skandinaver har en tendens til å leve litt etter Kardemommeloven :)
(Håper dere forstår norsk.)

Caw: jeg leste også Watership Down som svært ung, - og ble betatt :)
 
mysteria - Ikke længere medlem2010-11-17 20:48
Antal indlæg: 4

Ups. Glemte det med pynt til jul!
Svar: kun tre og lykter på trappen.

Neste spørsmål: Hva pynter du juletreet med?
 
max2010-11-18 18:23
Antal indlæg: 27

Engle, hjerter og stjerner (helst hjemmelavede og kun i farverne rød, hvis og guld)- for mig at se det eneste rigtige julepynt, der findes, hader nisser - det har for mig intet med julen at gøre.

Hvad læser du for øjeblikket?
 
SteenKR - Spil admin2010-11-18 22:56
Antal indlæg: 976

Jeg er lige gået i gang med Jordens Søjler af Ken Follett, som vel efterhånden er en klassiker. Glæder mig til hver gang, jeg sætter headsettet til. (Jeg er jo lidt synshandicappet, så det der med fysiske bøger er næsten lige så træls for mig som at spille HAST).
Før det hørte jeg den sjoveste bog, jeg har haft åben længe. En svensk blanding af Forrest Gump og Klokken i Makedonien, kunne man kalde 'Den hundredårige, der sprang ud af vinduet og forsvandt'. Fantastisk. (Bogen kan købes på lydbog for under 100 kroner.)

Hvad er din yndlingsfilm og hvorfor?
 
SteenKR - Spil admin2010-11-25 11:54
Antal indlæg: 976

Ups. Undskyld. Stillede samme spørgsmål som sidst! Prøver igen.
Hvad er din holdning til astrologi?
 
max2010-11-26 15:21
Antal indlæg: 27

Fis i en hornlygte!
- Sorry hvis jeg fornærmer nogen, men kan med min bedste vilje ikke tage det alvorligt

Hvilken farve er båndene i din adventskrans, og hvorfor?
 
Viser side 1 2 3 4
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?