Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 857
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
vaffi2012-09-29 15:28
Antal indlæg: 734

ja almindelige øl og sodavand og evt kakao bliver hentet i tyskland, det svære er det småt med special øl der nede

er I til øl eller vin?
 
Dubber2012-09-29 19:15
Antal indlæg: 596

En god rødvin der har stået tæt ved komfuret mens maden har simret er ikke at foragte- spiller du også ordkamp mens du laver mad?
 
mutti 992012-09-29 20:16
Antal indlæg: 46

Det sker at jeg er igang med at bage samtidig med at jeg spiller, men det er lidt stressende at skulle gøre begge dele på samme tid, så jeg prøver at undgå det :-) Vi bager selv alt vores brød da vi bor i Ecuador, hvor man kun kan købe hvidt brød og bager både grovboller, tebirkes og rugbrød. Bager du selv og hvad kan du bedst lide at bage?
 
vibeke1612012-09-29 22:33
Antal indlæg: 8

Ja, jeg bager altid rugbrød. Rugbrød med surdej, men kan bedst li' at bage kage. (og spise den)
Sommerferie i Danmark eller udlandet?
 
vipsclips2012-09-30 10:48
Antal indlæg: 7

Vi tager helst til USA når vi skal holde ferie i min familie. Har gjort det til en sport at jagte de allerbilligste flybilletter og så er det næsten halvdelen af fornøjelsen at sammensætte en ferie, hvor vi alle 5 får vores ønsker opfyldt. Ææææælsker USA.
Hvad synes du om "dovne robert" og hele problematikken omkring kontanthjælpssystemet?
 
Lilli2012-09-30 11:11
Antal indlæg: 3735

Et af de store problemer er nok, at det er så uoverskueligt at forstå for menigmand. Selvfølgelig skal folk hjælpes, men der burde nok være lidt mere hjælp til selvhjælp.
Et andet problem er jo også manglen på arbejde, det er så nemt at sige at der er arbejde nok, men med 160000 på kontant hjælp og lige så mange på understøttelse så er 10000 nye job jo slet ikke nok. Når så man importerer tyskere, polakker mm til de anlægsopgaver der endelig er, fordi det skal være billigst muligt, så ser det sort ud....
Når man så ser hvor længe de arbejder på hverdage og i weekenderne så spørger man sig selv om arbejdsmiljøloven ikke gælder for dem?
Er det rimeligt at bruge udenlandsk arbejdskraft når der går så mange danskere ledige?
 
vaffi2012-09-30 12:04
Antal indlæg: 734

nej det er nok ikke rimelig at bruge udlandsk arbejdskraft, men vi er jo også selv indemellem indrettet sådan at vi tager den billigste vare hvis der er to der "se" ens ud. dovne Robert ja heller 100 af ham end de amerikanske system hvor mennesker ikke kan få hjælp hvis de ikke er forsikret. er der længer fra københavn til jylland er der er fra jylland til københavn?
 
lsw2012-09-30 12:31
Antal indlæg: 20

Nej der er ikk for mange jyder kunne ikke drømme om at tage til KBH for at arbejde, og det samme gælder modsat. Sådan lidt humoristisk har jeg engang fortalt min mand jeg er flytbar indtil verdens ende og den går ved storebæltbroen.
Hvad skal du lave i dag
 
Lilli2012-09-30 12:50
Antal indlæg: 3735

Har været i svømmehallen med min bror og Jans barnebarn på 2 år, det er altid hyggeligt. Så skal jeg se min egen søn spille fodbold og så er det dømt hygge resten af dagen.
Skal du se Forbrydelsen ?
 
lsw2012-09-30 15:45
Antal indlæg: 20

Ja den er et must, jeg ser ellers ikke ret meget i tv. Jeg synes programmerne er ved at være for langt ude.

Hvad mener du om det nye program hvor 30 mennersker overvåger en persson?
 
PMorell2012-09-30 22:19
Antal indlæg: 8

Vaffor et program? Er det et TV program, så synes jeg ikke noget, da jeg stort set kun ser fodbold eller film på TV.
Derimod læser jeg meget, når min bedre halvdel ser TV ;o)))
En iPad med Jabra Bluetooth hovedtelefoner er super!
I øjeblikket læser jeg "Dodger" af Terry Pratchett, som er min yndlingsforfatter.
Han skriver "Comic Fantasy".

Har du læst "Comic Fantasy"?
I bekræftede fald; har du forslag til en god bog?
 
bej2012-10-02 00:11
Antal indlæg: 17

Nej haar aldrig læst den. iøvrigt får jeg desværre ikke læst så meget som jeg ønsker. Blev en gang helt opslugt af Marianne Friedrichsons " Den som vandrer om natten" Første gang jeg læste den, læste jeg seks timer i træk. Har siden hen læst flere af hendes bøger, og kan rigtig godt lide dem.
Hvad synes du om efterskoler?
 
vaffi2012-10-02 00:17
Antal indlæg: 734

efterskoler er noget alle burde have råd til at sende deres unge mennesker på, og hvis de ikke har det skulle vi gerne tilbage til den gamle ordning, det udvikler de unge helt vildt og det er en oplevelse for livet. Hvad mener I og at et land som Norge kun betaler 30.000 og året for en uddannelse som koster danskerne 100.000 om året. skulle man så ikke sige 100.000 kr pr år eller tag uddanelsen hjemme?
 
tittit542012-10-10 23:09
Antal indlæg: 278

Ved ikke lige hvad du mener med 'tilbage' til den gl. ordning omkring efterskoler vaffi..... Giver dig helt ret mht efterskoler - fik selv 2 år (9 og 10) på en sådan - de bedste skoleår i min skole tid :) - Mine 3 børn har alle gået 3 år på efterskole, og det er en fantastisk mulighed for at forme dem til selvstændigt tænkende væsener uden forældres indblanding (mens de er under ombygning) men alligevel under voksent opsyn. De 'får deres kanter slebet af' på en god måde, da der jo er mange andre end dem selv der skal tages hensyn til i dagligdagen og at de SKAL tilpasse sig: skolens regler med hensyn til holdninger, fag, omgangstone, ideologi, samværsform samt 1 værelseskammerat eller flere - synd det er SÅ dyrt, for alle unge burde have mulighed for mindst 1 år's ophold, men ikke mange forældre kan tillade sig den luksus som det reelt er med et skoleårs ophold.

Har været uden for landets grænse i nogle uger, så jeg ved ikke rigtigt om det med en nordmands uddannelse her i landet har været fremme i medierne i den tid? Men forstår jeg dit spørgsmål korrekt vaffi kommer der Nordmænd til DK og disse skal KUN betale 30.000 mod en Dansk statsborger der skal betale 100.000 kr for en tilsvarende udd.? Er det f.eks læger/sygeplejersker ol. som vi jo mangler mange af i DK og forventer at de så efterfølgende færdigtuddannede læger/sygeplejersker skal blive i landet i min. 5 år og arbejder, så finder jeg det i orden - ellers finder jeg det helt urimeligt at man via det danske skattesystem skal finanserer en anden skandinavs udd. billigere end én dansk studerendes udd.


hvad kan gøre dig glad, på en 'grå' dag? og hvorfor?
 
bej2012-10-11 14:39
Antal indlæg: 17

På en grå dag skal der synges...HØJT og også gerne danses til god musik, så er dagen ej grå længere.-)


Er vrede en forbudt følelse?
 
lsw2012-10-11 15:27
Antal indlæg: 20

Nej vrede er en følelse der på samme måde som alle andre følelser skal have lov til at komme til udtryk. Det er vi mange "pæne" piger der godt kunne have lært i vores barn- og ungdom.

Hvad skal du lave i efterårsferien?
 
Lilli2012-10-13 22:08
Antal indlæg: 3735

Jeg skal i sommerhus med min familie, de kommer i hold, fordelt på hele ugen, det bliver vildt hyggeligt
 
Lilli2012-10-13 22:12
Antal indlæg: 3735

glemte helt et nyt spørgsmål

Hvilken film er din ynglings film ?
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-15 16:01
Antal indlæg: 57

Det er Borte med blästen, som indeholder både spänding, krig, olykker og romantik og med gode skuespillere. Nr 2 er Ben Hur.
Hvad kan du bedst lide - hunde eller katte - og hvorfor?
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-15 16:02
Antal indlæg: 57

Undskyld, ulykker staves det! (Giraffen ville ikke have godtaget det...)
 
Viser side 1 2 3 4
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?